Teen sen taas
12.8.2011
Jos ”etelän mediaa” olisi uskominen, minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia voittaa vuoden 2012 presidentinvaaleja eikä päästä edes oman puolueeni ehdokkaaksi.
Itse uskon voittavani mahdollisen jäsenvaalin Keskustan ehdokkuudesta. Keskustan ehdokkaana minulla on erinomaiset mahdollisuudet nousta toiselle kierrokselle ja voittaa se.
Uskoni perustuu kokemukseen. Olen ollut presidenttiehdokkaana myös vuosina 1988 ja 1994. Molempia vaaleja edeltäneenä kesänä kannatukseni oli alamaissa. Kovan vaalityön avulla nousin kummallakin kerralla kakkoseksi.
Vuonna 1988 käytössä oli suoran kansanvaalin ja valitsijamiesvaalin yhdistelmä. Mauno Koivistoa ei valittu suorassa kansanvaalissa. Minä voitin Harri Holkerin, ja Keskusta nousi takaisin suurten puolueiden sarjaan. Kokoomuksen valitsijamiesten enemmistö turvasi Koiviston valinnan.
Vuonna 1994 olin ennakkoäänissä selvä kakkonen, mutta viime päivien mediapeli pudotti minut toiselta kierrokselta. Sen olisin uskoakseni voittanut.
Molemmissa näissä vaaleissa nousuni perustui ahkeraan kenttätyöhön.
Etelän media ei pysty vaikuttamaan ainakaan ratkaisevasti maakuntien ihmisiin. Maakunnissa on oma mediajulkisuutensa. Presidenttiehdokkaan vierailu on uutinen sekä maakunta- ja paikallislehdille että alue- ja paikallisradioille. Niiden kautta on mahdollista tavoittaa yli puolet Suomen kansasta.
Kun ehdokkaan kannatuksen kasvu alkaa näkyä mielipidemittauksissa, etelän mediankin on siitä kerrottava. Tällöin ehdokkaan kannatus alkaa vahvistua kautta maan. Mitä alhaisempi on lähtötaso, sitä jyrkempi on kannatuskäyrän nousu, ja kasvava kannatus ruokkii itseään.
Paavo Lipposen ilmoittautuminen presidentinvaaliin vahvistaa asemiani sekä jäsenvaalissa että varsinaisessa koitoksessa. Keskustalla tulee olla ehdokas, jonka valtiollinen ja ulkopoliittinen kokemus vetää veroja Lipposen ansioille.
Sisäpolitiikassa Lipponen ja Niinistö löysivät toisensa toteuttamalla keskittävää ja eriarvoisuutta kasvattavaa politiikkaa. Molemmat ovat federalisteja, ja he veivät yhdessä Suomen perustuslakiamme rikkoen euroalueeseen. Niinistö ajaa Suomea Natoon, Lipposen linja on ollut horjuva. Keskustan ehdokkaan tulee olla vahva vastavoima näiden kahden politiikalle.
Kenttätyöni tähtää ensi vaiheessa Keskustan jäsenvaalin voittamiseen, mutta se luo samalla perustaa jo varsinaiselle kampanjalle.
Kenttätyöni on käynnistynyt erinomaisesti. Yhdessä kunnallisjärjestöjen kanssa järjestetyissä tilaisuuksissa on ollut runsaasti ihmisiä. Kannatusta tuntuu olevan.
Jatkan kenttäkierrosta syyskauden käynnistyessä tiiviiseen tahtiin. Kun en ole sidottu eduskuntatyöhön, voin järjestää puhetilaisuuksia ja erilaisia tapaamisia myös arkipäivinä ja -iltoina.
Ensi viikon ohjelmani on seuraava:
Ma 15.8. klo 16 Siikajoki, Luohuan koulu (Kupsalankuja 7)
Ma 15.8. klo 18 Oulu, Kirkkotorin koulutuskeskus (Asemakatu 5)
Ti 16.8. klo 14 Pudasjärvi, Pohjantähden auditorio (Teollisuustie 1)
Ti 16.8. klo 16 Taivalkoski, Jalavan pirtti (Mikonkuja 2)
Ti 16.8. klo 18 Kuusamo, Valtuustosali (Kaiterantie 22)
Ke 17.8. klo 18 Rovaniemi, Tiroli-Sali (Rovakatu 2)
To 18.8. klo 18 Kajaani, Valtuustosali (Pohjolankatu 13)
Pe 19.8. klo 17 Ii, Nätteporin auditorio (Puistotie 1)
Pe 19.8. klo 19 Yli-Ii, Jakkukylän nuotioilta, Jakun koulun ranta (Jakuntie 85)
Tervetuloa mukaan! Tilaisuuksissa voit ilmoittautua tukijakseni. Ilmoittautumisen voi tehdä myös verkkosivuni kautta (www.vayrynen.com).
Paavo Väyrynen
Sorry! Siis mille Mooses Lipposen ansioille?
Esim. sillekkö, että nyt on kusessa koko Suomen
heimo kun tämä Suomensyöjä jujutti jopa kepulit
äänestämään €uvostoliiton puolesta 1995?
Niistä Mooseksen ansioista tässä nyt juuri
parahultaisesti nautitaan. Eikä tässä vielä
ole koko annosta edes saatu.
Sinuna laittaisin kyllä tuon kappalejaon oitis
kuntoon.
hillajahdissa, Harmaasusi™
Ilmoita asiaton viesti
”Sinuna laittaisin kyllä tuon kappalejaon oitis kuntoon.”
Paavon teksti näyttää olevan yhtä pitkää kuin leveääkin!
Ilmoita asiaton viesti
Siis voitko kertoa tuosta jujuttamisesta tarkemmin? Miten se tapahtui? Kysymällä kansalta, että haluavatko he Suomen liittyvän Euroopan Unioniin neuvotellun sopimuksen mukaisesti (sis Maastrichtin sopimuksen) ja postittamalla hyvissä ajoin sitä ennen matskut joka kotiin?
Ovatko kenties kaikki poliittiset päätökset, jotka eivät ole sinun mielipiteesi mukaisia, jujuttamisen tulosta?
Ja se äänestys oli muuten 1994. Ja pääministerinä Aho. Sinuna laittaisin faktat oitis kuntoon.
Ilmoita asiaton viesti
Jahas Mooseksen agenttikin on ehättänyt paikalle.
Lieneekö naamioitumisohjeet samasta DDR-puodiata
kuin isännällä?
Äänestys todella tapahtui 16. lokakuuta 1994 €U:n
liittymisestä. Mutta asiaa ei suinkaan ratkaistu
äänestyksellä, vaan päätöksen teki lopulta €. Ahon
”johtama” kepulien eduskunta 18. marraskuuta 1994
seuraa johtajaa periaatteella.
Suomi kuitenkin liittyi €uvostoliitoon vasta v.-95
alussa ja se on rupusakille tärkeämpi ajankohta
kuin neuvoa-antava.
Jujuttamista oli koko verovaroin tehty aivopesu-
kampanja €U:n puolesta. Vastaavalle sumutukselle
ei löydy maamme historiasta toista vertaa.
Kun kerran olet €uvostoliittoon aivopesty niin
kaadapa toveri vain itsellesi, jokaisen tässä
on kohtansa katsottava.
€U kaatuu ja €U-uskovaiset sen mukana, paitsi
ne opportunistit jotka voidaan laittaa kirnuun
ja lyödä männällä. Osumatta.
Mooseksesta, Harmaasusi™
Ilmoita asiaton viesti
Ei, kyllä mä oon CIA:n miehiä.
Ilmoita asiaton viesti
Se oli kyllä Esko Aa:n hallitus joka vei meidät EU:hun KANSANÄÄNESTYKSEN jälkeen jossa KANSA antoi tukensa EU:lle. Ei ollut mitään salaliittoa tässäkään asiassa.
Siis ei Esko A, ei Paavo L, ei Sauli, eikä kukaan muu vienyt EU:hun vaan SUOMEN KANSA!!!!
Ilmoita asiaton viesti
P. Väyrynen vastusti EU:ta yötä myöten. Jos et usko, asian voit tarkistaa eduskunnan pöytäkirjoista. Laiskana miehenä tyydyt seuraavaan linkkiin (viides kappale):
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jarrutuskeskustelu#Su…
Paavo Väyrynen taitaa olla ainoa poliitikko joka valitsee näkemyksensä siten kuin hyväksi maalle näkee ja on valmis puolustamaan kantaansa vaikka sitten omaa etuaan ja kiinan keisaria vastaan. Paavo on eri mieltä jopa itsensä kanssa jos omatunto vaatii ja oikeaksi näkee (ei ole vitsi).
Ilmoita asiaton viesti
Presidentiksi pyrkii näköjään poliitikkoja vanhemmista ikäluokista. Ehkä poliitikot ovat ottaneet vaarin eduskuntavaalien jytky-vaalivoitosta, ja vetoavat nyt siihen, että kansalaiset kaihoavat takaisin vanhoihin hyviin aikoihin. Menneinä vuosikymmeninä kovassa julkisuudessa paistatelleet poliitikot ehdokkaina antavat sen kuvan, että poliittisen aikakoneen avulla voitaisiin palata ajassa taaksepäin, ja päästää kansakunta nykyongelmien ristiriidoista vapaaksi.
Mutta presidenttiehdokkaiden tulisi pystyä vetoamaan myös nuorempiin äänestäjiin ja antamaan nykyaikainen nuorekas kuva itsestään. Ehdokkaat Niinistö, Lipponen ja Haavisto ovat ratkaisseet tämän ristiriidan ottamalla kaikki itseään vuosikymmeniä nuoremman puolison itselleen. Leikkimielisesti tässä voisikin ehdottaa Paavo Väyryselle, että presidentinvaaleissa menestyäkseen hänen pitäisi vaihtaa itselleen 20 – 20 vuotta nuorempi vaimo. Nykyisinhän Paavo edustaa ajattelua, jossa mies menee nuorena naimisiin ja pysyy saman vaimon kanssa uskollisesti naimisissa koko ikänsä.
Ilmoita asiaton viesti
”Mutta presidenttiehdokkaiden tulisi pystyä vetoamaan myös nuorempiin äänestäjiin ja antamaan nykyaikainen nuorekas kuva itsestään.”
Tulisi pystyä vetoamaan, mutta iäkkäät äänestäjät käyvät atiivisemmin uurnilla kuin nuoremmat ikäluokat. Ensimmäiseksi kannattaa varmistaa vanhempien äänet esim. kahvi-ja-pulla-tarjoilulla.
Ilmoita asiaton viesti
Presidentin toimi on tänä päivänä yhtähailee suomelle. Johan meillä E. U;n pressakin on. Ainut mikä tapahtuu, kyseinen henkilö saa eläkevuosilleen päivän paistetta. Sekä tuleville koululuokille kuvansa seinälle. Naurattaa koko touhu. Ihan sama, onko sillä pallilla kuka vaan, kunhan se vaan ei ole kukaan Paavo. Olipa sitten kyseessä; Lipponen, Väyrynen, tai Arhinmäki.
Ilmoita asiaton viesti
Paavo noin ulkonaisesti (tv-vaikutelma) vaikuttaa 50 vuotiaalta. Iäkkäämmät tietävät Paavon olevan jo päälle 60 vuotiaan, mikä luo uskottavuutta vanhempien mielissä.
Hyvä plussa vaalikampanjassa on Paavon huumorintaju joka vetoaa nuoriin ja vanhoihin. Mediapeli on Paavolle taitolaji ja toimittajaplantut huomaavatkin tulleensa aina kakkoseksi.
Vaimonvaihdot ja muut epätoivoiset kannatuksen nostoyritykset lähinnä säälittävät nuorisoa. Lipposen kyllä kannattaisi vaihtaa vaimonsa jonka tarmo heikentää Lipposensa kannatusta on hämmästyttävä.
Ilmoita asiaton viesti
Paavo, sinun pitäisi vakavasti harkita lähtemistä Perussuomalaisten ehdokkaaksi. Linjasi ovat paljon lähempänä heidän mielipiteitään kuin oman puolueesi nykyisiä ajatuksia. Lisäksi uskon, että mahdollisuutesi olisivat huomattavasti paremmat lähteä leikkiin mukaan sitä kautta.
Ilmoita asiaton viesti
Väyrystä ei persuihin huolita. Meillä on rehellistä sakkia, eikä Paavo riitä ettei ole pahemmin kiinni jäänyt, keskity muistelmiin. P. S. takinkääntely on jo liian epärehellistä. Muutenkin olet aina kulkenut vain niitä polkuja missä sulla on parhaat liksat, Paljon olet edustanut, mutta kerroppa mitä olet kiistatta saanut omin teoin aikaan suomen ja suomalaisten hyväksi.
Ilmoita asiaton viesti
ei onnistu, laulaa eino gryn.
keskustan on pakko valita presidenttiehdokkaaksi nainen, sillä muilla puolueilla on jo kokeneet miesehdokkaat. tätä vaatii tasa-arvolakikin.
mari, anneli tai sirkka-liisa!!!!1
Ilmoita asiaton viesti
tuplien poistot 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä Paavosta tulee Suomen Abraham Lincoln, joka lukemattomien poliittisten epäonnistumisten jälkeen lopulta päätyi kuin päätyikin USA:n presidentiksi. Tai sitten ei.
Yrittämiselle täytyy nostaa hattua.
Ilmoita asiaton viesti
”Etelän media”, tosiaankin! Joskus aiemmin pidin sitä vitsinä, siitä puhumsta, vaan en enää: kylmät väreet menevät selkäpiitäpitki kun ajatteleekin…Etelän median tahtiin on marssittu EU:n orjiksi. HS:n vaikutusalueella asustavien ihmisten ajatusmaailma poikkeaa kovin avarammissa maisemissa asuvien vastaavasta.
Uskon, että ihmiset ovat heränneet tajuamaan tämän seikan: mediarummutuksen. Jopa ”Herlin-media” ennustelee Suomeen kaksipuoluejärjestelmää: Kokoomus ja demarit. Hyvä vitsi. Etelän metian märkä uni.
”Lipponen presidentiksi kansan vahvalla tuella.” Se on niin humoristista, ettei malta olla vihapuhumatta. ”Lipponen loppumetreille”. Kyllä tämä Lipposlandia on jo nähty. Naulat arkkuun, ja upottavat Perämereen. Siellä pysyt ja hiljaa olet.
Ilmoita asiaton viesti
Eli sinulle on ilmeisesti aivan mahdoton ajatus, että merkittävä osa suomalaisista on vaan sitä mieltä, että EU ja lisääntyvä integraatio on hyvä asia. Että on oltava niin, että heidät on siihen jotenkin muka huijattu…
Ilmoita asiaton viesti
Vai ”muka”-huijattu. Etkö sinä näe siinä mitään merkillistä, että media rummutti EU:ta valheellisesti ITSENÄIDEN MAIDEN liittoutumana, ja näiden lipposten johdolla ollaankin sitten hupsista vaan NL:a vastaavassa EU-”demokratiassa”. Sanoisin rumasti, mutta anti olla. Pitäisi varmaan sekin sana sanoa englanniksi, jottei se olisi vihapuhetta vaan trendikästä globalismia.
Ois pitäny uskoa äitiä, ja sanoa EI. Vapauden puolesta taistelu voi olla myöhäistä, mutta hyvä kun joku jaksaa. Onnea Keskustan jäsenvaaliin Paavolle!
Ilmoita asiaton viesti
No worries, kyllä se suomikin käy… jostain syystä uskon lukutaitoisten ihmisten kykyyn hankkia monipuolista tietoa ja tehdä johtopäätöksensä. Ei minun mielestäni Suomen neuvottelemaa sopimusta ja sen sisältöä (mm syvenevä integraatio Maastrichtin sopimuksen seurauksena) mitenkään peitelty. Varmuuden vuoksi valtio tiedotti aiheesta ihan kotiin asti.
Tosin täytyy sanoa, että nämä viimekeväiset vaalit horjuttivat tuota alussa mainittua uskoa jonkin verran.
En muuten tiennytkään että mm ihmisten vapaa liikkuvuus kuului NL:n periaatteisiin… tosin tuo lienee tällä hetkellä EU:ssakin vakavasti uhattuna erilaisten nationalististen voimien taholta.
Ilmoita asiaton viesti
Ouuuuraili on totta totisesti hankkinut sitä monipuolisempaa tietoa ja kokemusta elämänsä varrella kuin joku peräpohjolan akka. MOT. Ei sitä tarvitse todistella, varsinkaan Väyrysen palstalla. Sehän on selviö kulttuuripiireissä(nne).
Ilmoita asiaton viesti
mistähän tämän merkittävän osan määrän voisi tarkastaa? Vai laskelmoitko että vain persut vastustavat liittovaltiokehitystä?
Ilmoita asiaton viesti
No minä nyt en tarkoittanut nimenomaisesti omia kokemuksia tai tietoja vaan ihan yleensä. Mut sellaisen vinkin antaisin että ei kannata ottaa kaikkea niin henkilökohtaisesti.
Ja enpä osaa sanoa tuota syvemmän integraation kannattajien määrää, mutta jotain kai voinee päätellä siitä, että Kokoomus oli kuitenkin viime vaaleissa suurin puolue ja federalisti ainakin tällä hetkellä suosituin pressa-ehdokas. Ehkä 50/50?
Ilmoita asiaton viesti
”Eli sinulle on ilmeisesti aivan mahdoton ajatus, että merkittävä osa suomalaisista on vaan sitä mieltä, että EU ja lisääntyvä integraatio on hyvä asia. Että on oltava niin, että heidät on siihen jotenkin muka huijattu…”
****************************************************************************
On huijattu! Ei kansalle kerrottu totuutta esim. oman rahan katoamisesta ennen EU-kansanäänestystä. Ja vaikka suurin osa kansasta olisi siinä uskossa, että EU-jäsenyys on ollut Suomelle eduksi, niin ei se sitä tarkoita että asia oikeasti olisi niin. ”Etelän media” kun on vuosia aivopessyt kansaa EU-propagandallaan.
Me, jotka olemme vaivautuneet ottamaan hieman enemmän asioista selvää, tiedämme, että Suomi ei ole hyötynyt mitään perinteistä vapaakauppaa syvemmälle menevästä integraatiosta. Norjan ja Sveitsin tie olisi ollut meille paljon parempi.
Ilmoita asiaton viesti
Eikä maakuntien media pysty vaikuttamaan ratkaisevasti ”etelän ihmisiin”… niin että tasoihin menee.
Ilmoita asiaton viesti
Maakuntalehtien toimittajat ja päätoimittajat haluavat töihin Etelän Mediaan. Toimittelevat ikäänkuin työnäytteitä tulevalla herralleen AlmaSanomaYlelle.
Tämä siis sen jälkeen kun itsepäiset satraapit Hokkanen ja Laatikainen jäivät eläkkeelle.
Ilmoita asiaton viesti
Onnea ja menestystä taistelussa keskustan ehdokkuudesta!
Ilmoita asiaton viesti
Näinköhän tapahtui virhe, kun Paavoa ei valittu viime vuonna Lahdessa Keskustan puheenjohtajaksi? — mutta mitä kirjoitimmekaan ennen sitä!
…
Paavo Väyrynen kantaa presidentti Urho Kekkosen perintöä
(Nettilehti US uutisoi 5. tammikuuta 2009, että ulkomaankauppaministeri Paavo Väyrynen ei paljasta aikomuksiaan Keskustan puheenjohtajaksi, kertoo vain, että jos on jäsen – on velvollisuus pyydettäessä osallistua ehdokkaaksi)
[ … Tamminiemessä istui kaksi miestä vakavana, kun piti tehdä ratkaisuja Suomen hyväksi ja eduksi – vanha hapuileva presidentti Kekkonen ja terhakasti tanhuava nuorukainen Paavo Väyrynen keskustelivat kahden kesken työhuoneen pienessä neuvottelunurkkauksessa – oli kysymys Suomelle tärkeistä asioista — näin kertoo sitkeä huhu Tamminiemestä … ]
Paavo Väyrynen on ylivoimaisesti kokenein, vieläkin nuorekas poliitikko seuraavaksi Keskustan uudeksi vanhaksi puheenjohtajaksi. Väyrynen tietää pelit Suomessa ja Venäjällä – olipa Paavo riittävän kauan myös Brysselin juonitteluissakin mukana – vastustettuaan EU:hun liittymistä miltei henkihieveriin saakka.
Nyt Keskustalle on huomattava mahdollisuus päästä lautakasa-ahdingoistaan ja Kokoomuksen varjosta. Vanhanen avasi pelin mahdollisesti tietäen värisuoran odottavan jo seuraavista presidentinvaaleista.
Pääministeri Vanhanen vetäytyy puheenjohtajuudesta ja pääministeriydestä. Tänään Vanhasen vieressä valtioneuvostossa istuu kuin odottaen hetkeä – ulkomaankauppaministeri Väyrynen – politiikan ikäkausinestori, ja vain 63 -vuotiaana.
Suomessa kansa kaipaa vahvaa presidenttiä – Kekkosta, koska hän oli karisma ja kannatti väkeviä arvoja yhteiskunnallisesti, kuten kansalaisten täystyöllisyyttä. Jos homma ei toiminut Kekkonen hajotti hallituksen ja päätti järjestää lopulta uudet eduskuntavaalitkin. Tänään se ei onnistu. Tänään onnistuu kuitenkin moni asia presidentilta – mm. Natoon liittymättömyys, lopullisesti.
Paavo Väyrynen on kuin onkin uudistaja – koska kokemus ymmärtää uuden ajan virheet
Paavo Väyrynen on tänään uudistaja, koska hän haluaa suomalaisten tekevän Suomessa työt. Väyrynen ymmärtää kehitysavun vastuun ja ulkomaankaupan merkityksen maallemme. Väyrynen muistaa opetuksen vaikutuksen kansakunnan osaamisen ja sivistyksen takaamiseksi. Aitosuomalainen työvoima on Väyrysen erityisessä suojeluksessa – näin uskotaan.
Jos Keskusta valitsee Väyrysen puheenjohtajaksi, tulee hänestä automaattisesti tämän hallituksen loppuajan pääministeri – hänen arvovalta riittää operoimaan kataiset ja sinnemäet ruotuun, jolloin Keskusta ei ole takaa huutajan asemassa. Väyrysen kokemus on miltei yhtä suuri kuin muiden valtioneuvoston jäsenten yhteensä, jos Mauri Pekkarinen (Kesk.) unohdetaan.
Väyrynen on Keskustan pelastaja seuraavissa eduskuntavaaleissa?
Väyrysen pääministeriys antaa Keskustalle aivan oivan paikan seuraavissa eduskuntavaaleissa, koska Väyrynen on uusi poliitikko sadoille tuhansille äänestäjille, kun mitataan osaamista vaalikamppailussa televisiokameroiden ääressä.
Lisäksi Väyrysellä on yksi ominaisuus ylivoimaisena ja se on Kekkosen perintö, mitä hän ainoana nykypoliitikoista kantaa dementoitumattomassa muistissaan. Väyrynen muistaa kuinka Kekkonen ohjasi poliitikkoja isällisen kovalla kädellä – ja tästä suuri Suomen tavallinen kansa tykkäsi ja edelleen tykkää.
Mikäli Keskusta voittaa seuraavat eduskuntavaalit Väyrysen johdolla, avaa se aivan uskomattoman värisuoramahdollisuuden Keskustalle. Presidentin vaalit (2012) ovat vuoden päästä eduskuntavaaleista (2011).
Väyrynen käy presidentti taistoon ollessaan pääministerinä hallituskauden alun ja voittaessaan vihdoin presidentinvaalit (demarit hyväksyvät Väyrysen todennäköisesti herkemmin kuin Kokoomuksen Sauli Niinistön) – on Keskustalla sekä pääministerin että presidentin tuolit ja tämäkös Keskustan kenttäväkeä riemastuttaisi – paluu Kekkosen aikoihin.
Matti Vanhanen avasi tietämättään (todellisista syistä voidaan vain arvailla) puolueellensa jokerikäden, jossa ässät ovat luonnostaan ja juuri nyt, koska ennen kansaa jakanut tohtori Väyrynen oppimisen myötä osaakin olla yhdistäjä, … kuin Kekkonen aikoinaan.
Juonikas professori Tatu Vanhanen?
Keskusta on toki perinselvästi joskus niin juonikas, että saattoihan tämä suunnitelma olla sittenkin Matti Vanhasen isän professori Tatu Vanhasen käsialaa, koska hän haluaa pitää Suomen suomalaisena ja aitosuomalaisille ilman liiallista geenijalostumista.
Tässä tapauksessa juonikkuus sallitaan, jos Keskusta uudistaa kertarysäyksellä itsensä myös sisältä ja ottaa oppimestarinsa presidentti Kekkosen teesit ja arvot käyttöön – nimenomaan työllisyydestä, poliitikkojen ja virkamiesten ”valvonnasta” ja maan liittoutumattomuuspolitiikasta, unohtamatta kansan kaipausta vaikuttaja presidentistä. Suomi on tarkoitettu suomalaisille itselleen.
…
Adressi Paavo Väyrysen valinnasta Keskustan puheenjohtajaksi —
— http://www.adressit.com/puheenjohtajapaavo —
Facebook -ryhmä Paavo Väyrysen kannatukseksi —
— http://www.facebook.com/group.php?gid=268846828055… —
…
Ilkka Luoma
http://ilkkaluoma.vuodatus.net
…
Mielipidekirjoitukseen liittyvät kuvakansiot
– kuvia saa käyttää vapaasti ylläolevan kirjoituksen yhteydessä – Copyright by Ilkka Luoma 2004, 2007 ja 2008.
Kuvakansio 1
UKK – Tamminiemi 27. lokakuuta 2004
— http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/282br+ilkka-luoma-… —
Kuvakansio 2
UKK – Tamminiemi 04. lokakuuta 2008
— http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2aj2u+ilkka-luoma-… —
Kuvakansio 3
NATO/NRF – Eduskunta 11. maaliskuuta 2007, Väyrysen myötä Suomen kansan enemmistö saisi samalla sielunrauhan Nato-kortista, sillä se keskustelu loppuisi turhana, koska kansa on siitä jo riittävästi keskustellut ja vakaan mielipiteensä sanonut. Kokoomuspiina tältä osin päättyisi.
— http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28h8o+ilkka-luoma-… —
Sent:
Cc: juha.mieto@eduskunta.fi ; mauri.pekkarinen@tem.fi ; paula.lehtomaki@ymparisto.fi ; anneli.jaatteenmaki@europarl.europa.eu ; jarmo.korhonen@keskusta.fi ; esko.aho@nokia.com ; timo.kalli@eduskunta.fi ; matti.vanhanen@vnk.fi ; paavo.vayrynen@formin.fi ; olli.rehn@ec.europa.eu
Sent: Tuesday, January 05, 2010 12:50 PM
Subject: KANSALAISMIELIPIDE – Paavo Väyrynen olisi oiva veto Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi
…
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä Väyryselle pitää siitä nostaa hattua,että häneltä ei lopu,eikä koskaan ole loppunutkaan,usko omaan erehtymättömyyteensä.Ja vielä sanotaan,että suomalaisilta puuttuu itseluottamusta,mitä vielä Paavoilla on.
Pitkään olen ajatellut,että konkareitten ”hei laukka-ratsu reima-turnaus on vitsi,mutta nämä huru-ukothan ovat tosissaan.
Varjelkoon meitä tällaisilta,kyllä tässä on ollut naurussa pitelemistä kohta 12 (KAKSITOISTA)vuotta.
Ps.Valtiotieteentohtorilla on ”jako kahteen”vähän hukassa,mutta niin on kaikki muukin.On ollut jne…
Onnea yritykselle,kyllä me Paavot kestämme.
Ilmoita asiaton viesti
Jospa jäsentelisit hieman tekstiäsi. En sitä tuollaisenaan tule lukemaan, koska se on hyvin luotaantyöntävä.
Ilmoita asiaton viesti
Panin saman asian merkille. Se on copypaste-juttu arvatenkin useampiin julkaisuihin. Kirjoituksen sisältö on ok.
Ilmoita asiaton viesti
En nyt tiedä tuosta ”Etelän metiasta” mutta ainakin tämän päivän Hesari oli sellaista Lipposen ylistystä, että vertailua saa hakea Pohjois-Koreasta, eikä välttämättä sieltäkään löydy.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä Pate, ei muuta kun uutta matoa koukkuun. Eikös sitä sanota että kolmas kerta toden sanoo, mitä häh?
Pikkuisen voi kiviä tulla reen eteen tuossa puolueen ehdokkaaksi pääsemisessä, mutta rupeat sitten kansalaisten äänten turvin (äkkiäkös sinä ne 20 000 nimeä keräät sieltä Lapista) sitoutumattomaksi pressaehdokkaaksi. Uskoisin, että ottamalla näin eroa nykyiseen Keskustaan se ei voi olla sulle Pate kun hyödyksi. Kyllä niin on Keskustan brändi ajettu karille ja uskottavuus mennyt kaikenlaisine vaaliraha-ja Jalasjärven aikuiskoulutuskeskussotkuineen. Puheenjohtajanne Kiviniemi, joka on Jalasjärveltä kotoisin ja istui koulutuskeskuksen hallituksessa, odottaa sydän kylmänä tulevaa viranomaisselvittelyä. Ei sen puoleen, niin minäkin tekisin, jos hänen housuissaan olisin.
Mutta palataanpas itse asiaa, eli pressanvaaleihin.
Paavo, sinusta kansa saisi EU-kriittisen ehdokkaan vastavetona Lipposelle ja Niinistölle. Ei paha, kun aattelee että EU-kriittisiä on Suomessa mielipidemittausten mukaan jo puolet kansasta.
Voi olla hyvinkin Pate, että sut valitaan jo ekalla kierroksella.
Harkitte tota puolueen ulkopuolelta vaaleihin lähtemistä. Keskusta on sulle vaan rasite ja vie ääniä.
Ja sitten kun oot presidenttinä palautat markan takaisin. Lipponenhan sen meiltä aikoinaan vei ilman kansanäänestystä.
Voitkin muuten ottaa sen asian sitten esille TV:n pressavaaliväittelyissä ja kysyä perusteluja. Se on meinaan kiva katella kun liki kaksimetrinen mies kiemurtelee tuolissaan.
Varaan popcornia viereen näiden lähetysten ajaksi.
Anna palaa Pate!
Ilmoita asiaton viesti
Väyrynen on kuin personoitunut markkinatalous: ei ole ongelmia, on vain haasteita, historiaa ei ole, on vain tulevaisuus, ei ole olemassa tappioita, vain voittoja. Puolikas vesilasi ei ole ainakaan puolityhjä, eikä edes puolitäysi vaan ihan täysi.
Tällaisella itsepetoksen kylvämisellä ainakin merkkinataloudelle käy köpelösti, ihan niin kuin samasta syystä kävi Neuvostoliitolle.
Vaan kuinka käy meitin Paavolle?
Ilmoita asiaton viesti
Sorry Väyrys Paavo, poliittinen elämäsi meni jo. Prossat tulee olevaan 2-3. Vaan en usko sinun olevan keskustan ehdokas. Sama se silti kuka teillä on. Mari töppäilee työkseen, epärehellisyys rehottaa keskustassa edelleen. Tänään aamuteeveessä alamäen syistä samaa selittelyä vastuusta mikä oli. Ei keskusta yksin hallituksessa ollut. Sinäkin siellä olit, mutta sinut vaiettiin hyvin hiljaiseksi. Varmaan sanoivat ettet sitten puhu mitään, jos pääset bemarin penkkiin. Miksihän Mari ei voinut suoraan sanoa, että lautakasa Vanhanen, Nuorisosäätiösotkut, Lehtomäen jänkääminen jätevesistä, ennen kaikkea vaalirahasotkut aiheuttivat alamäen. Mari teidän pitää hävittää maan rakoon, ei hallitse supliikkiä. Paha tikki oli sekin kun ei kaiken paskanne jälkeenkään suostunut aukaisemaan vaalirahoitustaan. Vielä pahempi kun puolusteli miten pakko on antaa rahaa maailman tuuliin. Nyt yrittää sanoa että ei missään nimessä. Teidän puolueella on niin huonosti istuvat takit, ettei ne pysy enää edes päällä. Ymmärtäkää nyt keskustan väki. Suomalaiset ihmiset eivät ole yhtään tyhmempiä kuin te itsekkään. Yksi sana ja teko menee läpi, mikään muu ei. Sitä sanaa ei keskustalta ole löytuynyt teoissa kymmeniin vuosiin. Se sama sana on meidän persujen nousun takana. Paavo hyvä. REHELLISYYS. Aidon ihmisen huomaa. Viäntäminen on turhaa, yksinkertaista. Mutta ei kuulu monenkan politikon sanavalintaan / tekoihin. Nimim. Lapin mies.
Ilmoita asiaton viesti
Juttelehan Paavo (Väyrynen) Soinin kanssa! Soini tarvitaan persuissa mutta jos Soini vaikka olisi itse sivussa ja pyytäisi sinut persujen ehdokkaaksi.
Keskusta tullee valitsemaan naisehdokkaan.
Teillä on paljon yhteisiä mielipiteitä. Ja varmaan pärjäisit paremmin vaaleissakin persujen ehdokkaana!
Ilmoita asiaton viesti
Paavo, kerro joskus Sinun ja presidenti Kekkosen suhteesta, ja oliko UKK todella haluamassa Sinusta manttelinperijäänsä?
Olisiko Sinusta UKK:n saappaisiin, sillä me totisesti tarvitsisimme hänenlaisensa presidentin, joka puolustaa Suomen etua suomalaisista puupääpoliitikoista välittämättä.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo Väyrysen aloituksen ulkoasu on varmaankin jokin tekninen virhe. En muista koskaan aiemmin nähneeni Väyryseltä tuollaista pötkötekstiä.
Mitä tulee vaaliastelmiin, niin täällä on tullut jo esille kaksi mielenkiintoista ehdotusta.
Toisen mukaan Väyrysen kannattaisi pyrkiä ehdokkaaksi sitoutumattomana jonkinlaisen kansalaislistan kautta, ei Keskustan kautta, koska Keskusta on monille äänestäjille rasite ja koska Väyrynen itse on aika lailla eri linjoilla puolueen johdon kanssa.
Toisen mukaan Väyrysen kannattaisi neuvotella Timo Soinin kanssa sellaisesta mahdollisuudesta, että PS ei aseta omaa ehdokasta, vaan menee kansallismielisen ja eurokriittisen Väyrysen taakse.
Väyrysen ongelmana ovat menneet synnit, väyrystelyt ja suomettuminen. Mutta on toisaalta ajateltava niinkin, että ketään ei voi hirttää menneisiin virheisiin, vaan ihmiselle on annettava uusi mahdollisuus. Minä en pitänyt aikoinaan lainkaan Väyrysen Neuvostoliiton mielistelystä, mutta arvostan Väyrysen vuodesta 1994 alkanutta ja johdonmukaista EU-kriittisyyttä.
Ilmoita asiaton viesti
”…jokin tekninen virhe. En muista koskaan aiemmin nähneeni Väyryseltä tuollaista pötkötekstiä.”
Ei se ole muuta kuin laiskuutta. Kun samaa tekstiä kopioidaan moneen paikkaan, niin muotoilukomennot häviävät, jos ei ole huolellinen.
Mutta nykyisessä maailmantilanteessa välttää vähän huolettomampikin presidentti.
Ilmoita asiaton viesti
Luulin että tämä on etukäteistunnustus jostain kieroilusta, esim. ”Jalasmökki – teen sen taas”. Olen pettynyt.
Ilmoita asiaton viesti
Tervetuloa vaan Paavo V, voin jopa äänestää sinua, olet ainoa järkevä EU-kriitikko, muut ovat vain helppo-heikkejä.
Ilmoita asiaton viesti
Pate, ilmainen markkinointivinkki pressanvaalitilaisuuksiisi, painata kuvallasi rintamerkkejä, jossa blogisi otsikkoteksti:”Teen sen taas”.
Niistä tulee varma hitti ja keräilytuote.
Siinä ”Ei Ydinenergiaa” ja ”Ei Natolle”-napit jää kakkoseksi sen jälkeen nuorison rintapielissä.
Ilmoita asiaton viesti
Väyrynen presidentiksi !?!?
Toisaalta… näistä vaihtoehdoista… MIKSEI!
Voi pyhät pyssyt!
Minäkin olin yksi niistä, jotka aikanaan äänestivät Rehniä ihan vain Paavoa ojentaakseen :p
Tavallaan, tässähän tämä loksahtaa paikalleen.
Menetän kyllä puolet kavereistani jos alan Väyrysen vaalityöhön mukaan X] Mutta kyllä he ymmärtävät, aikanaan, että ajattelin vain heidän parastaan :]
Maailma muuttuu, Eskoseni!
Ilmoita asiaton viesti
Nyt kun ajattelee tarkemmin… Väyrynen (jos joku) pystyy toisella kierroksella höyhentämään kumman tahansa noista federalisteista.
Lipposen argumentaatio on nähty – kun mennään asioiden ytimeen, alkaa ”jämpti on näin” -jankutus ja kiukuttelu.
Niinistö taas on ydinolemukseltaan kameleontti. Ei sen karisma kestä kaukovaloissa.
Ilmoita asiaton viesti
Ma 15.8. klo 16 Siikajoki, Luohuan koulu (Kupsalankuja 7)
– 67 km
Ma 15.8. klo 18 Oulu, Kirkkotorin koulutuskeskus (Asemakatu 5)
– 95 km
Ti 16.8. klo 14 Pudasjärvi, Pohjantähden auditorio (Teollisuustie 1)
– 68 km
Ti 16.8. klo 16 Taivalkoski, Jalavan pirtti (Mikonkuja 2)
– 64 km
Ti 16.8. klo 18 Kuusamo, Valtuustosali (Kaiterantie 22)
– 195 km
Ke 17.8. klo 18 Rovaniemi, Tiroli-Sali (Rovakatu 2)
– 341 km
To 18.8. klo 18 Kajaani, Valtuustosali (Pohjolankatu 13)
– 218 km
Pe 19.8. klo 17 Ii, Nätteporin auditorio (Puistotie 1)
– 26 km
Pe 19.8. klo 19 Yli-Ii, Jakkukylän nuotioilta, Jakun koulun ranta (Jakuntie 85)
– 101 km
Kotiin Keminmaan mökkiin. Viikossa siis vähintään 1200 km.
Kyllä Väyrynen ainakin töitä tekee ja autolla ajaa. Pohjoisessa matkat ovat pitkiä ja aika tupailtoja varten siinä välissä jää usein vähiin. Etelän media pysynee kuitenkin etelässä.
Hatun noston arvoinen yritteliäisyys.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä alle leikkaamani teksti on saanut Harmaasuden (22p) jälkeen toisiksi eniten pisteitä tässä nyörissä:
”
”Lipponen loppumetreille”. Kyllä tämä Lipposlandia on jo nähty. Naulat arkkuun, ja upottavat Perämereen. Siellä pysyt ja hiljaa olet.
”
19 pojoa.
”Vastustajiani joskus harmittelen, mutta kannattajiani pelkään” sanoi kerran eräs varsin menestynyt valtiomies vierailla mailla.
Ilmoita asiaton viesti
Kuule, Antti! Ettet vain olisi vainoharhainen. Sinä lasket jotain pisteitä! Onko 19 pistettä jokin huippusija. heh
Miehän noudatin sinun reseptiäsi: ryhdyin Muumien näkymättömäksi Ninniksi. Mitä muuta minulta vaaditaan, pitäisikö hengettömäksi ryhtyä. Henkihän se noita nappuloita naputtelee nytkin, katso kuvaa! HUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!
Ja Harmaasusihan on lapin noita, lataa pisteitä sähkömangneettisesti. Minun pitää vielä vähän praktiseerata haamuna oloa.
Ilmoita asiaton viesti
Hehheh. Merja on lyömätön.
Ilmoita asiaton viesti
Enhän mie kriinaa, sie alotit aivan itte. Mie olen sulkenut koko fb seinänkin. Ja yritin tehä sen mahollisimman sensuroiduksi ja näkymättömäksi.
Oli siinä totta toinen puoli, että narsisteja olhaan, ja netti tekee vielä hullummaksi. Tämä vaatisi suurta itsehillintää. Ihan niinkuin Paavo Väyrysellä. Hän ei edes korvaansa lotkauta sille, että sanotaan pötköksi kirjoittamaansa juttua. Siinon sitten jämerä peräpohjalainen mies! Seisoo ITTE omala palstalhaan, eikä perusta muitten porunoista mithään.
Ilmoita asiaton viesti
Pitää varmaan uudelleen pyytää tuota Heikkaa kaveriksi fb:ssa (kukas ryhtyisi puhemieheksi), että asettuisi(n).
Hyää viikonvaihdetta, mie lähden Harmaasuen maisemiin viikoksi, mutta ensin tapaan Lipposen ja kysyn sitä avoimeen ja kasvottaiseen paneeliin kaikkien vihapuhujiensa kanssa – toinen Paavohan sen jo osaakin (tietoni mukaan)
Voisin osallistua tyylituomarina (luotiliivit ja hohtimet tilpehöörinä)
Ilmoita asiaton viesti
”Lasten ja lastenmielisten suusta”:
Kävimme sukukokousta fb:ssa männä viikolla ja annettiin siinä toisillemme uudet kusot.
Itse kuittasin ”paranoidinen barbapapa” vinon hymyn kanssa.
Vähän se mietityttää, tämä vanhojen herrojen ja rouvien ilmestyminen pyrkimään kansakunnan kaapin päälle.
Paavo on sentään yli kuukauden vanhempi kuni mie (tämä V)
Onneksi on Enbuske!
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä mie sulle vähän männäviikolla itsekseni suutuin, mutta ymmärrän kyllä olevani vähän ööver. Eikä se kumma, että käyn hermoon demarille, mutta se vain on niin, että Lipponen nostattaa näppylöitä. Viisaampihan sitä olisi hiljaa olla. Yritän kyllä häippästä täältäkin, mutta olen tähän enemmän koukussa kuin fb:iin. Pitäis alkaa vaikka golffaileen, keksiä jotain korvaavaa toimintaa.
Tuo ikäjuttu on vähän vaikea. Eräässä toisessa blogissa, minua arvosteltiin ikärasistiksi, koska ihmettelin, että miksi 70vuotias ei vain nauti loppuelämästään.
Toisaalta, minusta on typerää sekin, että kokemattomuutta (nuoruutta) arvostetaan niinkin paljon kuin nykyisin tehdään. Se, että meillä on nyt Jutta ja Katainen, se ei oiken tunnu turvalliselta. Johdossa pitäisi olla ihmisiä, jotka ovat ehtineet hankkia tietoa ja kokemusta asioista ja elämästä.
Tosin, missä menee raja…eihän ihminen ole ikuinen.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kai kemiläiset – saati keminmaalaiset – koskaan ole väylän ihmisiä pitäneet kuin jobbareina.
Turtolan jätti ja Puikulapellon Paavo…heh
Ilmoita asiaton viesti
Lipponen on joku savolainen, käynyt vain syntymässä jossain ylitorniolla, vai missä lie. Ei se tee kenestäkään väylänvartista. Väylänvartinen on, jos on vähintään 2000 vuotta suoraan alenevassa polvessa tornionjokivartinen. Eikä ole mikään ”vain” jobbari. Lipposesta ei olisi jobbariksi ollut. Hän ei ole toimija vaan käskijä. Piällysmiehiä.
http://www.youtube.com/watch?v=6Lcm-WPA1Ag
Ja oovahan net kemijokivartisekki ihmisiä tietenki, vaikka laittavakki hyäkhäät nostatusainetta rieskhaan. Mutta met olhaan suvaittevaisia ihmisiä!
Ilmoita asiaton viesti
Väyrynen on tullut vanhemmaksi ja viisaammaksi. Vastaehdokkaat Niinistö ja Lipponen eivät ole viimeisen kymmenen vuoden aikana oppineet mitään uutta, ikä painaa eikä äly enää kulje. Väyrynen presidentiksi!
Ilmoita asiaton viesti
Teet sen taas? Painat Enteriä, vai?
Ilmoita asiaton viesti
Paavo & Paavo. Ikäjärjestyksessänne edustatte Savoa ja Pohjois-Pohjanmaata! Kuopio ja Keminmaa. Molemmat Paavot, olette suomalaisen politiikan keskiössä eläneitä, suomalaisten veronmaksajien rahoilla vaurastuneita poliitikkoja, jotka oletatte, että suomalaisten on vielä kiitettävä teitä presidentti -mandaatilla.
Omalla tavallaan kunnioitettavat, urat luoneet poliittiset Paavot ovat luomassa nahkojaan käärmeiden tavoin. Aika lämmin, aika kylmä.
Uran päättäminen presidenttiyteen olisi tietenkin juhlallista. Ikämiehet turvautuvat viimeiseen oljenkorteen vallasta, jonka he jo menettivät.
Paavo, ei millään pahalla, mutta onko presidentiksi pyrkiminen ainoa lääke, joka pelastaisi loppuelämäsi?
Suomalaiset elävät nyt aikakautta, jossa Neuvostoliiton pelko on kenties selätetty. Sinun voimasi oli parhaimmillaan aikana, jolloin presidentti Urho Kekkonen toimi diplomaattisena vedenjakajana maittemme välillä. Nyt olemme sitoutuneet eurooppalaiseen yhteisöön, joka sinänsä tuo uusia vaateita ja suorastaan kansallemme ylivoimaisia kustannuksia.
Presidentin valtaoikeuksien mahdollisuudet muutoksen saamiseen maassamme ovat olemattomat. Presidenttiys Suomessa alkaa olla yhtä kehno kuin kuninkaiden valta monarkististien maissa.
Presidentin virka Suomessa on yhtä kuin kuninkaan virka Ruotsissa – mielikuvituksellista vaikutusvaltaa, paljon veronmaksajien rahaa ja tyhjänpäiväisiä diplomaattikutsuja.
On korkea aika kyseenalaistaa myös Sauli Niinistön innokkuus presidentiksi – onko kyse lopultakin arvoasetelmasta, jonka jokainen siirtynyt tai siirtymään joutunut, pitkän linjan poliitikko tunnistaa mustaan aukkoon putoamisena.
Kyse ei ole oikeasti kansan pelastamisesta, vaan oman surutyön keskeyttämisestä. Huipulla olleen poliitikon on oikeastaan mahdotonta luopua vallan tunteesta.
Olisin iloinen, jos Paavo V. ja kaikki keskustelussa mukana olevat osallistuisivat täydellä sydämellä esittämiini pohdintoihin.
Ilmoita asiaton viesti
Oikeassa olet. Kansanedustajia, ministereitä ja presidenttejä arvostetaan aika vähän (oma syynsä) ja liki ainoa tapa millä saavat edes hiukan kunnioitusta johtuu merkillisestä tavasta teititellä heitä radiossa ja televisiossa.
Ruotsin pääministeri Reinfeldtiä arvostetaan kovastikin huolimatta että häntä sinutellaan ihan luontevasti.
Ilmoita asiaton viesti
En usko, että kyse on kansalaisten arvostamisesta, kyse on enemmänkin turhautumisesta ja epätietoisuudesta.
Mäntyniemi houkuttaa ketä tahansa poliitikkoa – suomalainen arvomentaali on edelleen presidenttin -alisteinen.
Ilmoita asiaton viesti
Suomalaisilla on huoli itsenäisyyden menettämisestä, ylivelkaantumisesta, euron tilanteesta, maahanmuuttoon liittyvistä uhkista, nuorten syrjäytymisestä ja monesta muusta asiasta.
Sen sijaan seuraavat asiat EIVÄT kiinnosta suomalaisia:
”Itse uskon voittavani mahdollisen jäsenvaalin Keskustan ehdokkuudesta.
”minulla on erinomaiset mahdollisuudet nousta toiselle kierrokselle ja voittaa se.”
”Kovan vaalityön avulla nousin kummallakin kerralla kakkoseksi.
”viime päivien mediapeli pudotti minut toiselta kierrokselta. Sen olisin uskoakseni voittanut.”
”nousuni perustui ahkeraan kenttätyöhön.”
”Mitä alhaisempi on lähtötaso, sitä jyrkempi on kannatuskäyrän nousu, ja kasvava kannatus ruokkii itseään.”
”vahvistaa asemiani sekä jäsenvaalissa että varsinaisessa koitoksessa.”
”Kenttätyöni tähtää ensi vaiheessa Keskustan jäsenvaalin voittamiseen,”
”Kenttätyöni on käynnistynyt erinomaisesti.”
”Jatkan kenttäkierrosta syyskauden käynnistyessä tiiviiseen tahtiin.”
”voin järjestää puhetilaisuuksia ja erilaisia tapaamisia myös arkipäivinä ja -iltoina.”
Nuo seikat ovat varmasti merkittäviä yksittäiselle vanhalle poliitikolle, mutta Suomen kansaa kiinnostaa nyt lähinnä se, miten isänmaassa voi asua ja elää jatkossakin ilman väkivaltaa, kasvavaa köyhyyttä ja kurjistumista sekä yrittää, tehdä rehellistä työtä, kasvattaa lapsia ja elää vailla pelkoa ja turvattomuutta.
Ilmoita asiaton viesti
On tuo uskomaton kaveri. Ikä ja kokemus näemmä eivät tuo mitään muuta kuin… ikää ja kokemusta.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan noin ensikättelyyn voisit opetella kappalejakoa. Samaan tyyliinkö väitöskirjan kirjoittelit vai tuliko ns. idä….siis taivaanlahjana ?!?!? 🙂 *iso virn*
Ilmoita asiaton viesti
Miksi Väyrysen kampanja ei käsitä eteläistä Suomea? Keskustan äänestäjät ovat rivien välistä luettuna kehä kolmosen pohjoispuolella. Voisit pitää palopuheen joko Jaskan grillillä tai vaihtoehtoisesti Helsingin kadun snagarilla.
Ilmoita asiaton viesti
Puheenvuoron kirjoittaja on ymmärtänyt väärin ”etelän median”, ellei kritiikki kohdistu siihen, että se ennusti kansanedustajaehdokas Väyryselle paikkaa tulevassa eduskunnassa.
Voisiko Keskustan presidenttiehdokkaaksi pyrkivä Väyrynen kertoa miten ”etelän media” pudotti teidät 1994 toiselta kierrokselta? Pyydän huomioimaan tätä väitettä seuraavan lauseenne, missä toteatte, ettei etelän media vaikuta maakuntien ihmisiin. Tästä ristiriitaisesta väitteestä saa kuvan, että Keskustan kansanedustajaehdokkaaksi pyrkivä Väyrynen ei arvosta Suomen bruttokansantuotteesta suurimman osan tuottavasta kansanosasta lainkaan.
Mielestäni on hienoa, että kerrankin olette selkeästi pyrkimässä johonkin. Ette ole sortuneet käyttämään ”en löytänyt hyvää syytä kieltäytyä ehdokkuudesta” tyylistä kansaa halveeraavaa elitististä pyrkyryyttä kuvaavaa kielenkäyttöä.
Ilmoita asiaton viesti
Niin. Jos valittavana on Paavo, Paavo tai Pahvi, niin kyllä minä tämän Paavon ottaisin:
– Vastusti todella aidosti EY:öön liittymistä.
– Vastustaa tietääkseni NATOa. Vai?
– On kyllä töppäillytkin, muttei silleen, että kärsisismme niistä näin vuosien jälkeen, kuten Putki-Paavon tapauksissa.
– Miina-kantaa en tiedä, mutta en ole havainnut miehessä epäisänmaalisia tendenssejä niinkuin NATO-kiimaisissa Putki-Paavossa ja Pahvissa.
– En tiedä osaako kieliä, mutta Putki-Paavon lepertelyä on hirvittävää kuunneltavaa, myötähäpeämittari rikkoitui jo ensi lauseiden kohdalla (Kielenä Finglish). Pahvin kielitaidosta ei ole kokemuksia.
– Mediapeli oli kylläkin tosiasia. Valtamedian voiman olemme täällä blogistaniassa usein huomanneet ja siitä kirjoittaneet, tosin muissa yhteyksissä ja lähinnä siitä kuinka media vaikenee.
Paavo ei kuitenkaan pitkälle pötki jos hän ei tuon paremmin osaa tehdä kappalejakoa. Ja jos hän ei pian kerro mitä hänen ohjelmansa sisältää.
Odottaen,
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Onko Pahvi = Niinistö. Jos on, olen siitä samaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, kuvassa Pahvi-Sauli:
http://static.iltalehti.fi/viihde/niinistohaukioJI…
Ilmoita asiaton viesti
”Teen sen taas” on aika hyvä iskulause, vaikkapa vaalikampanjaan! Tietysti itse kukin koiranleuka keksiskelee sille uusia merkityksiä, mutta hyvästä sloganista ehdokas tunnetaan. ”Kyllä se siitä”, sanoi Koivistokin aikoinaan.
Presidentinvaalin kakkoskierrokselle olisi tarpeellista saada ehdokaspari, joista toinen vastustaisi Nato-jäsenyyttä. Jos finaalissa kilpailevat vain liittoutumista kannattavat, on ainakin minun loogista boikotoida vaihtoehdotonta ”so what” -vaalia.
Ilmoita asiaton viesti
Paavo Väyrynen.
Sinä olet ansioitunut valtiomies, monet liemet enemmän tai vähemmän kunnialla läpi käynyt mies. Vankkaa kokemusta on paljon, sen uskon.
Mutta Paavo, Sinä olet Kekkosen ajan jäänne joka ei suostu sitä itse uskomaan. Valitettavaa sinänsä, sillä olsin halunnut nähdä urasi poliitikkona hiipuvan kunniakkaasti kohti eläkepäiviä.
Minä en syytä enkä väitä, mutta vieläkin se olsi mahdollista. Se että ottaisit sen ongen käteesi ja menisit Kemijoen rantaan kalaan. Ja kommentoisit päivän politiikkaa vain satunnaisesti, Vanhan valtiomiehen tavoin.
Tässä ajassa ja tässä asiailmapiirissä Sinun aikasi on ikävä kyllä jo ohi. Ollut jo kauan.
Joten Ole hyvä ja ota onkesi.
Ilmoita asiaton viesti
En usko, että Paavolla on aikomusta tai syytä jäädä eläkkeelle, ”kuolee saappaat jalassa”. Kekkosen ajassa oli myös hyvät puolensa. Ne tajuaa vasta jälkeenpäin. Työllisyytäkin hoidettiin työllistämistöillä ja tehtaiden, kuten Rautaruukin perustamisella. Valitettavasti Väyrysen valtuudet presidenttinä olisivat pienemmät kuin Kekkosella. Mutta toisaalta, kuten Kekkonen sanoi: valtaa ei anneta, se otetaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kekkosen ajassa oli toki hyviä puolia paljon. Se sopi kuin Hanska käteen – omaan aikaansa.
Kekkosen ajassa ei ollut kuitenkaan paljoakaan, mitä voisi soveltaa nykypäivään. mm. mainitsemasi työttömyys asiat ei ole nykypäivänä korjattavissa mainituilla työllisyystöillä; työttömiä on yksinkertaisesti liikaa.
Kekkonen johti käsityöläis (*) maata, nykyään olemme automatisoituneessa yhteiskunnassa, mikä vähentää työtehtäviä itsessään jo runsaasti.
Kekkosen aikaan oli painostava idänpolitiikka jota piti hoitaa taidolla, kuitenkin omaa maataan palvellen. Tähän tehtävään Kekkonen vahvatahtoisena miehenä oli onnen omiaan.
Mutta Paavo jos haluaa ”kaatua saappaat jalassa” ja tulla löydetyksi eduskunnasta kuin Melin, niin eihän siinä sitten mitään. Vassokuu vaan. Mutta se ei poista sitä, että Paavon tapa tehdä politiikkaa ja ajatella asioista on kekkosen aikainen, vain hyvin lievää edistymistä nykyajan suuntaan.Mutta vain lievää. Ja tämä vie uskottavuutta aikalailla.
(*) käsityöläisillä tässä tarkoitan sitä, että vaikka oltiinkin jo teollistunut maa, monet tehtävät jotka nyt tehdään automaatiolla tehtiin siihen aikaan vielä käsin. Tämä johtaa siihen että nykykatsannolla ajatellen Suomessa oli vielä 60-70 lukujen vaihteessa lähes täystyöllisyys. Kekkonen julisti kansallisen hätätilan v.-75, kun työttömyys nousi niinkin huimaan lukuun kuin 60 000 (liki 4% muuten). Mainittakoon vielä, että tuo hätätila ei paljoa auttanut; seuraavien kahden vuoden aikana työttömyys vielä tuplaantui tuosta.
Ilmoita asiaton viesti
Täällä on moni ihmetellyt Paavo Väyrysen tämän blogin puuttuvaa kappalejakoa.
Kyllä Väyrynen osaa tehdä kunnon kappalejaon. Kyseessä on ehkä jonkun avustajan tänne laittama juttu, jonka Uuden Suomen tekniikka on sotkenut yhdeksi pötköksi eikä sen jälkeen avustaja tai Väyrynen itse ole asiaa tarkistanut.
Minulle on käynyt samoin monta kertaa, viimeksi tänään, että hyvin kirjoittamani juttu onkin Uudessa Suomessa aivan eri näköinen tai sekava. Sitten saa sen kanssa tapella pitkään, että saa tekstin näkymään oikein. Luulen, että muillakin on kokemuksia asiasta.
Laitan tähän tämän saman Paavo Väyrysen kirjoituksen hänen omalta blogiltaan ( http://www.vayrynen.com/blog ), niin kaikki voivat nähdä, millainen on alkuperäinen kirjoitus kappalejakoineen.
Väyrysen blogi
Teen sen taas
12.8.2011
Jos ”etelän mediaa” olisi uskominen, minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia voittaa vuoden 2012 presidentinvaaleja eikä päästä edes oman puolueeni ehdokkaaksi.
Itse uskon voittavani mahdollisen jäsenvaalin Keskustan ehdokkuudesta. Keskustan ehdokkaana minulla on erinomaiset mahdollisuudet nousta toiselle kierrokselle ja voittaa se.
Uskoni perustuu kokemukseen. Olen ollut presidenttiehdokkaana myös vuosina 1988 ja 1994. Molempia vaaleja edeltäneenä kesänä kannatukseni oli alamaissa. Kovan vaalityön avulla nousin kummallakin kerralla kakkoseksi.
Vuonna 1988 käytössä oli suoran kansanvaalin ja valitsijamiesvaalin yhdistelmä. Mauno Koivistoa ei valittu suorassa kansanvaalissa. Minä voitin Harri Holkerin, ja Keskusta nousi takaisin suurten puolueiden sarjaan. Kokoomuksen valitsijamiesten enemmistö turvasi Koiviston valinnan.
Vuonna 1994 olin ennakkoäänissä selvä kakkonen, mutta viime päivien mediapeli pudotti minut toiselta kierrokselta. Sen olisin uskoakseni voittanut.
Molemmissa näissä vaaleissa nousuni perustui ahkeraan kenttätyöhön.
Etelän media ei pysty vaikuttamaan ainakaan ratkaisevasti maakuntien ihmisiin. Maakunnissa on oma mediajulkisuutensa. Presidenttiehdokkaan vierailu on uutinen sekä maakunta- ja paikallislehdille että alue- ja paikallisradioille. Niiden kautta on mahdollista tavoittaa yli puolet Suomen kansasta.
Kun ehdokkaan kannatuksen kasvu alkaa näkyä mielipidemittauksissa, etelän mediankin on siitä kerrottava. Tällöin ehdokkaan kannatus alkaa vahvistua kautta maan. Mitä alhaisempi on lähtötaso, sitä jyrkempi on kannatuskäyrän nousu, ja kasvava kannatus ruokkii itseään.
Paavo Lipposen ilmoittautuminen presidentinvaaliin vahvistaa asemiani sekä jäsenvaalissa että varsinaisessa koitoksessa. Keskustalla tulee olla ehdokas, jonka valtiollinen ja ulkopoliittinen kokemus vetää veroja Lipposen ansioille.
Sisäpolitiikassa Lipponen ja Niinistö löysivät toisensa toteuttamalla keskittävää ja eriarvoisuutta kasvattavaa politiikkaa. Molemmat ovat federalisteja, ja he veivät yhdessä Suomen perustuslakiamme rikkoen euroalueeseen. Niinistö ajaa Suomea Natoon, Lipposen linja on ollut horjuva. Keskustan ehdokkaan tulee olla vahva vastavoima näiden kahden politiikalle.
Kenttätyöni tähtää ensi vaiheessa Keskustan jäsenvaalin voittamiseen, mutta se luo samalla perustaa jo varsinaiselle kampanjalle.
Kenttätyöni on käynnistynyt erinomaisesti. Yhdessä kunnallisjärjestöjen kanssa järjestetyissä tilaisuuksissa on ollut runsaasti ihmisiä. Kannatusta tuntuu olevan.
Jatkan kenttäkierrosta syyskauden käynnistyessä tiiviiseen tahtiin. Kun en ole sidottu eduskuntatyöhön, voin järjestää puhetilaisuuksia ja erilaisia tapaamisia myös arkipäivinä ja -iltoina.
Ensi viikon ohjelmani on seuraava:
Ma 15.8. klo 16 Siikajoki, Luohuan koulu (Kupsalankuja 7)
Ma 15.8. klo 18 Oulu, Kirkkotorin koulutuskeskus (Asemakatu 5)
Ti 16.8. klo 14 Pudasjärvi, Pohjantähden auditorio (Teollisuustie 1)
Ti 16.8. klo 16 Taivalkoski, Jalavan pirtti (Mikonkuja 2)
Ti 16.8. klo 18 Kuusamo, Valtuustosali (Kaiterantie 22)
Ke 17.8. klo 18 Rovaniemi, Tiroli-Sali (Rovakatu 2)
To 18.8. klo 18 Kajaani, Valtuustosali (Pohjolankatu 13)
Pe 19.8. klo 17 Ii, Nätteporin auditorio (Puistotie 1)
Pe 19.8. klo 19 Yli-Ii, Jakkukylän nuotioilta, Jakun koulun ranta (Jakuntie 85)
Tervetuloa mukaan! Tilaisuuksissa voit ilmoittautua tukijakseni. Ilmoittautumisen voi tehdä myös verkkosivuni kautta (http://www.vayrynen.com).
Ilmoita asiaton viesti
Mee nyt ihan kaikessa rauhessa viettämään eläkepäiviäsi, Paavo-setä. Ei sua täällä tarvita.
Ilmoita asiaton viesti
Ikäsyrjintää.
Ilmoita asiaton viesti
Ja jos Soini ei olisi ehdokkaana, saisi Paavo paljon persujen ääniä. Ja keskustan kriittisen siiven ääniä.
Ilmoita asiaton viesti
Jos joku tämän ”narsistien kokoontumisajon” :p sähköistää, niin se on kyllä Väyrysen mukaantulo.
Lipponen ja Niinistö toisella kierroksella ollee juuri sitä paljonpuhuttua ”facepalmia” aamusta iltaan. Kaksi federalistia kiistelee lillukanvarsista.
Itseasiassa – voipi olla, että EuroImperialisti Lipposen rooli tässä leikissä on saada saukki näyttämään melkeinpä kansanvallan mieheltä.
Näyttää siis ilmeiseltä, että Niinistö-Väyrynen -loppuottelu on todellisen debatin kannalta ainut kiinnostava kehityskulku. Siihen pitäisi pyrkiä.
Kukin päättäköön sitten ketä loppuviimein äänestää, sen mukaan kuinka asianosaiset argumentoivat kantansa.
Jäisi ainakin joku demokratian häivähdys tähänkin vaaliin.
Ilmoita asiaton viesti
Toivoma, että Soini ja Väyrynen olisiva loppusuorala. 🙂
On se yhtä realistinen mahdollisuus kuin Herlinin esittämä: Niinistö-Lipponenkin.
Olis jotain järkevää hunteeraamista, pähkinä purtavana, jos kaksi järjellistä ihmistä olis vaihtoehtoina.
Minua houkuttais äänestää Väyrystäkin. Tietysti siksikin, että hän olisi ensimmäinen presidentti meiltä päin. Kalliohan oli Nivalasta, kivenheiton päästä. Väyrynen olis vain poronkuseman etäisyyveltä. Toinen juttu on se, että Väyrysellä on valtava kokemus, ja suhtheetki varmasti vieläkin.
Soini taas. Hän on kovin hyvä mies, ja kova strategi. Siis älykäs. Soinilla on maan suurimman puolueen kannatus, ja hänen mahdollisuutensa ovat ehkä siinä mielessä alkhuunsa paremmat nousta presidentiksi kuin Väyrysen.
Ilmoita asiaton viesti
Minoon kaksi kertaa elläessäni äänestänyt presidentinvaaleissa; Jan-Magnus Janssonia kun se styylasi naapurin flikan kanssa ja Elisabeth Rehniä, kun se oli niin söpö. Puolustusvoimissakin Lissu oli pidetty.
Ilmoita asiaton viesti
Soinia eivät persut äänestäisi, taktisista syistä johtuen. Eivät siis suo hänelle presidentiviran tuomaa rauhaa, ne perkeleet.
Ilmoita asiaton viesti
Heh!
Näinhän siinnä käy, jos Timo ei älyä itse pysyä ulkona tuosta pelleilystä.
Minusta mielenkiintoisin vaihtoehto toisella kierroksella olisi Niinistö – Väyrynen. Äänestäisin Väyrystä. 😀
Ilmoita asiaton viesti
Itse asiassa, Väyrysen ei tarvitse olla kuin mukana pelissä, ja se on toisella kierroksella.
– Sauli pääsee toiselle lähes varmasti. Kannatus ainakin 30%.
– Lipposen takana on lähinnä SDP:n federalistisiipi, eli vain osa joukosta. Sekä muutama hajaääni vasemmistoliitosta. Kannatus aika jokeri, mutta ainakin 15%.
– Väyrynen voi ottaa taakseen ainakin puolet keskustasta, ja leijonanosan itsenäisyysihmisistä yli puoluekentän. Ainakin 25%!
– Keskusta voi hyvin valita Jäätteenmäen tai Kiviniemen ehdokkaakseen, se ei vaikuta kokonaiskuvioon. Keskustan unioniväki 8% ja Genitaaleja äänestävät päälle, 8%->12%. Äänet pois lähinnä Niinistöltä.
Valitsijayhdistyksen kannatuskorttien kautta mukaan tulevaan Väyryseen ei välttämättä vaikuta mitenkään.
Ilmoita asiaton viesti
On mielenkiintoista, että Paavo Väyrynen on lupautunut – ja pyydetty – juhlapuhujaksi Rovaniemen Ounasrinteen perinteiseen kesäjuhlaan ensi lauantaina.
Ounasrinne on runsaasti vuokra-kerrostaloja käsittävä asuinalue, jota on – vähän turhaan – leimattu siellä asuvien ihmisten takia (mm pakolaisia, maahanmuuttajia, työttömiä, turvapaikanhakijoita).
Ounasvaarapäivien sielu ja Väyrysen kutsuja on vasemmistoliittolainen kuntapoliitikko, jolla havaintoni mukaan on sekä vilpitön että avoin ja suora sielu ja siitä johdateltavissa oleva vaikuttamisen tahto.
Näkipä häntä aikanaan us-puheenvuoroissakin silloin tällöin.
(Jaakko Portti)
Ilmoita asiaton viesti
Miksi Jaakoppi ei voisi kutsua Väyrystä niille päiville. Mie olen sata varma, että hän jopa itse äänestäisi miljoona kertaa mieluummin Väyrystä kuin Suomen ja Lapin ja köyhän syojä Lipposta. Pään pantiksi laittaminen on kuulema synti, muuten voisin…
Antti ei ymmärrä lappalaisten sielunelämää. No, se onki vähän mutkikhaampi juttu. Sitä ei kirjoista opita, se pitää hengittää.
Ilmoita asiaton viesti
Merja: ne vaan on semmosia veikkosia nämä vasemmistolaiset, että ne katsoo että aate velvoittaa, meni sytteen tai savveen. No, tämä Jaakoppi voi olla poikkeustapaus.
Ilmoita asiaton viesti
Pentti, et taida olla lapista. Minulle ei tarvitse isällisesti kertoa, miten peräpohjalainen vasuri ajattelee. Uskon sen ajattelun tuntevani kuin vanhan isoäitini. Se ei mene aina kuten ulkopuolinen sen kuvittelisi yksioikoisesti kulkevan. Osittain, nimittäin ja joltain osin, se on suurta teatteriakin. Presidentin valitseminen on kumminkin järjen asia, tosiasia. Eikä heillä siitä ole tosipaikan tullen uupelo, maalaisjärjestä.
Väitän, että tunnen kepulaistenkin sielunelämän kuin omat taskuni.
Jaakoppi ei ole asiaa kieltänyt, varmaan on lukenut. heh heh
Se on ”hieman” eri juttu joku muu demari kuin Lipponen. Sitäpaitsi nyt on tosiaan kyse federaation vastustajista ja Eurostokratiaan pyrkijöistä. Vaan kun nämä lyövät, ONNEKSI, nyt päätään seinään. He kuvittelevat, että suomalaiset olisivat niin tolloja, että äänestäisivät jotain Lipposta, ”työväenmiestä”. Mikä suuri vitsi. Ja Kansainvälinen soi!
Väyrynenkin todennäköisesti tuntee tämän psykologian, tunteehan hän oman kenttäväkensäkin ajatukset paremmin kuin kukaan muu kepulainen. Lapin vasurit äänestävät mieluummin Väyrystä kuin Soinia, ainakin suurin osa. He vähän pelkäävät uusioliikettä, että jos sen takana piilee vaikka IKL :). Mutta tosipaikan tullen he äänestävät Soinia ennenkuin Niinistöä.
Näin ainakin noin perinteisillä aivoilla ajatellen. Kumminkin, ihmiset ovat käyneet vallattomiksi, hekin joista ei voisi sellaista uskoa. Saattaa osa äänestää suoraakin Soinia. Soini voi tehdä tosi yllärin…taas. Ja etelän metia ei häntäkään edes osingoille päästäisi.
Ilmoita asiaton viesti
En epäile yhtään: Väyrynen tekee sen taas. Ei tule valituksi.
Ilmoita asiaton viesti
Paavo, mikäs on sun suhtees Haloseen, jokos välit ovat lämmenneet? 😀
Ilmoita asiaton viesti