Elinkeinoelämän Keskusliitto (EK) raamisopimuksen esteenä.
Elinkeinoelämän Keskusjärjestö (EK) pahempi, kuin AKT.
EK:n yhteiskuntavastuu,- ja luotettavuus heikkoa tasoa.
Ns. Raamisopimuksen sisällä on jo 93% palkansaajista, mutta AKT neuvottelee vielä.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/118122-iso-palkkaratkaisu-erikoinen-tilanne-syntyi
AKT ei neuvottele raamisopimuksesta, koska sen se hyväksyy. (oletan)
Se neuvottelee tekstipuolen kysymyksistä, jotka liittyvät mm. kuljetusalaa vaivaavaan harmaaseen talouteen. Lisäksi alihankintaan liittyvät epäkohdat ovat sopimuksen syntymisen jarruna. Ne eivät liity raamisopimuskysymyksiin millään tavalla.
Muitakin tekstikysymyksiä on. Muistakaa arvoisat AKT:n arvostelijat, että maanteillä tehdään vieläkin lain sallimana samanlaisia työaikoja, joista torpparit riitelivät kansalaissodan alla.
Harmaan talouden yritykset, jotka tulevat mm. Virosta. (omiakin on)
Kun raamisopimuksen piirissä on jo 93% palkansaajista, pitäisi sen riittää kokonaisratkaisun hyväksymiseen, koska tiedetään, ettei AKT:n sopimus rahavaikutukseltaan tule olemaan raamisopimuksesta poikkeava.
EK ei hyväksy, vaan venkuloi asialla. On hyvä muistaa, että edellisen ahtaajalakon aikana EK:n Eeva-Liisa Inkeroinen ei puhunut totta yhteiskunnalle aiheutuvista kustannuksista, josta jäi sittemmin kiinni.
Nyt media puuskuttaa kuinka AKT on raamisopimuksen esteenä.
Hyvät ihmiset, se on EK joka on raamisopimksen esteenä.
Avatkaa koulutetut toimittajat silmänne.
Anteeksi arvoisat lukijat tästä aiheesta, mutta teillä ei liene mitään sitä vastaan, että edes jossain puhutaan totuuden sanojakin aiheesta AKT/EK
En olisi uskonut sanovani nutta … tervetuloa venäläiset roudarit, pistäkää se Räty kuriin!
Ilmoita asiaton viesti
No, et olisi uskonut, mutta sait kuitenkin sanottua.
hyvä, tästä pääsee aina eteenpäin, kun asiat sanotaan niinkuin ne omasta mielestä on.
Sinä osoittauduit samalla isänmaan pahaksi viholliseksi,- ja provosoit vain vaikeuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Minulta ei sympatiapisteitä AKT:lle ja erityisesti ahtaajille heru. Kommentoin Tyry sinulle jo eilen, että ahtaajien työehtosopimus on työnestosopimus ja olen samaa mieltä edelleen. Se on täynnä näitä järjettömiä tekstipuolen kysymyksiä ja koko paperin joutaisi ennemmin repiä, kuin sinne jotain vielä lisätä.
Ilmoita asiaton viesti
Onko sinusta Anssi järjetöntä puhua virolaisen auton oikeudesta ajaa kuukausi eu-suomessa, kun se tuo,- jotain tuontirahtia Suomeen.
No, se ei tuo yhtään tuontirahtia,- vaan tulee tyhjänä.
Täällä se ajaa alle taksojen kotimaan rahtia.
Kun kuukausi on tulossa täyteen, se piipahtaa lautalla Tallinnassa,- ja tulee seuraavalla lautalla tyhjänä takaisin.- Ja, sama jatkuu.
Anssi, ei tässä muusta ole kysymys, kuin siitä, että jonkun on puolustettava suomalaista työtä.
Sitä AKT vain tekee. Ei sen tarkoitus ole vittuilla sinulle, vaan, vain puolustaa kotimaista työtä.
Onko se Anssi pahaa sinun mielestäsi?
Ilmoita asiaton viesti
Sitten rikkurisakin ääni.
Nekin ovat osa palkansaajaväestöä, mutta sitä, josta leikkaukset olisi suoritettava rankalla kädellä.
Isänmaatonta porukkaa.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/11/1…
Kun duunari työtaistelee,- nämä perkeleen Akavalaiset rikkuroi minkä ehtivät.
Käyttävät kuitenkin omien ahneitten tavoitteidensa saavuttamisesi rikkuroimiensa isänmaallisten ihmisten keinovalikoimaa. Kusipäinen puheenjohtaja, näin lievästi sanottuna kertakaikkiaan.
Enpä muuta voi sanoa, kuin moraalitonta, eli munatonta väkeä, jos puheenjohtajaansa kehtaavat kumartaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärrän hyvin, ettei keskustelu tästä etene, koska olen oikeassa.
Ei ole tilaa vastaväitteille, ja sen tietenkin kuittaan avaukseni oikeutukselle.
Ilmoita asiaton viesti
Väärin taas.
AKT vaatii yli raamin korotuksia, niinkuin jo jonkun aikaa on uumoiltu. AKT on, tai Räty nyt ainakin, markkina häirikkö. Monet vaaditut tekstitkin on aivan käsittämättömiä, liittokierroksesta toiseen.
Kolmanneksi ne Viroon rekatut autot, Se porsaanreikä on Suomen laissa, ei mitään tekemistä työehtosopimusten kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
No, ratkaisu tulee raamiin sopivaksi, kas vaatia pitää, että raamiin päästään, muuten jäädään alle raamin.
No, monet tekstikysymykset eivät ole ”käsittämättömiä”, vaan vaikeasti hyväksyttäviä niille, joiden tavoite on polkea suomalsia työehtoja.
”Viron autot” ovat tes-kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
Outo käsitys, että pitäisi vaatia yli raamin, jotta siihen päästäisiin. Ihan yhtä hyvin, voidaan sanoa suoraan, että raamin mukaan niinkuin muutkin. Ei vaan panna sitä nimeä muunlaiseen paperiin.
Itsellä on duunari tausta, mutta olen sittemmin siirtynyt yrittämään ja minulle on vaikea käsittää tätä, ennen paperiliiton ja nykyään AKT:n, suhmurointia. Tehdään työntekijöistä niin kalliita, että pienillä, kohta keskisuurillakaan, yrityksillä ei ole varaa väkeä pitää. Jäljelle jää mega-isot toimijat ja sitten ihmetellään monopoleja. Ruokakauppa on jo saatu siihen tilaan järjettömällä terveysbyrokratialla, että vaan suurilla on varaa ja tästä on seurannut kilpailun katoaminen.
Itse erosin ammattiliitosta x 2006 presindentin vaalien aikaan. Minulle riitti, kun sain liitosta mainostekstarin, joka kehotti äänestämään Halosta. En halua, että minun jäsenmaksurahojani käytetään ylipäätään moiseen saati, että vielä tuollaisen henkilövaalin yhteydessä. Lisäksi Suomesta puuttuu työtä tekevän väestön puolue. Jopa kokoomus on tätä lähempänä kuin SDP.
Ilmoita asiaton viesti
Tervetuloa virolaiset kuljettajat. Tavaran laatu ei siitä parane jos sen kuljetuksen hinta on lakkoilemalla saatu kalliimmaksi.
Ilmoita asiaton viesti