Iltalehti kesällä 2021: ”Riikka Purra sulkee pois hallitusyhteistyön Marinin johtaman SDP:n kanssa”
Onhan tämä varsin mielenkiintoista, kun SDP:n puheenjohtaja ja pääministeri Sanna Marin antaa ymmärtää hallitusyhteistyön Riikka Purran johtaman Perussuomalaisten kanssa olevan mahdotonta, niin siitä alkaa hirvittävä älämölö.
Samat mediat, jotka tätä älämölöä pitävät ovat kesällä 2021 uutisoineet siitä, että Riikka Purra on sulkenut pois hallitusyhteistyön Marinin johtaman SDP:n kanssa.
Iltalehti, 5.8.2021: Riikka Purra sulkee pois hallitusyhteistyön Marinin johtaman SDP:n kanssa
Onhan se nyt kaikille selvää, ettei PS ja SDP voisi mitenkään tehdä hallitusyhteistyötä.
Ilmoita asiaton viesti
Tätä minäkin ihmettelen!
Onhan se ihmeellistä, että n. 1/3 nykyisistä persujen kannattajista on entisiä demareiden kannattajia. Heidät on hyljätty ja nimitellään nyt rasisteiksi ihan puolueen puheenjohtajan ja pääministerin suulla???
Aivan kuten blogistikin toteaa ”Onhan tämä varsin mielenkiintoista, kun SDP:n puheenjohtaja ja pääministeri Sanna Marin antaa ymmärtää hallitusyhteistyön Riikka Purran johtaman Perussuomalaisten kanssa olevan mahdotonta”!!!
Tässä onkin miettimistä monelle seuraavissa vaaleissa.
Ilmoita asiaton viesti
Missä Marin on nimitellyt persujen kannattajia/äänestjiä rasisteiksi?
Ilmoita asiaton viesti
Granlund, olisko syytä kysyä ensin puheenjohtaja Marinilta?
Ilmoita asiaton viesti
Siis kuka on hylännyt kenen? Itse sanot entisiä sdp’n kannattajia. Hehän ovat hylänneet koska heille on Soinin ajoista alkaen opetettu turhanpäiväistä maahanmuuttovouhotusta yms.
Ilmoita asiaton viesti
Totta! Sini on oikeassa. Entiset SDP:n kannattajat ovat hyljänneet SDP:n.
Se miksi he ovat siirtyneet demareista persuihin onkin sitten oikea kysymys. Toki heitä on siirtynyt myös muihin puolueisiin.
Sinin mielestä nämä siirtyneet ovat ajatelleet väärin omilla aivoillaan. (näin tulkitsen). Heidän olisi tullut olla SDP:n kanssa samaa mieltä mm. maahanmuutosta. Ja ilman muuta Timo Soinin aikana maahanmuutosta ei saanut olla eri mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan sama mitä siitä ajattelet. Sdp ei kuitenkaan ole hylännyt ideaa puolustaa kohderyhmänsä etuja ja kohentaa oloja. Persuja kiinnostaa kokoomuksen agendat kunhan saa raivota maahanmuutosta joka on aika pieni kysymys.
Se on jo nähty. Nykyhallitus on suosittu.
Ilmoita asiaton viesti
Saa ajatella. Hyväksytään toistemme mielipiteet niitä ennalta estämättä.
Ilmoita asiaton viesti
Lavikainen, eikös se ole sitten vain hyvä että ovat löytäneet uuden kodin persuista?
Kun demarien ja persujen näkemykset ovat lähes kaikesta erilaiset, niin miksi ihmeessä heidän pitäisi mennä samaan hallitukseen?
Jussi Halla-aho muuten nimitti demareita alhaisiksi matelijoiksi😄. Voi olla että demareille jäi jotain hampaankoloon …
Ilmoita asiaton viesti
”Onhan se ihmeellistä, että n. 1/3 nykyisistä persujen kannattajista on entisiä demareiden kannattajia. Heidät on hyljätty ja nimitellään nyt rasisteiksi ihan puolueen puheenjohtajan ja pääministerin suulla???”
Onhan se hyvä että rasistisesti ajattelevat demarit ovat nyt löytäneet itselleen sopivamman puolueen persuista.
Eihän siinä mitään, eihän sellainen puolue joka vastustaa rasismia sovo rasisteille. Näin se demokratia toimii, Ihmisillä on vapaus valita mitä ovat, saavat olla myös rasisteja ja kannattaa rasistipuoluetta ja äänestää rasisteja.
Minä en toki rasismia kannata, mutta pitää antaa ihmisille vapaus olla rasisti jos he itse niin haluavat. Se on surullista että tällaisia valintoja tehdään, mutta minkäs sille mahtaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Onhan se ihmeellistä, että n. 1/3 nykyisistä persujen kannattajista on entisiä demareiden kannattajia. Heidät on hyljätty ja nimitellään nyt rasisteiksi ihan puolueen puheenjohtajan ja pääministerin suulla???”
Asiat voi aina yrittää kääntää päinvastaiseksi, mutta totuus taitaa olla niin että nämä 1/3 persujen kannattajista, jotka olivat ennen demateita, ovat nimenomaan niitä pettureita. Heille eivät demarit enää kelvanneet siksi ettei Suomen demarit ole rasostinen puolue samaan tapaan kuin mitä Tanskan demarit ovat nykyisin rasistinen puolue.
Kolmasosa persuja on siis pettureita.
Tanskassa demarit luultavasti pelastivat Tanskan oikeistopopulisteilta ryhtymällä itse oikeistopopulisteiksi. En tiedä mitä tästä oikein pitäisikään ajatella. Toivon ettei Suomessa demarien tarvitsisi turvautua moiseen pelastusoperaatioon.
Nyt tosin näyttää siltä että Suomessa kokoomus voi ehkä tehdä saman kuin mitä Tanskassa demarit. Saa nähdä miten käy. Rasismi on kyllä vaarallinen ja leviävä tauti.
Ilmoita asiaton viesti
Kyseessä näyttää olevan rivikansanedustaja Riikka Purran ( ps.) sanomiset, ei kannanotto PS-puolueen puheenjohtajana.
Ilmoita asiaton viesti
Vastaus kommenttiin #3812719
Kirjoitustahan ei kannata lukea loppuun saakka.
Purrahan ei ole koskaan sanonut mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Luin loppuun ja Purrahan on sanonut vaikka mitä ja pitääkin sanoa valtakunnan suurimpana duunari puolueena. SAK:n käyrä on ollut jo pitkään alas päin ja Lomakeskus Huhmarikin meni konkurssiin täältä Itä-Suomesta.
Se ei kuitenkaan poista ihmettelyä siitä miksi 1/3 osaa entisiä demareita kannattaa persuja ja leimataan nyt puolueenne taholta rasisteiksi. Näinkö SDP:n puoluetoimistolla on suunniteltu vaalikampanjan johtavan voittoon?
Sitä minä vasta ihmettelisinkin jos nämä entiset demarit siirtyisivät haukuttuina takaisin kannattamaan demareita.
”Tässä onkin miettimistä monelle seuraavissa vaaleissa”.
Ilmoita asiaton viesti
”Sitä minä vasta ihmettelisinkin jos nämä entiset demarit siirtyisivät haukuttuina takaisin kannattamaan demareita.”
Sitä minä en ymmärrä miksi ihminen joka haluaa olla rasisti ei sitten kuitenkaan hyväksy sitä että häntä sanotaan rasistiksi. Eikö olisi rehellisempää myöntää että se on heille kunniaksi että heidät tunnistetaan rasistiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Riikka Purra tekee toisin kuin pääministeri. Pääministeri ehtii toistaa saman, itsestään selvän asia kolme kertaa minuutin puheenvuoron aikana.
Riikka Purra kertoo asiat loogisessa järjestyksesä eikä toista papukaijana samaa asiaa uudellen ja uudelleen.
Tuo täytyy ymmärtää niin että toinen heistä ajattelee että kuulijallakin on aivot ja toinen että sanojalla ja kuulijalla ei oleko. elintä.
Ilmoita asiaton viesti
”Tuo täytyy ymmärtää niin että toinen heistä ajattelee että kuulijallakin on aivot ja toinen että sanojalla ja kuulijalla ei oleko. elintä.”
Kertaus on kuitenkin opintojen äiti. Kuinka monta kertaa persut on toistelleet ja vakuutelleet etteivät ole rasisteja, tämänkin blokin yhteydessä. Eikö se ole kuulijoiden aliarvioimista. Eikös sen viestin pitäisi mennä perille vähemmällä toistamisella?
Ilmoita asiaton viesti
Pitäisihän sen vaan kun ei näytä menevän.
Ilmoita asiaton viesti
”Pitäisihän sen vaan kun ei näytä menevän.”
Tiedätkö mikä siinä junnaa?
Et tietenkään, minäpä kerron.
Jos viesti on uskottava, se menee läpi kerralla, jos se on epäuskottava, sitä pitää toistaa ja toistaa, sitten se menee perille. Se on vähän kuin koulussa, kertaus on opintojen äiti.
Toki on olemassa muutamia kovakalloisia, kuten minä, jotka eivät edes toistamalla pysty omaksumaan asiaa mikä ei ole uskottava asia.
Ilmoita asiaton viesti
On siis niin että Sanna Marinin viesti ei mene edes omien ”kalloon”. Ei toistamallakaan.
Ilmoita asiaton viesti
”On siis niin että Sanna Marinin viesti ei mene edes omien ”kalloon”. Ei toistamallakaan.”
Ei siihen mitä Sanna Marin sanoi persuista mitään viestiä tarvittu, ei ainakaan minun osaltani, Marin sanoi minusta itsestään selvän asian. Sitten Marin vielä totesi ettei tämän asian peitteleminen ja sanomatta jättäminen, jonkinlainen omien mielipiteiden sensurointi siis, auta mitään. Tämäkin oli hyvin sanottu,
Vaikka joskus on kyllä oman itsensä ja oman mukavuutensa takia parempi pitää omat ajatuksensa ominaan. Se on vähän tilanteesta kiinni tietenkin. Jos on myymässä autoa, tai asuntoa, silloin on turha ärsyttää asiakasta omilla mielipiteillään, se hidastaisi vain kaupantekoa. 🙂
Siitä en mene mitään sanomaan miten tämä Marinin sanoma tai sen toistaminen on muihin kuin minuun vaikuttanut.
Voisin kyllä veikata että useimmat pitää omat henkilökohtaiset mielipiteensä persuista ennallaan, riippumatta siitä mitä Marin sanoi. Mutta tämä on pelkkä arvaus.
Ilmoita asiaton viesti
Jep jep…. Kaiken syypäänä on aina löydettävissä jokin muu taho, muttei ääriviherpunavasemmisto Marinin johdolla ?
Ilmoita asiaton viesti
Vanha buumeri muistelee viime vuoden ( 2022 ) alun tapahtumia. Yksi tuli heti mieleen. Nimittäin pääministeri Marinin puhe Suomen Natoon liittymisestä. Ettei minua syytetä persuksi tai alimpaan helvettiin en tohdi muistoa Marinin puheesta kirjoittaa. Toivon, että edes joku puheen tarkasti muistava sen kommentissaan kertoo.
Ilmoita asiaton viesti
”Toivon, että edes joku puheen tarkasti muistava sen kommentissaan kertoo.”
Taisi sanoa jotain sellaista ettei Natoon liittyminen olisi ajankohtaista hänen hallituskaudellaan. Näyttäisi toteutuvan se ennuste.
Vai oliko se niin että natohakemusta ei tehtäisi vielä hänen pääministerikaudellaan. Mikäli se meni niin, niin pieleenhän se silloin meni se ennuste.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä se mitä haet taitaa olla:
https://yle.fi/a/3-12279470
Ilmoita asiaton viesti
Helsingin yliopiston tutkijakollegiumia johtava Tuomas Forsberg tulkitsee, että reaktiot Marinin Nato-kommenttiin lähtivät tarpeettomille kierroksille.
– Nyt lähdettiin tekemään yksittäisistä sanoista sellaisia tulkintoja, että annettu lausunto olisi kummallisempi tai linjasta poikkeavampi kuin se onkaan, Forsberg sanoo STT:lle.
Kansainvälisen politiikan professorinakin toimiva Forsberg huomauttaa, että Marinin kommentti on Suomen ulkopoliittisen linjan mukainen. Marin piti haastattelussa kiinni Suomen mahdollisuudesta liittyä sotilasliittoon ja päättää siitä itsenäisesti.
Forsberg arvioi, että kritiikkiä esittävät ennen kaikkea ne, jotka haluaisivat, että Suomi muuttaisi linjaansa eli hakisi Naton jäsenyyttä mahdollisimman pian.
Onneksi niin Marin kuin Niinistökin ”käänsivät takkinsa” kun Venäjän ”erikoisoperaatio” alkoi. Haavistohan oli Nato-myönteinen jo ennestään. Ja kutakuinkin koko Suomen kansa kääntyi Nato-myönteisiksi vajaa vuosi sitten. Ainoa poikkeus taitaa olla Q-Ano Turtiaisen VKK (Valta kuuluu Kremlille).
Ilmoita asiaton viesti
Rantanen, kiitos.
Ilmoita asiaton viesti
Mikäli seuraava hallitus alkaisi suitsia velkaantumista ja veronkorotuksia pyrkien taloudelliseen kasvuun ja eheytymiseen, niin vasemmistokolmikko SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät eivät pienin kannatuksin hallitusportille kuulu.
Marin on itse ääneen sanonut, että sopeuttaminen on demukoille täysin mahdotonta.
Mielipidetiedustelussa 64 % vastanneista haluaa hallituksen, joka ottaa velkaantumisen ja alijäämät kansantaloudessa hallintaan – vain 16 % kannatti vasemmistolaista vastuutonta velkaantumis- veronkorotuslinjan jatkamista edelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Marinin käytös pääministerinä näyttäytyy tämän johdosta vielä oudompana. Näyttääkin siltä, että Marin on loukkaantunut Purran sanomisista ja ”kostaa” henkilökohtaisena kokemansa loukkauksen puoluettaan hyödyntäen.
Ilmoita asiaton viesti
Pääministeri Marin on päinvastoin ilmaissut tulevansa toimeen Purran kanssa. Marinilla on parempaakin tekemistä kuin miettiä ”kostamista”.
Ilmoita asiaton viesti
Hän kuitenkin muisti Purran sanomisen nostaa esiin ennen rasistipuoluekommenttiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta olihan jo Ajatusten Kokemäenjoki, maisteri (copy paste) Huhtasaari sitä mieltä, että keskustasta vasemmalle kaikki on kommunisteja, ja nykyään kokoomuskin on. Etsi siinä sitten hallituskumppaneita. Kommunisti siellä, sosialisti täällä. Vaara uhkaa eikä maalaisliittokaan pelasta. Jopa Joe Biden on kommunisti.
Ilmoita asiaton viesti
Unohtaisit jo sinäkin Huhtasaari-fantasiasi. Joka kerta kun sinä tuon copy-paste-kommenttisi liität, minä mietin, onko se jeesusteippi, jota sinä ajattelet tuota kommenttia pastettaessasi. Se on jännää, kuinka sinä, copy-paste-kommentoijien kuningas, et näytä arvostavan toista copy-paste -kirjoittajaa. Mutta kiinnostuksesi ei ole ilmeisimmin hänen kirjoituksessaan, vaan ihan muualla.
Ilmoita asiaton viesti
Ei sellaista voi unohtaa mitä ei koskaan ollutkaan. Ei minulla ole mitään fantasioita Huhtasaaresta ollut. Rantasella oli sellainen fantasia että siitä tulisi presidentti.
Muistaakseni se oli jeesusteippi siinä kornissa mainoksessa jota minä vähän rajunpuoleisesti pilkkasin. Se oli tosiaan teipannut suunsa kun ei mitään muka saa enää sanoa.
Ilmoita asiaton viesti
Aamuiseen kommenttiini, jossa muistelin pääministeri Marinin vuoden 2022 alussa lupausta Suomen liittymistä Natoon sain peräti kolme vastausta. Jocke Rantasen kommentista sain tiedon siitä, mitä Marin oli lausunut uutistoimisto Reutersin haastattelussa 20.01.2022. maamme Natoon liittymisestä. ” Suomen liittyminen Natoon tällä hallituskaudella on hyvin epätodennäköistä”. Voiko sen selvemmin sanoa? On muistettava, että Venäjä oli vallannut jo 2015 suuria alueita Ukrainasta, mm. Krimin, ja sota oli jatkunut siitä lähtien kunnes Venäjä hyökkäsi 24.2.2024 Kiovaan ja useisiin muihin kaupunkeihin. Vasta silloin Marin heräsi Natovastaisuudestaan ja teki täydellisen takin käännön Natoon liittymisestä. Riikka Purra ja Jouni Mykkänen sanoivat Marinin lausuntoa virheeksi. Marin sen sijaan ei pitänyt lausuntoa virheenä
Mäenpää-Louekoski uskollisena demarina ei tietenkään muista Marinin puheita vajaan vuoden takaa, mutta muistaa Riikka Purran 5.8.2021 puheen hallitusyhteistöstä demarien kanssa. Käsittääkseni Purra ei ole sulkenut nyt yhtäkään puoluetta hallitusneuvottelujen ulkopuolelle huhtikuun jälkeen alkavista hallitusneuvotteluissa.
Luulisi Mäenpää-Louekosken ymmärtävän vanhan totuuden, mitä enemmän kirjoitat ja muistelet ”inhokkipuolueesi” edustajien puheita ja tekoja sitä varmemmin se kääntyy heidän edukseen. Siltä välttyisi, jos kirjoittaisit samalla innolla edustamasi puolueen edustajien puheista ja varsinkin teoista. Voihan tietysti olla nin, että et löydä niistä mitään moitittavaa..
Ilmoita asiaton viesti
Et ilmeisesti mininnut tuota kolmatta kommenttia ollenkaan koska siinä kirjoitetaan epätotuuksia.
Muistaakseni oikein, ja muistanhan minä,
Sen kummemmin TP kuin Marinkin ”käänsi takkinsa” vasta suhteellisen myöhään, vasta kun kaikki muut olivat jo ”kääntäneet”.
Eivät suinkaan kun ”Onneksi niin Marin kuin Niinistökin ”käänsivät takkinsa” kun Venäjän ”erikoisoperaatio” alkoi.”
Jos oikein muistan niin erikoisoperaatio alkoi 24.2.ja nämä mainitut instituutiot ”käänsivät takkinsa” vasta joskus huhtikuun loppuolella.
Ilmoita asiaton viesti
Tämän kommentoijan kirjoitukset ja komentit sisältävät sellaista soopaa ettei niitä kannata kommentoida. Onneksi moni muukin on tehnyt saman ratkaisun.
Eipähän pysty elvistelemään tekeleittensä saamasta suuresta suosiosta.
Ilmoita asiaton viesti
He ymmärsivät kääntää takkinsa, kun 76% Suomen kansasta osoitti, että jauhaminen Nato-optiosta saa riittää. Nyt jos koskaan on aika liittyä jäseneksi. Silloin ”päättäjätkin” heräsivät.
Ilmoita asiaton viesti
Kuulehan Tammela, tässä sinulle Riikka Purran Nato-kanta päivämäärältä 25.7.2021:
”9. Kannatatko Nato-jäsenyyttä?
En. Jos Suomi olisi liittynyt Natoon, se olisi pitänyt tehdä 90-luvun alussa. Enää sellaista mahdollisuutta tai ”optiota” samanlaisena ei käytännössä ole eikä sitä pidä nyt tavoitellakaan.”
Lähde Purran omat sivut.
https://riikkapurra.net/2021/07/25/pakkoruotsi-nato-ja-rokotetodistukset/
Aika hurjaa, että Purra torjui Suomen Nato-optionkin, mikä oli Suomen vakiintuneen ulko- ja turvallisuuspoliittisen linjan vastainen näkemys.
Sitten Purran ”takki kääntyi”:
https://riikkapurra.net/2022/03/29/kannatan-suomen-nato-jasenyytta/
Ilmoita asiaton viesti
Tässä koko vastaus kysymykseen ”Kannatatko Natoon liittymistä?”
”En. Jos Suomi olisi liittynyt Natoon, se olisi pitänyt tehdä 90-luvun alussa. Enää sellaista mahdollisuutta tai ”optiota” samanlaisena ei käytännössä ole eikä sitä pidä nyt tavoitellakaan.
Itsenäinen uskottava kansallinen puolustus on kaiken perusta. Puolustuspoliittista yhteistyötä tulee jatkaa, mutta se on vain tätä palveleva lisä.
Yleisesti ottaen on todettava, että suomalainen puolustuspoliittinen keskustelu on toisinaan surkuhupaisaa. Nato ei ole mikään kauppa, johon voi kävellä sisään ja todeta haluavansa ostaa jäsenyyden, jonka sitten tuosta noin vaan saa – ja sitten se on. Toisaalta yksikään puolue ei sellaista edistäisi, niin kauan kun kansalaiset sitä niin vahvasti vastustavat.
Nato-kysymys kuuluu tietyllä tapaa politiikan knoppikysymyksiin. Toivoisin, että poliittinen kiinnostus ja keskustelu ulko- ja turvallisuuspolitiikasta olisi populaarilla tasollakin hieman syvällisempää.”
Kesällä 2021 ei kukaan Kokoomusta lukuunottamatta kannattanut Natoon liittymistä. Ja kaikkein vähiten Vihervasemmisto.
Kaikki poliitikot mukaan lukien TP olivat juuri samalla kannalla kuin Riikka.
Tyhmintä kaikessa oli se että Marin pääministerinä hölöttää mitä hölötti.
Pääministeri ei ole ainoastaan puolueensa poliitikko vaan myös valtion pääministeri ja hänen tulee kaikessa viestinnässään toimia Suomen edun mukaan. Hän on ensisijaisesti pääministeri.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos hyvästä vastauksesta.
Ilmoita asiaton viesti
Kuulehan Mäenpää-Louekoski, mitä mieltä oli Marin ja demaripuolue Natoon liittymisestä 25.7.2021? Voisitko kaivella arkistojasi jos sieltä sattuisi löytymään demarien puheenjohtaja/pääministeri puheet Natoon liittymisestä ja mitä mahtoi olla kirjattuna puolueohjelmaan. Mikäli et löydä suosittelen lukemaan Jocke Rantasen yllä olevasta kommentista.
Olisiko liikaa pyydetty, jos kirjoittelet blogeja vaalikaudelta 2019 -2023 olisi itsesikin kannalta hyväksyttävämpää, että kirjoitat tasapuolisesti eri puolueiden edustajien puheista ja teoista. Nykyisellä kirjoitustavallasi aiheutat edustamallesi puolueen kannatukselle vain vahinkoa, et kannatuksen nousua.
Ilmoita asiaton viesti
Nimenomaan, Sanna Marin on pääministeri, jota sitoo Suomen virallinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka, mitä johtaa presidentti Niinistö. Marinin kantaa on tuolloin sitonut paras tieto Suomen virallisesta linjasta, johon on kuulunut Nato-optio ja syvenevä yhteistyö Naton ja lukuisten kumppanimaiden kanssa mutta ei Nato-jäsenyyden hakemista. Marin ei ole voinut lausua enempää eikä varsinkaan presidentin ja eduskunnan ylitse. Prosessi, mihin osallistui presidentti, hallitus ja eduskunta pyrki perusteelliseen työhön saatavilla olevan turvallisuuspoliittisen tiedon perusteella. Ja sitten päätös tehtiin. Marin muistutti prosessin aikana, että pääministeri ja hänen edustaman pääministeripuolue joutuvat panttaamaan kantaansa varsin loppumetreille saakka edellä mainitusta marssijärjestyksestä johtuen. Lopputuloksesta ei liene epäselvyyttä?
Koska käyt jatkuvasti henkilööni sen sijaan, että keskustelisit asioista, kysyn sinulta, että minkä puolueen pussiin itse koet omien kommenttiesi perusteella pelaavasi?
Ilmoita asiaton viesti
Myös se on kannanotto kun sanoo niin kuin Marin on sanonut Natoon liittymisestä ”Ei tämän hallituskauden aikana….”
Ilmoita asiaton viesti
Kuten Rantanenkin on kirjoittanut Marinin pääministerinä 20.01.2022 kansainväliselle uutistoimisto Reutersille antama lausunto Natoon liittymisestä oli hänen kannanotto. Tuskin siitä oli käyty keskusteluja hänen johtamassaan hallituksessa eikä myöskään tasavallan presidentin kanssa. Tapahtuiko tässä hallituksen, presidentin ja eduskunnan ylitse kävely, jääköön kansalaisten päätettäväksi.
Vastaukseni esittämääsi kysymykseen, minun ei tarvitse pelata minkään puolueen pussiin kuten sinun. Kommenttini perustuvat täysin siihen, mitä ajattelen politiikasta ja poliitikoista. Jos se sinua ja aatetovereitasi ei miellytä en voi sille mitään.
Vaikka olen Keskustapuoleen jäsen minun ei tarvitse pelata sen pussiin koska saan itse päättää kirjoituksieni sisällöt. Esim. en ole kannattanut missään vaiheessa puolueeni toimimista Marinin viherpunahallituksen tukijalkana kuten ei moni mukaan keskustalainen. Valitettavasti se näkyy
puolueeni erittäin alhaisissa kannatusluvuissa.
Ilmoita asiaton viesti
Kepun kannatus romahti PersKeKo-hallituksen myötä. Saarikko on osaava puheenjohtaja mutta hänellä on kyllä melkoinen savotta kannatuksen nostamisessa kun teillä on vielä mukana sellaiset suuret muinaiset kuin Paavo Väyrynen joka on melkein samanlainen putinisti kuin Q-Ano Turtiainen, VKK (Valta kuuluu Kremlille).
Ilmoita asiaton viesti
Kuten Orpo ansiokkaasti Marinille kuittasi, kyllä Keskusta on viime aikoina toiminut nimenomaan vasemmistopolitiikan tekijänä. Kannatuksen lasku on jatkunut niin, että välillä näytti, että se tavoittaa Vihreät. Niin alas se ei sentään ole vajonnut.
Ilmoita asiaton viesti
Keskustan kannatuksen lasku johtuu Keskustapuolueen nykyjohdon toimista.
On vaikeaa, jopa mahdotonta uskoa että entisen agraaripuolueen, puolueen, jonka ydinjoukon muodostavat maata omistavat ja siitä elantonsa saavat ”maajussit”, että he kaikista lähtisivät kannattaman sosialismiin tähtääviä puolueita.
Ihmiset jotka ovat tottuneet tulemaan omillaan toimeen, kannattaisivat niitä jotka sosialisoivat tavallisten ihmisten omaisuutta pienen palan kerrallaan verottamalla.
Uskoisin että vaalien jälkeen tulevissa puoluekokouksissa tapahtuu aikamoisia suunnan muutoksia joissakin puolueissa.
Ilmoita asiaton viesti
Keskusta ja vihreät ovat käytännössä olleet tasoissa jo pitkään, eikä olisi mikään ihme jos vihreät olisi vaaleissa Kepua isompi. Itse asiassa maalasiliiton kannatuksen luulisi painuvan vasemmistoliitonkin alle, onhan enää kolmisen prosenttia väestöstä maanviljelijöitä ja Kepu on maanviljelijöitten etujärjestö. Sehän näkyy jo suhteessa turkistarhaukseenkin. Vihreitten mielestä se pitäisi lopettaa. Keskusta ja perussuomalaiset ilmoittavat olevansa täysin eri mieltä. Kokoomus on osittain eri mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Osaava? Ensin kieltää pankkeja asettamasta velkakattoa (7.2.3021) ja nyt haluaa maksaa näiden lainanottajien asuntolainojen korkoja. Itseasiassa en osaa nimetä nykyisestä hallituksesta yhtään osaava ministeriä.
Ilmoita asiaton viesti
Haavisto, Ohisalo, Marin, Andersson… onhan noita. Edellinen hallitus oli paljon kehnompi.
Ilmoita asiaton viesti