Vihapuhelaki Lex Halla-aho
Täytyy nostaa hattua demarien Mikael Jungerille.
Jungerin ja demarien julkinen närkästyminen persujen Jussi Halla-ahon asemasta eduskunnan
hallintovaliokunnan puheenjohtajana on tyylipuhdas poliittinen ansa. Ja niin
Halla-aho kuin puoluejohtaja Timo Soini
ovat astuneet siihen komeasti.
Kun eduskunnan toiseksi suurin puolue lähtee julkisesti
vaatimaan valiokunnan puheenjohtajaa vaihtoon tämän poliittisten linjauksien
aiheuttaman epäluottamuksen takia, joutuu kuka tahansa puoluejohtaja
puolustuskannalle. Soini puolustikin nuorta kansanedustajaansa ja tämän
linjauksia puolueenjohtajalle kuuluvalla arvovallalla.
Samalla Soini kuitenkin itse astuu puolustamaan myös Halla-ahon
politiikkaa.
Halla-ahon aateyhteyksiä Norjan massamurhaajan poliittiseen
viitekehykseen ei tarvitse kauaa hakea. Viikonlopun aikana Jussi Jalonen toi kirjoituksissaan (1, 2, 3 ja 4) ansiokkaasti esille Halla-ahon
yhteydet samaan yleiseurooppalaiseen islamofobiseen counterjihad-mokutusliikkeseen,
josta Breivik imi aatemaailmaansa.
Islamista Halla-aho kirjoittaa seuraavasti:
“Tervetulleeksi
toivottamamme islam on sitä islamia, joka polttaa, silpoo ja räjäyttää. Se on
kuoleman ja tuhon kultti, jota me erehdymme pitämään ‘uskontona uskontojen
joukossa’.
Ylläoleva kuva esittää sitä Eurooppaa, jonka
me jätämme lapsillemme ja lapsenlapsillemme. Näin uskon ja pelkään minä, näin
uskoo ja toivoo imaami, ja näin ennustaa globaali empiria sekä Euroopan
demografinen kehitys.
…
Länsimaisen
sivilisaation osaksi ei ole tullut tehdä valintaa sodan ja rauhan välillä. Sen
on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä. Jumalaa monikultturisteilla ei
ole, mutta mitä Rosa Meriläinen, Heidi Hautala ja Mikko Puumalainen sanovat
lapsilleen sitten, kun pimeys on laskeutunut? Ainakaan minä en vuodattanut
verta? Ainakin minä olin eettinen?”
Teksti on kuin suoraan Breivikin manifestistä.
Ei ole mikään ihme että aateyhteyksien nousu esiin on
Halla-aholle kiusallinen asia. Silti hän edelleen tarjoilee kotisivuillaan
suoraa linkkiä muun muassa Gates of Viennan vihapuheisiin ja latelee kansanedustajan
arvokkaalle käytökselle sopimattomia tökeryyksiä ”keskeytetyistä orgasmeista” ja ”hanureista” Facebookissa.
Poliittisista liittolaisistaan Halla-ahon suosittelema James Hirvisaari arvioi heti iskujen
jälkeen, että ”välillinen pääsyy”
iskuihin oli Norjan maahanmuuttopolitiikka.
Miten pitkälle Soini on valmis puolustamaan tätä vihan ja
pelon politiikkaa?
* * *
Pitääkö perussuomalaisten rasistien kirjoittelu kieltää?
Ei pidä.
Olen ehdottomasti sensuuria vastaan ja sen takia tämänkin
blogin moderointilinjana on äärimmäisyyksiin asti paksunahkaisuus. Meidän tulee
sallia myös vihapuheiden julkaisu,
niin vastenmieliseltä kuin se tuntuukin. Myös Biaudetin olisi hyvä ymmärtää,
että tämä on vapauden hinta.
Sananvapaus on
länsimaisen sivistyksen ihmisarvoista ehkä tärkein ja sen rajoittaminen
sensuurin keinoin johtaa vain huonoihin seurauksiin.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kirjoittajilla ei
olisi vastuuta sanoistaan.
Rasististen vihapuheiden kirjoittajien täytyy kantaa vastuu teksteistään.
Oikea vastuu syntyy vain, kun kirjoitusten takana seistään
suoraselkäisesti. Näin nimimerkin tai valehenkilöllisyyden käyttäminen tulisi
olla harvinainen poikkeustapaus, ei pääsääntö.
Sanat eivät ole viattomia.
Kuten Foreign Policyn tuoreessa artikkelissa osuvasti
todetaan, counterjihad-liikkeen kirjoittajat eivät suoranaisesti itse kehota
väkivaltaan. Mutta he maalaavat kuvan maailmasta, jossa eurooppalainen ”monikulttuurisuutta
ajavan eliitin” harjoittama maahanmuuttopolitiikka johtaa vääjäämättä sotaan.
Counterjihadistit eivät antaneet Breivikille suoraa käskyä
toimintaan.
Mutta he rakensivat tien, jota Breivik kulki.
* * *
Pitäisikö Halla-ahon sitten jättää paikkansa eduskunnan
hallintovaliokunnan puheenjohtajana?
Ei missään nimessä.
Halla-ahon johtaman hallintovaliokunnan käsittelyyn tulee
kuluvalla vaalikaudella takuuvarmasti erittäin tärkeä lakiuudistus:
vihapuhelaki joko itsenäisenä tai osana rikoslakia. Kutsuttakoon tätä vast’edes Lex Halla-ahoksi.
Tulee olemaan jokseenkin viihdyttävää seurata hallintovaliokunnan
puheenjohtajan kiemurtelua Lex Halla-ahon käsittelyssä.
Perussuomalaisten vaaliohjelmassa nimittäin vaaditaan
seuraavaa (luku 13.3, ensimmäinen kappale):
” Viharikoslainsäädäntö uudistettava
Eräät viimeaikaiset
ilmiöt osoittavat, että lainsäädäntöämme on kehitettävä ns. viharikoksissa ja
uskonrauharikoksissa, mukaan lukien nettikirjoittelussa esiintyvät pahimmat
harhaisuudet. Tällöin on tarkoin pidettävä huolta syyte- ja tuomiokäytännön
tasapuolisuudesta niin, että sama vaatimustaso koskee kaikkia ryhmiä,
esimerkiksi mitä tulee uskontoihin / uskonnottomuuteen ja etnisiin enemmistö-
ja vähemmistöryhmiin. Viharikoslainsäädäntöä kehitettäessä tulee tarkasti
katsoa, ettei aleta rajoittaa normaalia poliittista keskustelua.”
Kyseinen kohta on eduskuntavaalien aikana tarkoitettu hakemaan
maahanmuuttokriitikoille suojaa käänteiseltä todistustaakalta rasististen
puheiden motiivin osalta.
Nyt se kuitenkin kääntyy kirjoittajiaan vastaan.
Pidän hyvin oletettavana, että eduskunta tulee säätämään lain tai asetuksen keinoin kotimaisille
netin keskustelupalstoille ja blogeille uusia julkaisijan vastuita.
Palstojen ylläpitäjille voidaan esimerkiksi esittää
velvollisuus nimimerkillä kirjoittajien tunnistetietojen säilyttämiseen ja valmius
toimittaa nämä tarvittaessa viranomaisille.
Persujen ja Halla-ahon on aika vaikeaa vastustaa nettikirjoittelua
koskevaa lainsäädäntöä, kun he itse ovat muutamaa kuukautta aiemmin vaatineet lainsäädännön
kiristämistä ”pahimpien harhaisuuksien” osalta.
Tässä pitää olla tarkkana.
Sananvapautta täytyy edelleen kunnioittaa ja meidän ei tule
lähteä ajatusten kriminalisoinnin tielle.
Mutta kirjoitajan vastuuta teksteistään on hyvä korostaa.
Ihan kiva kun Ossi ”Olen ehdottomasti sensuuria vastaan” Mäntylahti puhuu asioista suoraan hypäten demareiden kelkkaan ja samalla mokaten fiksujen kokoomuslaisten työn. Mäntylahti, tähän pullaan te tukehdutte, kansa ei tälläkään kertaa ole samaa mieltä kanssanne. Et voi kuin todeta vierestä kun persujen suosio kasvaa ja teidän pienenee.
Yksi keskeinen syy on juuri sun kaltaisten tyyppien ylimielisyys ja jatkuva persujen selkäänpuukottaminen blogi toisensa perään. Halla-ahoon kohdistuva vihasi on saanut uskomattomia mittasuhteita, onko sulla mitään muuta asiaa kuin Halla-aho.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä te perussuomalaiset olette herkkähipiäisiä.
Kun pikkasen kritisoidaan niin sekin on vihaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ikuiset uhrit.
Ilmoita asiaton viesti
Keijo Räävi..
”Kun pikkaisen kritisoidaan Perus-Suomalaisia.. jne..
Kyllä me Perus-Suomalaiset olemme olleet kohtuuttoman hyökkäyksen kohteena kun Norjassa joku Sairas tappaa ihmisiä..
Miksi te ette kerro kuinka paljon Islamistit tappavat päivittäin Viattomia ihmisiä vain sen takia koska he eivät kumarra Saatanaa, eli Allahaia!! Islam on AINOA UHKA DEMOKRATIAN KEHITTYMISELLE!!
Keijo Räävi.. Miksi sinä haluat tuoda maahamme täysin sopimimattomia Somaleita tai muita Islamisteja.. Joku tolkku pitää saada aikaan tähän Sairaaseen Maahanmuutto politiikkaan!!
Ilmoita asiaton viesti
Islamisti ei ole sama asia kuin muslimi. Äärioikeistolainen murhaajakaan ei ole sama kuin kristitty.
Ilmoita asiaton viesti
Timo Peltonen
”Islamisti ei ole sama asia kuin muslimi. Äärioikeistolainen murhaajakaan ei ole sama kuin kristitty.”
Raamatun sana on selvä: kristitty ei murhaa.
Koraanin sana on selvä: esim. islamin luopio on kuolemantuomion alainen. Muslimityttö joka nai ei-muslimimiehen on luopunut sharian mukaan islamista.
Siksi muslimi-isät (ja muut lähisukulaiset) tappavat vuosittain Länsi-Euroopassa noin 200 tyttöä/naista, jotka seurustelevat tai ovat avioituneet kristityn kanssa.Luku on todellisuudessa suurempi, sillä tuskin kukaan tietää, mitä tapahtuu Länsi-Euroopan no-go-alueilla eli alueilla, joille kantaväestö ei uskalla mennä (paitsi poliisi erikoisvahvoin yksiköin).
Mieti! Mikä saa isän tappamaan tyttärensä? Kuoleman kultti islam:
”Tervetulleeksi toivottamamme islam on sitä islamia, joka polttaa, silpoo ja räjäyttää. Se on kuoleman ja tuhon kultti, jota me erehdymme pitämään ‘uskontona uskontojen joukossa’.
Ylläoleva kuva esittää sitä Eurooppaa, jonka me jätämme lapsillemme ja lapsenlapsillemme. Näin uskon ja pelkään minä, näin uskoo ja toivoo imaami, ja näin ennustaa globaali empiria sekä Euroopan demografinen kehitys.
Länsimaisen sivilisaation osaksi ei ole tullut tehdä valintaa sodan ja rauhan välillä. Sen on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä. Jumalaa monikultturisteilla ei ole, mutta mitä Rosa Meriläinen, Heidi Hautala ja Mikko Puumalainen sanovat lapsilleen sitten, kun pimeys on laskeutunut? Ainakaan minä en vuodattanut verta? Ainakin minä olin eettinen?”
Eri maissa tehtyjen tutkimusten mukaan 20% muslimeista kannattaa terrorijihadia, joka Koraanin ja sharian mukaan on sitä aitoa väkivaltaista taistelua uskottomia vastaan. ”Jihad [džiha:d] (arab. جهاد, jihād) on islamin käsite, joka tarkoittaa sananmukaisesti ’kamppailua’ tai ’kilvoittelua’ ja jota käytetään niin aseellisesta taistelusta kuin sisäisestä kilvoittelustakin.[1]” – Wikipedia
Itse olen antijihadisti eli vastustan islamin terroria ja muuta väkivaltaa, mitä sen kannattajat harjoittavat. Esimerkiksi ei-länsimaalaiset tekivät kaikki Oslon väkivaltaiset raiskaukset viiden viimeisen vuoden aikana. Muuan pakistanilainen raiskaaja perusteli tekoaan sillä, että hänen uskontonsa oikeutti sen. Ja ihan totta. Kuka tahansa muslimi voi käydä jihadiaan uskottomia vastaan milloin tahansa ja tavalla, johon Muhammed tarjoaa täydellisen esikuvan. (Tarvitaan vain tämän edellytyksen täyttyminen Wikipedian mukaan: ”Aseellisen jihadin julistaminen on oppineiston tehtävä. Islamin enemmistöhaarassa sunnalaisuudessa ei ole selkeää uskonnollista hierarkiaa. Yleisesti ottaen jihadin julistajan oma auktoriteetti ratkaisee, ketkä noudattavat julistusta.” Ja kyllähän tällainen mullah tai muu oppinut on aina saatavilla tarviyttaessa. Norjan osalta vaatimuksen täytti esim. mullah Krekar. Wikipedia.org)
Ja miten menettelikään toistuvasti Allahin varjo Muhammed? Paitsi, että hän useasti teloitti miessotavangit, niin hän ja hänen miehensä raiskasivat naiset.
Katso siis miten muslimi perustelee väkivaltaista raiskaustaan:
http://www.youtube.com/watch?v=K_rHFKRwv5Y&feature…
Ilmoita asiaton viesti
Nyt jäi Ossi vähän, tai oikeastaan aika paljonkin, epäselväksi, mikä se tyylipuhdas poliittinen ansa mahtoikaan olla.
Blogiteksti eteni siihen saakka, että tämä ”tapahtunut” julistettiin, sen jälkeen teksti lähti seilaamaan ihan muille alueille.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kirjoitus Ossilta. Puoluetoverisi eilen jo valaisi tätä Halla-ahon asemaa. Onnihan siis on ettei hän ole sisäministerinä(vaikka aika raju on henkilö siinä hommassa nytkin:).
Tämä menee hiukan ot, mutta.
Minua on alkanut viime aikoina kiinnostaa toimittajien ammattikunta. Taannoinhan Matti Apunen vaati toimittajia kertomaan oman puoluekantansa. Oletusarvonahan tunnutaan pitävän että toimittajat pääsääntöisesti ovat noita parjattuja ”vihervasureita”. Itse en tähän voi millään uskoa, riittää kun katsoo Suomen poliittista karttaa. Millä mandaatilla he pystyisivät valtamediassa operoimaan kun kannatus vihervasemmistolla on mitä on?
Olisiko jollain aikaa laatia listaa kaikista niistä toimittajista jotka ovat vuosien kuluessa päässeet perussuomalaisten ”(s)hittilistalle”?
Se joukko on takuulla suuri ja kirjava.Listalle pääsyyn riittää ilmeisesti soitto kansanedustaja Halla-ahon numeroon..
Olikohan se Kaksplus vai Vauva lehti joka taannoin julkaisi jutun Halla-ahojen perhe-elämästä? Jotenkin uskon että tuon jutun tekijä oli ainoita joka ei ole shittilistalla. Muistan jutusta aika arkaaisen kuuloisia metodeja, mm. kuriton lapsi lukittiin komeroon miettimään tekosiaan.
Muistan lapsuudestani lapsen hengen vieneen sovelluksen tuosta kuritusmetodista:(. Siksi en voi suhtautua siihen harmittomana kasvatusmetodina.
Ilmoita asiaton viesti
”Muistan jutusta aika arkaaisen kuuloisia metodeja, mm. kuriton lapsi lukittiin komeroon miettimään tekosiaan.
Muistan lapsuudestani lapsen hengen vieneen sovelluksen tuosta kuritusmetodista:(. Siksi en voi suhtautua siihen harmittomana kasvatusmetodina.”
Olisi todella tervettä Anni, jos kertoisit meille miksi sinä saat nimimerkin takaa kirjoitella tämänkaltaisia asioita, voisit tietysti vielä lisätä linkin tuohon ko. juttuun.
Olen kysynyt sinulta pseudonyymi Anni Loren tätä jo monet kerrat, ilman vastausta ja varmasti kysyn edelleen ja edelleen. On mielestäni erittäin harmillistä kun muut joutuvat tulemaan esiin tällä palstalla, mutta sinä ja pari muuta saatte heitellä mitä tahansa nimimerkin takaa. Jos et uskalla ilman nimimerkkiä kirjoitella, niin älä sitten kirjoittele, ainakaan tänne, missä muille on eri säännöt. Huuskokin voisi perustella näitä nimimerkkeien antoa hieman paremmin, varsinkin nyt kun niitä
on poistettu valikoiden.
,
Ilmoita asiaton viesti
Sauli: mainitsemani surullisen tapauksen koordinaatit: luokkatoverini, tulipalo. Kyseessä yksityisasia. Sitäpaitsi, tuo oli sivujuonne kirjoituksessani perussuomalaisten ja toimittajien suhteesta. Sinulla ei sitten ole tästä mitään mielipidettä tai Ossin kirjoituksesta? Puutut vain henkilööni.
Minulla on muuten sama vapaus kirjoittaa täällä kuin kenellä tahansa muulla, onhan täällä ”Orvokki Pellinenkin” kömpelösti ovaalin muotoon leikatun vanhan kuvan kanssa, varmaan on ”Orvokki” ja varmaan on ”Pellinen”.Tietääköhän kuvan henkilö mitä hänen nimissään kirjoitellaan?
Ilmoita asiaton viesti
Linkki? Jos kerrot lukeneesi, miten Halla-Ahon perheessä lukitaan lapsi komeroon rangaistukseksi, haluaisin todella, että näet vaivan ja haet sen linkin!
Ilmoita asiaton viesti
linkki,mistä selviää missä juttu on alunperin tullut ilmi
http://reijokallinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/5623…
Ilmoita asiaton viesti
”Vanhaa Hesari selatessa tuli eteeni pieni lehtikirjoitus. Lehden toimittaja Martta Nieminen kirjoitti mm. näin: Perussuomalaisten Jussi Halla-aho tuo perheensä arjen julki puolestaan Vauva-lehdessä. Perhe-elämä vaikuttaa seesteiseltä. Lasten kasvatuksessa on rajat ovat selvät.”
Siis ensin oli vauva-lehti, sitten hesarin toimittaja, tuon jälkeen bloggaaja joka luki vanhaa hesaria ja sitten pseudonyymi Anni loren…
Leikittekö koskaan lapsena ”rikkinäistä puhelinta”?
Huomiot Annin sanoille: Muistan lapsuudestani lapsen hengen vieneen sovelluksen tuosta kuritusmetodista:(. Siksi en voi suhtautua siihen harmittomana kasvatusmetodina.
Mieleen saattaisi painua seuraavanlainen viesti: Halla-Ahot ovat paholaisia, jotka yrittävät tappaa lapsensa komeroon…
Puhelin on siis rikki…
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaisten tulisi tehdä vastavaatimus Sdp:lle.
Perussuomalaisten tulisi vaatia,että Paavo Lipponen palauttaa vastaanottamansa A.O.Freudenthal-rasistimitalin.
Tuo Lipposen kesäkuussa 2007 pokkaama kunniamitali on saanut aivan liian vähän huomiota ottaen huomioon jatkuvan rasismikeskustelun,jossa demarit eivät ole olleet kaikkein passivisempia.
Sen sijaan,että demarit neuvovat muita olisi Perussuomalaisten neuvottava Sdp:tä tekemään jotain ja vaatia Lipponen palauttamaan kunnianosoituksensa anteeksipyynnön kera. Suomen kansalta nimenomaan.
Lisää A.O.Freudenthal-mitalista ja mitalisteista:
A.O.Freudenthal:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal
A.O.Freudenthal-mitalistit:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal…
ks. vuosi 2007
Ilmoita asiaton viesti
”Pitääkö perussuomalaisten rasistien kirjoittelu kieltää?”
Ehdottomasti pitää kieltää, samalla tulee kieltää koko puolue ja kriminalisoida kaikki vanhojen puolueiden vastaiset ajatukset. Aseet tulee samalla kerätä kansalaisilta parempaan talteen, ettei kukaan (varsinkaan ex-persu) tekisi mitään ajattelematonta, jne, jne…
Miten se meni -näet puita, vaikka et metsää nää…
Ilmoita asiaton viesti
Tossapa se vanhojen puolueiden agenda onkin nätisti tiivistettynä.
Ilmoita asiaton viesti
Counterjihadistit puhuvat samaa asiaa, mitä Israelia diggaava kokoomus on aina lätissyt. Ilmiö on vastenmielinen, mutta pilaat kritiikin lässyttämällä tuosta Breivikistä. Se tekee blogista epä-älyllisen ulostuksen.
Tuo kohta saattaa viitata tuossa persujen puolueohjelmassa Soinin fanaattiseen Israelin tukemiseen eli holokaustin epäilyn kriminalisoimiseen, jota Soinis iis ilmeisesti kannattaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Pitääkö perussuomalaisten rasistien kirjoittelu kieltää?
Ei pidä.”
Tuosta ei olekaan kyse vaan siitä, että pitääkö rasistisesti syrjivä kirjoittelu kieltää.
Ilmoita asiaton viesti
Kuten myös positiivisesti syrjivä keskustelu, kuten esim. valkoinen on kauniimpi/parempi.
Samalla tulee kieltää kaikkinainen julkinen keskustelu, koska olemme huomanneet, että kielloilla saavutamme erittäin turvallisen olon kansalaisillemme (ote Pohjois-Korean sisäpoliittisesta ohjelmasta)
Ilmoita asiaton viesti
Nimimerkki Taha Islam, etkö todellakaan näe mihin tämä kaikki johtaa? Miksei ja miltä osin nykyinen lainsäädäntö on mielestäsi riittämätön? Jos olen sinusta jotain mieltä miksen saa sitä sanoa esim.
jos olet tyhmä, saanko sanoa sen?
jos olet muslimi, saanko sanoa sen?
Jos olet neekeri, saanko sanoa sen?
jos olet köyhä, saanko sanoa sen?
jne…
Ilmoita asiaton viesti
”Miksei ja miltä osin nykyinen lainsäädäntö on mielestäsi riittämätön?”
Siten, että tiedotusvälineellä on viranomaisten ja yleisön tiedossa oleva päätoimittaja, joka on vastuussa siitä, mitä mediassa sanotaan. Se ei sovi tilanteeseen, jossa tiedostusvälinettä itseään ei voi säädellä esim. takavarikoimalla painoksen tai sulkemalla lähettimen. Nyt halutaan laki, jonka mukaan jokainen on vastuussa siitä mitä sanoo, eli jokainen toimii päätoimittajan vastuulla omassa mediakanavassaan.
Etkö halua vastata sanomisiesi laillisuudesta ja miksi haluat sallia valehtelun? Eikö sanomisen rajoittaminen siihen, mikä on totta, riitä?
Ilmoita asiaton viesti
”Etkö halua vastata sanomisiesi laillisuudesta ja miksi haluat sallia valehtelun? Eikö sanomisen rajoittaminen siihen, mikä on totta, riitä?”
Olemme melko heikoilla jäillä, jos sanomisiemme taustalla tulee olla absoluuttinen totuus… Saattaa jäädä keskustelut käymättä…
Miksi muuten huutelet nimimerkin takaa?
edit.
Onko sinusta oikein vaatia totuuksia selkä edellä (kuvasi) ja muslimi nimellä? olet samaa sarjaa kuin ”Anni Loren” ja muut kumppanit…
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kirjoitus Ossilta! Kohta rupean huolestumaan, kun olen kokoomuslaisen kanssa samaa mieltä jostain asiasta.
Ilmoita asiaton viesti
Sokea kanakin löytää joskus jyvän. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi olkoon Ossi Mäntylahti. Olette jälleen onnistuneet torpedoimaan monen suomalaisen (eteenkin miehen) mielihalut äänestää Kokoomusta. Eikö jo olisi aika fuusioida Kokoomus ja SDP?
Ilmoita asiaton viesti
The myth of Islamophobia
http://www.liveleak.com/view?i=fa8_1182431311
Ilmoita asiaton viesti
”Norjan työväenpuolueen kansanedustaja Eva Kristin Hansen arvelee iskun syyksi, että puolue ajaa monikulttuurisuutta.” (Etelä-Suomen Sanomien laaja artikkeli 26.7.2011)
Olen käsittänyt, että myös ABB itse on ilmaissut sen motiiviksi teolleen ja sen kohteelle.
En suinkaan ole hatusta tempaissut noita juttuja pohtiessani traagisen tapahtuman taustoja ja syitä.
Sitäkin olen miettinyt, mikä helvetti voi olla ihmisen sisällä, jos ABB joskus (toivottavasti) herää psykoosistaan ja joutuu kohtaamaan syyllisyytensä ja sen mittaamattoman kärsimyksen, jonka hän yksin on aiheuttanut.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki kristityt papit pitäisi demonisoida Halla-ahon lailla, sillä 30 miljoonan teurastaja Stalin oli opiskellut pappisseminaarissa. Mistäs muualta hän olisi saanut inspiksiä myöhemmille toimilleen. Siis se on jo enemmän kuin samoilla nettisivuilla luuhailu.
Tämä vain esimerkkinä, millä henkisellä tasolla Halliksen ryöpyttäjät liihottelevat. Minua oksettaa, nämä infantiilien hyvisten löperrykset.H
Ilmoita asiaton viesti
Stalinin temppuihin ei varmaankaan vaikuttanut kommunismi ollenkaan?
Ilmoita asiaton viesti
Nooh…siitä kuinka mukavia veikkoja Leninistä lähtien ex-NL:n pomot olivat onkin jokaisen maku asia mistä en ala riitelemään.
Tuosta kansakunnan eheyttämisestä yleisellä tasolla antaisin jokaiselle puolueelle hylätyn. Herra Jugnerin nyt olisi voinut jättään tämän avautumisen muutenkin väliin kun asia ei oikeastaan tuolta osin hänelle kuulu.
Mitä sitten tulee tulee herra Mäntylahden tekstiin niin veikkaisin ettei sillä eheytystä olla hakemassakaan….tai en tiedä tarkoitetaanko tällä sitä kirkollista eheytystä mistä ollaan välillä puhuttu.
Herra Halla-ahoa nyt on täysin turhaa arvostella kun miehellä ei ole minkäänlaista itsekritiikkiä ja kun mies vetää herneen nenäänsä jo pelistä vääränlaisista kuvista. Oma mielipiteeni että jos kansanedustaja ei osaa otta kritiikkiä (oli se asiallista tai asiatonta) vastaan niin kannattaa miettiä tuliko valittua oikea ammatti. Siinä vaiheessa kun aletaan itkemään median ajojahdista niin kannattaa etsiä se peili käsiin.
Ilmoita asiaton viesti
Se on mielenkiintoista näissä keskusteluissa, että toinen näkee Halla-ahon lähes saatanana, toinen likimain jumalana.
Toiselle halla-ahon puheet ja kirjoitukset on kuin raamatusta, niin toisellekin, vain siitä mustemmasta versiosta.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että välimuotoa ei ole tai ainakin se on hiljainen välimuoto. Sellaista ajattelijaa ei oikein tunnu löytyvän joka osaisi kiihkottomasti analysoida sen, mitä Halla-aho kirjoittaa ja sanoo. Ehkä se toisi kuitenkin lopullisemman valon tähän mystifioituun persoonaan.
Ja Halla-ahohan on omituinen persoona poliittisessa kentässä. Hän kirjoittaa tekstejä jotka useimmat -paitsi äärikannattajat – tulkitsevat rasistisiksi ja vihapuheita sisältäviksi. Hän on kuitenkin myös sen verran älykäs, että kirjoitukset on sellaisia, että hän pystyy myös kiistämään vihapuhe ja rasismisyytökset.
Toimittajille Halla-aho lyö jatkuvasti luuria korvaan, eikä suostu vastailemaan toimittajille muuten kuin erikseen sovituissa tilaisuuksissa, joissa epäilemättä kysymykset on vaadittu etukäteen nähtäviksi.
Halla-aho myös laati suomen poliittisen historian komeimman poliittisen ansan (joskaan en tiedä menikö siihen kukaan), kirjoittamalla PerSujen ns. ”rasismin vastaisen julkilausuman”.
Selventääkseen näitä väitteitä ja muutenkin valottaakseen persoonaansa, Halla-ahon tulisikin osallistua johonkin väittelytilaisuuteen tms. jossa hänelle olisi myös kunnon vastavoima. (ei kuitenkaan V.Niinistö). Se olisi tapa.. ainoa tapa saada epäilykset hälvenemään… tai sitten vahvistumaan riippuen vastauksista.
Ilmoita asiaton viesti
Lainaus:
”Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että välimuotoa ei ole tai ainakin se on hiljainen välimuoto. Sellaista ajattelijaa ei oikein tunnu löytyvän joka osaisi kiihkottomasti analysoida sen, mitä Halla-aho kirjoittaa ja sanoo. Ehkä se toisi kuitenkin lopullisemman valon tähän mystifioituun persoonaan.”
Kyllä näitäkin varmasti löytyy mutta väitän että suurin osa niistä jotka eivät ole juuri mitään mieltä Halla Ahosta eivät kauheasti jaksa kirjoitella blogeihin hänestä.
Tämä poliittinen mälviminen ja toisten haukkumien on saanut jo ihan naurettavan lapsellisia piirteitä. Politiikka on teatteria.
Olisi muuten hauska lukea jokupäivä lehdestä että; Norja on tuominnut suomalaisten politikkojen ratsastamisen Breivikin joukkosurmalla.
Ollaanko me suomalaiset okeesti niin hysteeristä kansaa että kun norjassa tapahtuu terroriteko niin täällä ollaan kiristämässä aselaki, rajoittamassa sananvapautta ja tansimassa haudoilla ennen kun ruumiit on arkuissa.
Olisin toivonut että suomessa tähän norjan trakediaan oltaisiin reagoitu kuten aikusilta ihmisiltä voi odottaa= surunvalittelut norjaan, hiljainen hetki ja ehkä vähän lippua puolisalossa ja sitten; elämä jatkuu.
Ilmoita asiaton viesti
Minä en pidä Halla-Ahoa saatanana enkä kyllä erityisemmin miestä fanitakaan. Arvostan Halla-Ahoa kuten arvostan kaikkia älykkäitä ja asiallisia ihmisiä. Halla-Aho on siitä harvinainen ja hyvä poliitikko että hän pyrkii perustelemaan asiansa faktoilla sortumatta tunnepuheeseen tai poliittiseen jargoniaan (toisin kuin valtaosa vastustajistaan). Hänen tyyppisiään poliitikkoja on mielestäni aivan liian vähän, enkä tällä tarkoita hänen ajamaansa agendaa, vaan yleistä olemusta. Olisi tälle valtiolle loistava asia jos muihinkin puolueisiin saataisiin yhtä älykkäitä, ja luotettavan tuntuisia poliitikkoja. En usko että Halla-Aho tekee poliittisessa työssään mitään perehtymättä ensin asian taustoihin kunnolla.
Eniten miehessä harmittaa se, että hän tuntuu käyttävän kaiken tarmonsa ja osaamisensa niinkin vähäpätöiseen (vaikkakin tunteita herättävään) asiaan kuin maahanmuuttopolitiikka. Tuolla älyllä voisi ajaa tehokkaasti paljon tärkeämpiäkin asioita.
Toivoisinkin esimerkiksi Mikael Jungeria unohtamaan mielettömät ideansa valiokuntien henkilöstövaihdoksista ja keskittyvä selvittämään esimerkisi Jyrki Kataiselta notta mitä ne Kreikan antamat takuut nyt sitten oikeasti ovat vai onko niitä edes olemassa.
Ilmoita asiaton viesti
Onko kenties seuraava Halla-Aholta tuleva sitaatti mielestäsi hieno osoitus miehen älyllisestä kyvykkyydestä?
”Pelottavaa on vain se, että poliisi ei vallitsevassa mediailmapiirissä voi ampua luotia päähän kiviä nakkelevalle ihmissaastalle. Itse vasemmistohuligaanihan on vain liikaa amerikkalaisia elokuvia nähnyt hyytelötytinä, joka kaatuu puhaltamalla.” (19.5.2006 Scriptan vieraskirjassa)
Entä onko se kenties hieno osoitus miehen kyvystä suhtautua asioihin ilman tunneperäistä kiihkoa?
Jos Halla-Aho on älykäs, luotettava, asiapitoinen ja kiihkoton poliitikko, miksi hän ei näin ollen voisi käsitellä joidenkin ihmisten olemista ”vasemmistohuligaaneina” joistakin muistakin näkökulmista kuin siitä, että nämä ovat yksiselitteisesti ”saastaa”? Onko Halla-Ahon kuplassa, anteeksi maailmassa aivan mahdotonta, että olisi esimerkiksi vain turhautuneita nuoria, jotka ovat päätyneet käyttämään ”vasemmistohuliganistista” kivien heittelyä negatiivisten tuntemustensa purkamisen kanavana?
Entä mahtaako Halla-Aholaisessa näkemyksessä sivistyneestä kulttuurista päähän ampuminen edustaa oikeudenmukaista sanktiota kivien heittelijälle?
Hänen rehellisyyttään en kuitenkaan tuon sitaatin perusteella menisi kyseenalaistamaan.
Ilmoita asiaton viesti
Yrittäkääpä uskaltautua kritisoimaan kristinuskoa, tai kirjoittamaan antisemitismia vastaan niin saatte tuntea suomalaisen vihan ja raivon, sen mielen syvyyksiin uppoutuneen aivopesun ulospurkautumisen, jolle ei löydy mitään järkevää selitystä.
Kristittyjen omahyväinen pintakerros ei kestä kuorimista.
Ilmoita asiaton viesti
Sauli Liekarille:
”Linkki? Jos kerrot lukeneesi, miten Halla-Ahon perheessä lukitaan lapsi komeroon rangaistukseksi, haluaisin todella, että näet vaivan ja haet sen linkin!”
http://reijokallinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/5623…
Vedän takaisin juttuani sen verran että Hilla Halla-aho sanoi haastattelussa tuon komeroon laittamisen ja lukittu jota käytin on arvailua, tuskin siis on lukittu, toivottavasti näin!
En löytänyt edes alkuperäistä juttua kun ensin mietin oliko kyseessä Kaksplus vai Vauva. Tuskin uskot tätäkään laittamaani viittausta ”koska vihermokuttaja Hesari”. Juttu siis ollut Vauva lehdessä viime vuonna.
Mielenkiintoinen havainto Kaksplussan sivuilta oli se että googlettamalla ”halla aho kaksplus” tulin lehden Halla-aho keskusteluihin jotka oli kaikki suljettu?
Ovatko Suomen pienten lasten äidit, nuo ”toivossa väkevät” jotenkin myös seonneet?? Voi tätä Persulandiaa!
Ilmoita asiaton viesti
Arvoisa Anni Loren, en tiedä miksi hyökkäät minua vastaan, kuvaanikin pilkkaat, et varmaan pilkkaisi minua jos olisin vaikka vasemmistolainen, mutta kun satun kannattamaan PerusSuomalaisia,niin sehän on sinulle liikaa, eihän nainen saa kannattaa PerusSuomalaisia, eihän?
PerusSuomalaisia äänestäneistä n. 2/3 oli miehiä ja 1/3 naisia eli potentiaalia äänestää PerusSuomalaisia meissä naisissa on vielä paljon! Jos naisetkin äänestäisivät PerusSuomalaisia yhtä paljon kuin miehet, niin Perussuomalaiset nousisivat 30% puolueeksi Suomeen ja sekös muita puolueita pelottaa!
Ps. kuva joka minulla on profiilissa on todellakin minun oma kuvani, laitoin paremman kuvan itsestäni, toivottavasti ei häiritse sinua niin paljon kuin edellinen. Olet ehkä yrittänyt urkkia minusta tietoja. Mutta kerron sinulle että puhelinnumeroni on salainen ja olen myös kieltänyt henkikirjoittajaa antamasta itsestäni tietoja ulkopuolisille, sillä haluan suojella perhettäni.
Minusta tuntuu, arvoisa Anni Loren, että olet minulle jollain tapaa kateellinen, en muuten ymmärrä tuota käytöstäsi itseäni kohtaan?
Ilmoita asiaton viesti
” sekös muita puolueita pelottaa….”
Onko tarkoitus kylvää pelkoa, se on huono lähtökohta puoluevalinnalle.
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä muita puolueita harmittaa, olisiko parempi sanoa. Itse valitsin PerusSuomalaiset monesta syystä:
Tässä listaa: Suomi ja suomalaiset ensin, stop euro-lainoille ja takauksille, holtittomasta maahanmuuttopolitiikasta hallittuun maahanmuuttopolitiikkaan,vanhukset hoidetaan kunnialla, pakkoruotsi pois, oma traditiot saamme pitää jne. jne.
Ilmoita asiaton viesti
Anteeksi kovin Orvokki, juoni tihenee. Tuohan on uusi vanha kuva sinusta. Enpä nyt kuitenkaan usko olevani sinulle kateellinen: tuon kuvan täytyy olla 70-luvun lopulta 80-luvun puoleenväliin. Olen helvetin tarkka näissä tyyliasioissa, tukkasi on armiaavikon/vickyrostin aikainen. Olet nykyään tuollainen vähintään viittäkymppiä lähestyvä naisihminen, laittaisit itsestäsi uudemman kuvan niin nähtäisiin miten se persuaate on ihmistä elämässä kantanut?
Sauli Liekari joka minua täällä vainoaa ei itse käytä kuvaa profiilinsa yhteydessä, miksi?
Ilmoita asiaton viesti
Nimimerkki Anni Loren, erikoinen hyökkäys nimimerkin takaa… kuvani löytyy kyllä FB-profiilistani, miksi se ei ole täällä on syy kuvakoko ja ammattitaidottomuuteni muokata omia kuvia puheenvuoroblogiin sopivaksi, kyse on toki myös laiskuudesta opetella ko. asiaa, mutta jos haluat auttaa minua tässä asiassa, niin ole hyvä vaan.
edit.
Ei tartte auttaa 🙂
kuva lisätty, olkaa hyvät..
yrittäisit sinäkin ”Anni Loren” / auton kuva olla yhtä rohkea mitä muiltakin vaadit!
Ilmoita asiaton viesti
Anni Loren hyökkää varmasti eniten palstalaisista toisten henkilöä vastaan. Hyökkäyksen kohteeksi joutuvat toisin ajattelevat.
Koeta ymmärtää Annia. Anni on asunut San Franciscossa. San Franciscolaiset ovat niin itseriittoisia, että South Park teki heistä jakson, jossa San Franciscolaiset imppaavat omia pierujaan. Ja South Park osuu 99% varmuudella aina oikeaan.
Ilmoita asiaton viesti
”En löytänyt edes alkuperäistä juttua”
Tuskin viikkolehtien juttuja liiemmin verkossa julkaistaankaan, ainoastaan viite siihen löytyi Vauva-lehden keskustelusta HALLA-AHO: ”…jos maahanmuuttajajengi raiskaa Rosa Meriläisen, minä olen…iloinen.” 5.4.2011 23:47: Halla-ahohan esitteli perhettään
Vauva-lehdessäkin jokunen kuukausi sitten. Kertoi, kuinka sulkee huonosti käyttäytyvän lapsosen komeroon oppimaan käytöstapoja.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju…
Ilmoita asiaton viesti
O. Mäntylahti: ”Kuten Foreign Policyn tuoreessa artikkelissa osuvasti todetaan, counterjihad-liikkeen kirjoittajat eivät suoranaisesti itse kehota väkivaltaan. Mutta he maalaavat kuvan maailmasta, jossa eurooppalainen ”monikulttuurisuutta ajavan eliitin” harjoittama maahanmuuttopolitiikka johtaa vääjäämättä sotaan.”
Niin, eikö tuo jihad tarkoita pyhää sotaa vääräuskoisia (= ei-muslimit) vastaan? Jos näiden ”vastajihadistien” näkemys on, että monikulttuurisuuteen suopeasti suhtautuva maahanmuuttopolitiikka johtaa sotaan tai jihadiin niin en minä sellaista sotakuvaa nyt hirveän positiivisenakaan näe. Esimerkiksi tuo Gates of Vienna -nimi on varmastikin otettu eräästä syyskuun 11. päivästä.
Onko heidän käsityksensä ja näkemyksensä sitten oikea? Madridin pommikeikka jää helposti mieleen ja maltillisiksi muslimeiksi itseään kuvaavat henkilöt ”haluavat vain elää rauhassa”. Näin yhdessä kommentissaan totesi herra Gelle aloitettuaan ensin omalta osaltaan rakentavan keskustelun:
http://kadargelle.puheenvuoro.uusisuomi.fi/79417-a…
Itse asiassa olin aidosti huolissani. Jopa siinä määrin, että lähdin itse pohtimaan ”äärioikeiston” liikehdintää. Ongelmahan on kokonaisuudessaan eurooppalainen ja päätin omalta osaltani lähteä hakemaan siihen ratkaisua. Ehkei ajatukseni miellytä, mutta varmasti jotain hyväksyttävää siinä on: pohja ongelmalle on täyttä faktaa.
Tervetuloa lukemaan se, minä olen hakemassa aidosti kestäviä ratkaisuja, en vain niputtamassa paria lisäpykälää lakikirjoihin. Niillä ei saavuteta muuta kuin suurempi joukko määritellyksi kriminaaleiksi. Pitää pystyä hakemaan syyt hulluuksille. Ja puuttumaan niihin.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on enemmän kuin hivenen vastenmielistä, että Norjan murhenäytelmällä tehdään Suomessa sisäpolitiikkaa, enkä varmaan ole ainoa, joka ajattelee tällä tavalla. Tämä asia tulee kääntymään demareja itseään vastaan.
Ihmiset osaavat ajatella omilla aivoillaan ja päättää itse, mitä johtopäätöksiä he tekevät eräiden ”mamu-kriitikkojen” kirjoittelusta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tämä tilanne ( islamfobia) ole mitenkään uusi.
Viime sodan aikana kohde olivat juutalaiset, euroopanlaajuisesti vihattuna ja vainottuna….lopputuloksen tietää jokainen.
Suomessa maalaisväestö ja kirkko olivat etunenässä juutalaisia vastaan.
Muukalais ”rakkaus” säilyy…kohteet vain vaihtelevat.
Ilmoita asiaton viesti
Yleisluontoinen kysymys: Onko tässä maassa enää mitään muuta puheenaihetta kuin Halla-Aho ja häneen kohdistuva keinoja kaihtamaton ajojahti?
Ilmoita asiaton viesti
Ilman muuta. Esimerkiksi sää ja Persujen manaama velkavaltioiden kaatuminen yksi toisensa jälkeen. Jälkimmäinen sai tosin kolhun, kun jenkit eivät joutuneetkaan velkasaneeraukseen ja Euroopassakin ollaan menossa jo parempaan suuntaan.
Ilmoita asiaton viesti
Antaas katsoa, rimat kolisevat niin, että en minä vielä mainostaisi velkakuopasta selviytymistä, niin, ja kyllä Suomen maksukyvyn rajat vielä tulevat vastaan.
Ilmoita asiaton viesti
On se nyt kummaa kiihkoilua..aivan kuin Suomessa ei saisi politiikassa olla erillaisia mielipiteitä asioista. Tämähän on diktatuuria tai jotain vastaavaa..mutta ei demokratiaa.
Jotain ruhtinastako taas ollaan tänne tuomassa vai mistä tuulee ?
Ilmoita asiaton viesti
Juuripa niin, eurooppalaisen kuningashuoneen vesaa meille kuninkaaksi, varmaankin. Elleivät sitten keksi uutta nimikettä?
Kyllä, sananvapauden saat unohtaa, ellet halua ”vapaasti” myötäillä SDP/Kokoomuksen linjaa.
Ilmoita asiaton viesti
Sekö lienee ollut syynä kun kansanedustaja Hirvisaaren viimeisin ja kaikki vanhatkin kirjoitukset poistuivat.
Ilmoita asiaton viesti
Sosiopaatin tunnusmerkkejä ei terävinkään kynänkäyttö luihulta sivarisaivartelijalta voi peittää. Tällaisella kaverilla ei pitäisi olla mitään asiaa Eduskunnan hallintovaliokunnan johtoon, eli Ossi on tehnyt aivan oikean analyysin asiassa. Itse olen toki sitä mieltä että lähtölaskenta on jo hyvällä mallilla.
Ilmoita asiaton viesti
Politikot ovat kaikki sosiopaatteja, sillä se kuuluu työnkuvaan, vaikka itse nimittäisin sitä vain sosiaalisuudeksi ja huolehtimiseksi oman viiteryhmän eduista. jussi Halla-Aho on varmasti joskus kiivastuksissaan käyttänyt netissä samanlaista retoriikka kuin sinä tai Jungner, joten pata kattilaa soimaa vaik musta kylki kummallakin.
Harva kuitenkaan haluaa oikeasti ratkaista poliittiset lopettaen kansalliset erimielisyydet Sudanin tavoin erottumalla ainakin kahdeksi eri valtioksi, joista EU myönteinen valtio jäisi lopulta niin pieneksi että sille riittäisi kehäkolmosen sisäpuolinen alue ja joitain yksittäisiä alueita muualla Suomessa.
Ilmoita asiaton viesti
”Sanat eivät ole viattomia.”
Entä, jos ne ovat totta? Voiko tosiasian kertominen olla viharikos? Esimerkiksi arviot ”Euroopan islamisaatiosta” perustuvat kuitenkin tilastollisiin tosiasioihin, ja ovat minun mielestäni verrattavissa lähinnä sääennusteisiin. Eivät satavarmasti paikkansa pitäviä, mutta vihapuhetta lähinnä samassa mielessä kuin, että ilmatieteen laitos ennustaisi kaatosadetta festariviikonlopuksi.
Ilmoita asiaton viesti
Islamisaatiohölynpölyänne voi hyvin verata vaikka ilmastonmuutosharhaan. Molemmilla perusteinaan samanlainen kiihkouskovaisten povaajien rinki.
Ilmoita asiaton viesti
Lapsi hyvä, etkö ole tietoinen esim. Pariisin/Malmön/Göteborgin lähiöiden tilanteesta, missä ei-muslimeilla ei ole enää juuri asiaa kotikonnulleen, muuten kuin hyvin varovaisesti ja kovasti peläten? Eikä poliiseilla muuten kuin isolla porukalla. Mitä tällainen kehtyssuunta on muuta kuin islamisaatiota? Ja lisää otetaan, tiedä häntä mistä syystä. Lisätään tähän vielä perhekoko, tyypillisesti kristittyjen 1-2 lasta vastaan muslimien 6-12 lasta. Ei siinä kauhean kauaa tarvitse odotella, niin eletään muslimienemmistöisessä valtiossa.
Ilmoita asiaton viesti
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Raportti+Musli…
”Nykyisin Euroopan musliminaiset saavat keskimäärin 2,2 lasta, kun kantaväestön naisilla luku on 1,5. Kahdessakymmenessä vuodessa vastaavien lukujen arvioidaan olevan 2,0 ja 1,6.”
Ilmoita asiaton viesti
Mihin tuo kantaväestön lapsiluvun arvioitu nousu perustuu? En kiistä sitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, koska omien tietojeni mukaan kaikki viittaa siihen, että kantaväestön lapsiluku jatkaa hidasta mutta tasaista pienentymistään.
Ilmoita asiaton viesti
Kantaväestön lapsiluku on jostakin väestötilastosta jonka olen nähnyt vuosi-pari sitten, siinä oli tieto kuinka monta lasta suomalaisella naisella on keskimäärin. Ja kyllä, Suomen väkilukvun pitäisi alkaa pienentyä lähivuosina, jos ei oteta lukuun maahanmuuton vaikutusta. Mikä ei vielä ole kovin suuri.
Ilmoita asiaton viesti
Euroopan kantaväestön syntyvyys on viime vuosina noussut jonkin verran esim. syntyvyyden nostamiseen tähtäävän politiikan ansiosta sekä siksi, että Itä-Eurooppa on vaurastunut ja sikäläisten elinolosuhteet ovat varmemmalla pohjalla. Osittain tilanteeseen vaikuttaa myös se että hedelmällisyysasteluku ei seuraa täysin sitä, miten monta lasta keskimääräinen nainen synnyttää elämänsä aikansa, vaan esim. siinä tapauksessa että naisten keskimääräinen synnyttämisaika viivästyy se voi jonkin aikaa näyttää matalammalta kuin mitä varsinainen syntyvyys on.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan tiedoksi teille Sananvapaudesta melskaaville.
Suomessa on sananvapaus. Se ei kuitenkaan ole Suomessa sen enempää kuin missään muuallakaan absoluuttinen vapaus. Tämä tarkoittaa sitä, että voit sanoa ja puhua mitä tahansa, kunhan PUHEESI EI RIKO MUITA LAKEJA.
Näitä ovat mm. Herjaus, kiihoitus kansanryhmää vastaan, yllytys rikokseen jne.
Eli sananvapauden nimissä et voi ladella ihan mitä vaan mitä sylki suuhun tuo. Vaikka moni sen on niinkin käsittänyt. Ikävä kyllä.
Ilmoita asiaton viesti
Sdp:n puoluesihteeri Kaarlo Pitsinki uhosi aikanaan: ”Tapa talonpoika päivässä.” Onkohan demarit sanoutuneet irti vieläkään Pitsingin vihapuheista?
Pitsinki kirjoitti myös sotaisan vihakirjan: ”Hyökkäys vastahyökkäys”
Vai oliko Pitsinki,sdp,vain edellä aikaansa?
http://ryyti.blogspot.com/2011/07/sdpn-puoluesihte…
Ilmoita asiaton viesti
Sekavan kirjoituksesi voisit jäsennellä uudestaan ja aloittaaa pohdiskelusi siitä, mistä TODELLA on kysymys:
http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU&feature…
Suomessa ei tarvita mitään yhdelle henkilölle nimettyjä lakeja (LEX Halla-aho, vaikka nämä olisivat (toisin kuin Sinä) kuinka alykkäitä ja osaisivat älykkyyntensä lisäksi katsoa tulevaisuuteen.
Suomessa on maahanmuuttokiintiö jo täysi.
440.000 karjalaista, 400.000 venäläistä yms Suomelta ryöstetyllä alueella,* 50.000 venäläistä, 13.000 somalia ja mitä lie sitten itäisiä muita ynnä pirusti päiväntasaajan eteläpuolelta.
Tilastokeskuksen HAKU ei tunne sanaa maahanmuutto?
http://www.stat.fi/meta/svt/index.html
* Karjala palautettava.
Ilmoita asiaton viesti
Sananvapauden Puolesta ry:n sivulta otettu lainaus:
[Miten sananvapautta ei pidä rajoittaa?
…
Politiikka
Valtion lainsäädännöstä ja oikeuskäytännöstä on saatava esittää voimakastakin kritiikkiä. Lakeja on saatava esittää muutettavaksi millä tavalla tahansa. Mikäli jotain esitystä ei tarpeeksi kannateta, se ei mene läpi; tällainen esitys tulee silloin torjutuksi osana demokraattista prosessia, ei sananvapautta loukkaamalla.
Uskonnot
Yhteiskunnassa on vallittava uskonnonvapaus. Uskonnonvapauteen kuuluu oikeus kannattaa ja olla kannattamatta mitä tahansa uskontoa. Edelleen mitä tahansa uskontoa on saatava vapaasti arvostella ja sen pyhiäkin kirjoituksia kyseenalaistaa.
Tieteen ja historian tutkimus
Tiedettä ja historiaa on voitava tutkia. Tutkimustuloksia on voitava julkaista ja niistä on voitava keskustella, vaikka ne olisivatkin ristiriidassa aikaisemman käsityksen kanssa.]
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/index.php?sivu…
Ilmoita asiaton viesti
Galtungin analyysi
http://www.democracynow.org/2011/7/29/norways_joha…
Ilmoita asiaton viesti
– Eduskunta nimitti hallintovaliokunnan yksimielisesti. Mikael Jungnerilla ei ollut silloin mitään huomauttamista, ja minun mielipiteenihän eivät ole muuttuneet yhtään miksikään, Halla-aho vastaa Jungerille MTV3:n mukaan.
– Pidän häpeällisenä sitä, että Mikael Jungner ja SDP käyttävät Norjan tragediaa ja sen uhreja poliittisena keppihevosena Suomen sisäpolitiikassa. Sinänsä nämä yritykset marginalisoida perussuomalaisia ja päästä minusta tavalla tai toisella eroon ovat jatkuneet eduskuntavaaleista lähtien – tai oikeastaan jo ennen vaaleja. Tässä jatketaan vanhan levyn veivaamista Norjan murhenäytelmää hyväksikäyttäen, Halla-aho sanoo MTV3 Uutisille.
– Tietysti tämä on politikointia. Aivan puhdasta, laskelmoivaa ja härskiä politikointia.
niin on!
Ilmoita asiaton viesti
Kylläpä on typerä otsikko. Ja mitähän mahtaa tämä vihapuhe olla. Onko se sitä että puhuu äkäisesti.
Hallituksen politiikkaa pitää ja saa arvostella. Edellisen hallituksen maahanmuuttopolitiikka oli todella lepsua, jonka seurauksena meillä on tuhansia maahanmuuttajaloisia kulmilla notkumassa. He syövät leipäämme, mutta samalla vaativat meitä alistumaan tahtoonsa. Kiittämättömät.
Jos emme tätä lopeta tätä lepsua maahanmuuttopolitiikkaa, niin Halla-ahon ennustus tulee toteutumaan niinkuin blogisti sen siteeraa.
Ilmoita asiaton viesti
Jukka Kemppisellä on useita kirjoituksia sananvapaudesta. Kannattaa tutustua. Hän on sentään asiantuntija toisin kuin eräät.
http://kemppinen.blogspot.com/search/label/Sananva…
Ilmoita asiaton viesti
Arvostan Kemppisen näkemyksiä hyvin pitkälle, mutta hän on pesunkestävä juristi.
Kemppinen tuntuu näkevän kaikki asiat vain ja ainoastaan lakitekstin läpi. Hän ottaa ani harvoin kantaa moraaliin ja etiikkaan.
(Vara)tuomarille tällainen maailmankuva on toki ihan tuikitavallinen. Oikeudessa ei ensisijaisesti jaeta oikeutta, vaan tulkitaan lakia.
Ilmoita asiaton viesti
Diipa-daapa. ”Oikeus” on vänkä käsite, koska siitä tuntuu olevan vähän jokaisella oma subjektiivinen käsityksensä. Sen takia meillä on laki, että ei siitä mitään tulisi, jos jokainen asia pitäisi ratkaista eri ihmisten subjektiivisten mieltymysten mukaan. ”Lailla on maata hallittava”, vai miten se Ståhlberg sanoikaan. Se, se mitä lakiin on kirjoitettu, taas vastaa niin hyvin kuin on mahdollista yhteiskunnan kollektiivista oikeuskäsitystä. Ainakaan parempaan ei ole pystytty.
Omasta puolestani olen sitä mieltä, että Kemppisen kirjoitus heijastaa tässä asiassa sekä lain kirjainta ja henkeä että oikeuden jumalattaren pyhää tahtoa.
Ilmoita asiaton viesti
Pitäisi puhua uskontojen, ideologioiden sisällöstä ja niiden muovaamista käsityksistä, ei vihata ihmisiä tässä ajassa.
Maahanmuutossa voisi keskustella siitä, mihin Suomella on vara ja mihin ei
ja vaikka pohtia kysymystä, pitääkö muukalainen käännyttää kuolemaan, vai antaa hänelle turvapaikka.
Mikä on moraalisesti oikein ja onko moraalilla mitään merkitystä tässä ajassa, ja jos on, niin miksi?
Ilmoita asiaton viesti
”Counterjihadistit eivät antaneet Breivikille suoraa käskyä toimintaan.
Mutta he rakensivat tien, jota Breivik kulki.”
Silti nuo couinterjihadistit eivät ole vähäisimmässäkään vastuussa Breivikin tekosista, vaikka kuinka yrittäisit ja mieli tekisi.
Yhtä lailla tuon ”breivikin kulkeman tien” on voinut viitoittaa myös telkkarin väkivaltaviihde aina lauantaiaamun piirretyistä alaken. Kunkas niitä ei olla kieltämässä?
Ja jokainen järkevä ihminen vastustaa jihadisteja. Jihadistist ovat juuri noita pyhän sodan nimeen vannovia äärimuslimiterroristeja , jotka joutaisikin hävittää jonnekin. Mieluimmin turpeen alle.
Ilmoita asiaton viesti
”Sananvapautta täytyy edelleen kunnioittaa ja meidän ei tule lähteä ajatusten kriminalisoinnin tielle.”
Erittäin samaa mieltä tuosta. Tuskin tarvitsee perustella.
. . .
Mieleeni tuli Osmo Soininvaaran kirjoitus syyskuulta 2007, Maassa maan tavalla:
”Aika imperialistisia ja uskonnonvapauden vastaisia piirteitä sisältyy myös eräisiin islamilaisuuden suuntauksiin.”
Mitä olet mieltä, millaista tietä Osmo Soininvaara tuossa rakentaa, leimaako kirjoitus joitakin islamin suuntauksia aiheettomasti?
. . .
Blogissaan Maahanmuuttajakeskustelusa Osmo sanoo mm.
”Pidän pakolaisten kohtelua jonkinlaisena itsepetoksena. Ensin me teemme kaikkemme, ettei pakolainen pääsisi Suomeen anomaan turvapaikkaa. Lentoyhtiölle esimerkiksi rapsahtaa aikamoinen lasku turvapaikan hakijasta, joka on päässyt lentoyhtiön seulan läpi Suomeen. Tämä karsinta karsii varmasti monta todellista hädänalaista, jonka pitäisi ehdottomasti saada turvapaikka.
Jos joku on saanut jalkansa Suomen kamaralle, sitten oikeusturva nostetaan maksimiin niin, että ilmiselvä järjestelmän väärinkäyttäjäkin pystyy olemaan pitkään yhteiskunnan elätettävänä. Jotenkin tuntuu siltä, että suurempaan osumatarkkuuteen päästäisiin, jos pääsy hakemaan turvapaikkaa olisi helpompaa ja väärät hakemukset hylättäisiin helpommin.
Teollisuusmaihin kannattaa ottaa työperäisenä siirtolaisuutena vain sellaisia maahan pyrkijöitä, joilla on realistiset mahdollisuudet menestyä täällä, siis jonkinlainen ammattitaito.”
. . .
27.3.2010 Osmon tykittää blogissaan Maan tapa, Urpilainen ja demarien dilemma:
”Urpilainen yrittää ajaa kaksilla vankkureilla. Toisaalta hän antaa sloganilleen poliittisesti korrektin sisällön. Kukapa nyt voisi sitä vastustaa, että maahan muuttajien olisi hyvä oppia kieltä ja Suomessa pitää noudattaa Suomen lakia. Samalla hän kuitenkin liehakoi niitä demarien karsinasta perussuomalaisten puolelle kurkkivia, joita ulkomaalaisten vieraat tavat risovat. En oikein usko, että jos kontulalainen vuokrataloasukas kääntyy perussuomalaiseksi, kun viereiseen huoneistoon muuttaa somali, hänen perusmotiivinsa olisi sääli perheen tyttöjä kohtaan.
Minusta on ollut pitkään päivän selvää, että demarit alkavat jossakin vaiheessa kalastella ulkomaalaisvastaisia ääniä. Eräs johtava demari itse asiassa sanoi tämän minulle vuosia sitten tarkasteltuaan demarien menestystä Euroopassa. Oikeistopopulististen muukalaisvastaisten puolueiden äänet tulevat työväenpuolueilta.”
. . .
HS puolestaan 20.3.2010 antaa esimerkin SDP:n kaksilla vankkureilla ajamisesta kertomalla mm.:
Sdp:n uusi maahanmuuttolinjaus: Maassa maan tavalla
”Maassa maan tavalla tarkoittaa myös sitä, että kun tänne tullaan, opiskellaan kieltä. Se voi olla ruotsin kieli, se voi olla suomen kieli, mutta opiskellaan kieli, jotta päästään osaksi yhteiskuntaa. Se tarkoittaa myös sitä, että jos sinä olet työikäinen ihminen, sinä teet töitä niin kuin kaikki muutkin ihmiset Suomessa tekevät”, Urpilainen sanoi puolueväelleen.
. . .
Zeitgeist: MAASSA MAAN TAVALLA
. . .
Hyvin on Jungner talon tavoille oppinut.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvin nostettu esiin Rahikainen. Demareilla kieltämättä oli varsin arveluttava oikeistopopulistinen hetkensä.
Ilmoita asiaton viesti
Mitäs näille vihapuheille tehdään? Kyselin tätä jo eilisessä blogissasi. Ilmeisesti olet niin kiireinen, ettet ole ehtinyt kommentoimaan.
Alla olevat lainaukset ovat Mikko Mäkisen blogista.
Lainauksia koraanista
2:190-191 ”Taistelkaa Allahin tiellä niitä vastaan, jotka taistelevat teitä vastaan … Surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin … sillä epäjumalan palvelus on pahempi synti kuin tappaminen. ”
8:12 ”Herrasi antoi enkeleille ilmoituksen: ”Minä olen teidän kanssanne. Vahvistakaa niitä, jotka uskovat. Minä asetan pelon uskottomien sydämeen. Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja raajansa. ”
9:29 ”Taistelkaa niitä Kirjan ihmisiä (=juutalaisia ja kristittyjä) vastaan, jotka eivät usko Allahiin eivätkä viimeiseen päivään, eivät pidä kiellettynä sitä, minkä Allah ja hänen profeettansa ovat kieltäneet, eivätkä ota uskonnokseen totuuden uskontoa. Taistelkaa heitä vastaan, kunnes he maksavat nöyrinä veronsa ”
Uskovaiset, älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne; he ovat toistensa ystäviä. Joka ottaa heitä ystäväkseen, kuuluu heihin. Allah ei johdata väärintekijöitä. (Koraani 5:51)”
Lainauksia Sunnasta
”Allahin apostoli sanoi:”Tiedä, että paratiisi on miekkojen varjoissa”. (vol. 4, s. 55)
” Allahin apostoli sanoi:” Minut on määrätty taistelemaan ihmisiä vastaan, kunnes he sanovat ”Ei ole muuta palvottavaa kuin Allah”…” ” (vol. 4, s. 124)
”Ei ole profeetalle sopivaa ottaa sotavankeja (ja vapauttaa heitä lunnaita vastaan) ennenkuin hän on teurastanut heitä suuria määriä … ” (vol. 4, s. 161)
”Kuka hylkää islamin, tappakaa hänet. (vol. 9, s. 45)
”Profeetalta kysyttiin, onko luvallista hyökätä (vastoin sen aikaisia arabitraditioita) pakanataistelijoita vastaan yöllä, jolloin heidän naisensa ja lapsensakin joutuvat vaaraan. Profeetta vastasi:” He ovat heistä (antaen luvan naisten ja lasten surmaamiseen)”.” (vol. 4, sivut 158-159)
Näissä vihapuheissa on se ongelma, että niitä noudatetaan päivittäin ja ruumispinot vain kasvavat. Kun kerran vihapuheisiin pitää puuttua, niin eikö kannattaisi aloittaa noista. Ne kun kerran toisensa jälkeen osoittavat toimivuutensa. Breivikin 1500 sivua tuskin saa samaa asemaa kuin nämä viattomat pikkuiset lauseet. Kun kokoomus on vallan kahvassa, niin kyllä se jotain voisi tehdä tuollaista kiihottamista vastaan. Vai onko se yhdenvertaisuus sitä Orwellilaista yhdenvertaisuutta?
Ja ihan vielä rikaksi roskasankoon. Kun minua uhatataan moisilla vihapuheilla, niin onko minulla oikeus puolustautua? Ja kukkahatuille tiedoksi, että en edelleenkään kannata muuta kuin sanan säilän heiluttamista.
Ilmoita asiaton viesti
No siinä sitä oli rankkaa vihapuhetta kerrakseen, kuulemma em. opuksesta löytyy vielä paljon samankaltaista, jos vain viitsii selata.
Kyllä nykyisten islamofoobikkojen vainoharhaisimmatkin tekstit ovat kepeätä humoristista proosaa tällaisen rinnalla, sen verran kovaa ja suorasukaista tekstiä 1400 vuoden takaa.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikea sanoa, Poikela.
En tunne Koraania niin hyvin, että osaisin suoraan ottaa kantaa noihin esillenostamiisi tekstinpätkiin.
Toki myös Raamatusta saa valikoituja tekstinpätkiä napsimalla varsin mielivaltaisia esiinnostoja. Hyvänä esimerkkinä Vanhasta Testamentista esiinkaivetut Mooseksen lain pykälät.
Vanha vitsi kuuluu näin:
”Ja hän heitti hopearahat rotkoon, meni pois ja hirttäytyi”
”Mene ja tee sinä samoin”
”Minkä teet, tee se pian”
Ilmoita asiaton viesti
Se pikku ero noissa opuksissa on, että Raamattu on kertomus- ja kirjekokoelma. Kukaan ei väitä sitä suoraan taivaasta tulleeksi kuten koraania. Raamattua voi siis tulkita, päinvastoin kuin koraania.
Ja kuten tuossa edellä sanoin, nuo säkeet inspiroivat itsemurha- ja muita pommittajia tämän tästä. Monenkos ihmisen olet nähnyt heittävän hopearahansa rotkoon ja hirttäytyvän?
Breivik tarvitsi 1500 sivua oman asiansa selvittämiseen, kunnon muslimille riittävät nuo.
Vai oletko sitä mieltä, että noilla lainauksilla ei ole mitään tekemistä jihadistien kanssa? Ja jos on, niin eikö nuo olisi kiellettävä vihapuheena ja yllytyksenä murhaan?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä Raamattua monet pitävät aivan samalla tavoin Jumalan sanana. Näitä löytyy ennen kaikkea vanhoillislestadiolaisten piiristä, mutta myös muista vanhemman polven ihmisistä.
Sekä Raamatttu että Koraani sisältävät ristiriitaista aineistoa, joten niiitä on pakko tulkita. Kukaan ei voi noudattaa kirjaimellisesti kummankaan opuksen oppeja.
Olen tavannut paljon muslimeja, jotka myöntävät olevansa islaminuskoisia, mutta ei kovinkaan syvästi uskovaisia. He syövät sianlihaa ja käyttävät alkoholia. Sellaisia ihmisiä olen tavannut ainakin turkkilaisten, iranilaisten ja indonesialaisten keskuudessa.
Ilmoita asiaton viesti
Kristinuskon nimissä tappavia hulluja on ollut maailman sivu. Tutustu vaikka WACO:n kultin tapaukseen Yhdysvalloissa.
Ilmoita asiaton viesti
Mikähän ihme siinä on, että kun yrittää keskustella islamista, niin parin kommentin jälkeen keskustelu on kääntynyt kristinuskoon. Onko tuo islam niin vaikea aihe? Kannattaisi varmaan alkaa pikku hiljaa perehtymään tuohonkin aiheeseen – siihen malliin kun tuota porukkaakin tänne lappaa.
Sianlihan syönti ei noihin tappokehotuksiin liity pätkääkään.
Ja sieltä Uuden testamentin puolelta voi sitten kaivaa ne kohdat, joihin kristityt itsemurhapommittajat vetoavat.
Ilmoita asiaton viesti
Ja Gagarinille vielä tiedoksi. Koraania ei tulkita. Siihen on yksinkertaiset lukuohjeet. Uusimmat jakeet kumoavat vanhimmat. Siten nuo tappokäskyt ovat nimenomaan voimassa. Muslimien keskinäiset rähinät ainakin shiiojen ja sunnien välillä johtuvat Muhammedin perinnönjaosta, ei koraanin tulkinnasta.
Ilmoita asiaton viesti
”Siten nuo tappokäskyt ovat nimenomaan voimassa.”
Tuo on sinun tulkintasi.
Kaikki muslimit, joiden kanssa olen asiasta keskustellut, ovat korostaneet sitä, että islamin uskonto kieltää ihmisen tappamisen.
Aivan samoin kuin kristinuskokin. Vaikka Raamatusta voidaankin löytää päinvastaista kehoitusta.
Jos olet asiantuntevampi kuin muslimit itse, niin sillehän ei mitään voi -he eivät vain noudta ohjeitasi.
Ilmoita asiaton viesti
21:24 # J. Gagarin
”Siten nuo tappokäskyt ovat nimenomaan voimassa.”
”Tuo on sinun tulkintasi.
Kaikki muslimit, joiden kanssa olen asiasta keskustellut, ovat korostaneet sitä, että islamin uskonto kieltää ihmisen tappamisen.”
Aloitetaanko vaikka siitä, että näilläkin palstoilla viihtyvän Taha Islamin mielestä naisten ja lasten tahallinen tappaminen on väärin. Aivan samoin muiden muslimien mielestä muslimin tappaminen on väärin, tietenkin. Unohdat vain sen pikku jutun, että noissa jakeissa käsketäänkin tappaa vain vääräuskoiset, joka ei ole mitenkään väärin. Oletko keskustellut tuntemasiesi muslimien kanssa myös tästä puolesta? Kysy samalla asummeko me Suomessa heidän mielestään sodan vai rauhan alueella?
Ilmoita asiaton viesti
Kuten kunnon poliitikko ainakin, niin Ossi jättää vastaamatta siihen tärkeimpään kysymykseen. Tiedoksi siis kaikille Ossin äänestäjille, että hän ei osaa ottaa kantaa vihapuheisiin silloin, kun se on verhottu uskonolliseen harhautuskaapuun. Jos kommunistit käskisivät teurastaa vastustajansa viimeiseen mieheen, niin kyllä meidän Osmomme olisi siellä viimeisellä barrikadilla heiluttamassa miekkaansa. Kun islam tekee samaa, niin meidän Osmomme on siellä barrikadin toisella puolella.
Mutta eihän meillä oikeasti ole mitään hätää, vaan meillä on vielä aikaa. Ongelma on vasta briteissä, eihän meillä silloin ole mitään hätää, koska me emme ole saari.
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p…
Ilmoita asiaton viesti
Tuohon en oikein osaa sano mitään. On tuo etenkin MikkoMäkisen blogista lainatut koraanin osat sen verran vääristelty ja tarkoitushakuisesti irroitettu asiayhteydestään että ihmetyttää.
Oikea lainaus koraanin kohdasta:
9:29
Taistelkaa niitä vastaan, jotka, vaikka ovat saaneet Kirjoituksen, eivät usko Jumalaan eivätkä viimeiseen päivään, eivät pyhitä sitä, minkä Jumala ja Hänen lähettiläänsä ovat selittäneet pyhäksi, eivätkä tunnusta totista uskontoa, taistelkaa, kunnes he auliisti maksavat veronsa ja tunnustavat alistuvansa.
9:30
Juutalaiset sanovat: »Esra on Jumalan poika», ja kristityt sanovat: »Messias on Jumalan poika». Tätä he hokevat suullaan. He jäljittelevät niitä, jotka ennen olivat uskottomia. Jumalan ynseys heitä rasittakoon! Kuinka ovatkaan he etääntyneet!
9:31
Paitsi Jumalaa ovat he ottaneet herroikseen kirjanoppineensa ja munkkinsa, samaten Messiaan, Marian pojan, vaikka heidän tuli palvella vain yhtä ainoata Jumalaa. Ei ole muuta Jumalaa kuin Hän. Ylistettäköön Häntä ja olkoon Hän kaukana siitä, minkä he asettavat hänen rinnalleen!
Tässä(kään) kohdassa ei käsketä taistelemaan fyysisesti ketään vastaan, vaan henkisesti ohjaamaan nämä heidän katsantokannaltaan harhautuneet ”oikealle” tielle. ainoa rangaistuksen omainen on tässäkin tuo Jumalan ynseys heitä rasittakoon. (”taistelkaa, kunnes he auliisti maksavat veronsa ja tunnustavat alistuvansa.” Voiko tapettu vääräuskoinen tunnustaa alistuvansa???)
Mutta se Koraanin tai Raamatun tulkinnoista. Kysymys on enemmänkin siitä, että kun otetaan jonkun uskonnon pyhästä kirjasta kohtia, vaihdetaan muutama sana ja irroitetaan se jae tai vastaava isommasta asiayhteydestä, saadaan tottakai aikaan pelottavia sanamuotoja. Ihan samanlailla, samoilla metodeilla, saisimme syyt ja perustelut Jihadiin vaikka oman raamattumme, etenkin vanhan Testamentin avulla.
MOT.
Linkki Koraaniin jos joku haluaa lukea mitä siellä ns. oikeasti sanotaan: http://tulevaisuus.org/koraani/koraani.php?suura=9
Ilmoita asiaton viesti