On itsenäistymistaistelun aika
Pohjantähti-keskus järjesti viime lauantaina seminaarin, jossa käsiteltiin ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa, Eurooppa-politiikkaa ja aluepolitiikkaa. Kaikki luennoitsijat olivat Pohjantähti-opiston kannatusyhdistyksen hallituksen jäseniä.
Polaris-TV julkaisi 12.7. professori Kari Hokkasen haastattelun ”Onnekas Suomi”, jossa hän kertoi luentonsa sisällöstä. Luento on luettavissa kokonaisuudessaan Pohjantähti-lehden arkistosta. Tänään julkaistaan videona osa professori Vilho Harlen seminaarissa pitämästä kommenttipuheenvuorosta ”Suomen itsenäisyyden tuhoamista ei saa hyväksyä”.
Lähiviikkoina Polaris-TV julkaisee muuta seminaariin liittyvää aineistoa.
x x x
Professori Vilho Harle on toiminut Tampereen yliopistossa sekä valtio-opin että kansainvälisen politiikan professorina ja Lapin yliopistossa kansainvälisten suhteiden professorina. Kun Pohjantähti-opiston kannatusyhdistys vuonna 1998 perustettiin, hän tuli sen varapuheenjohtajaksi. Oltuaan välillä sivussa Harle äskettäin palasi hallituksen jäseneksi.
Professori Harle puhui voimakkaasti sen puolesta, että olisi päästävä eroon siitä jyrkästä kahtiajaosta, joka on syntynyt Euroopan unionin ja Venäjän välille.
Vastakkainasettelun vuoksi on menetetty mahdollisuus vaikuttaa myönteisesti Venäjän sisäiseen kehitykseen. Kulttuurien välinen vuorivaikutus on vaikeutunut. Suurimmat menetykset on puolin ja toisin koettu sen vuoksi, että kauppa ja taloudellinen yhteistyö ovat vaikeutuneet.
Suomen EU-politiikkaa Harle arvosteli voimakkaasti.
EU ja Suomen jäsenyys siinä on realiteetti, eikä siitä valitettavasti pääse eroon, ellei se velkajärjestelyjen vuoksi tai muusta syystä romahda, sanoi Harle.
Harlen mielestä Suomella tulisi olla selkeä näkemys siitä, millä tavoin Euroopan unionia olisi kehitettävä. Sen tulisi olla yhteistyöjärjestö, jonka tulisi olla avoin joka suuntaan. EU:sta ei tulisi pyrkiä rakentamaan sotilasliittoa.
Harle katsoi, että Suomi ei ole ajanut EU:ssa riittävästi omia etujaan eikä puolustanut itsenäisyyttään. Yhteistyössä muiden jäsenmaiden kanssa olisi luotava vastapaino Saksalle ja Ranskalle.
Harle arvosteli erityisesti sitä, että Suomi vähin äänin hyväksyi viime kesänä Ranskan ja Saksan ajaman EU:n velkapaketin, jolla Suomi menetti lopullisesti tai ainakin hyvin pitkäksi aikaa itsenäisyyttään.
Vielä lauantaina professori Harlen arvio Suomen itsenäisyyden lopullisesta tai ainakin hyvin pitkäaikaisesta menettämisestä tuntui oikeaan osuneelta.
Viime päivinä olen tullut siihen tulokseen, että käänne parempaan saattaa olla käsillä.
x x x
Euroopan komissio on julkaissut ilmastopaketin ja metsästrategian. Ne herättävät Suomessa ja myös muissa jäsenmaissa hyvin voimakasta vastarintaa.
Tämä perustuu siihen, että EU:n ilmastopolitiikka ei tosiasiassa edistä kestävää kehitystä. Tästä puhuin Polaris-TV:n 3.3.2021 julkaisemassa videossa ”Nykyinen ilmastopolitiikka on kestämätöntä myös ympäristöllisesti”.
Ilmastopaketin julkaiseminen käynnistää useassa EU-maassa keskustelun, jossa sen kestämättömyys käy ilmi.
Suomessa arvostelua synnyttää myös se, että EU:n elpymispakettiin liittyneet pelot ovat osoittautuneet aiheellisiksi. Tästä puhuin Polaris-TV:n 4.3. julkaisemassa haastattelussa ”Suomen ei tule osallistua EU:n elpymispakettiin”.
Lähimmän parin vuoden aikana syntyy tilanne, jossa EU:n luonnetta on mahdollista ryhtyä muuttamaan siten, että saamme takaisin ainakin osan menetetystä itsenäisyydestämme.
Nyt on aloitettava itsenäistymistaistelu, jolla ryhdymme palauttamaan itsenäisyyttämme.
Euroopan unionista eroaminen ei näytä olevan mahdollista, mutta ei se ole tarpeenkaan, kun luodaan mahdollisuudet sen sisäiselle eriytymiselle. Kaikkien on tietysti oltava mukana sisämarkkinoilla.
Euroalueella kaikki jäsenmaat eivät ole mukana. Siitä eroaminen pitäisi tehdä mahdolliseksi.
EU:ssa on käynnistetty tulevaisuuskonferenssin työ. Sen yhteydessä pitää käydä perusteelliset keskustelut EU:n tulevaisuudesta.
Omia evästyksiäni sen työlle olen antanut 25.6. julkaisemissani blogissa ja Polaris-TV:n haastattelussa ”Sortokaudesta itsenäisyyteen”.
x x x
Kirjoituksessa mainitut videot ovat katsottavissa Pohjantähti-lehden kautta. Katsokaa, jakakaa ja tulkaa Polaris-TV:n tilaajiksi. Videoiden alapuolella oikealla on punainen TILAA-painike, jota painamalla kanavan tilaajaksi pääsee. Se ei maksa teille mitään.
Suomea yritettiin ns. itsenäistää Venäjän tuella jo 1700-luvun lopulla:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Georg_Magnus_Sprengtporten#Suomen_itsen%C3%A4istymissuunnitelma
Ilmoita asiaton viesti
”Suurimmat menetykset on puolin ja toisin koettu sen vuoksi, että kauppa ja taloudellinen yhteistyö ovat vaikeutuneet. ”
Samaan aikaan toisaalla, liikemies Lipponen ( SD ) auttaa EU n veturia, Saksaa saamaan energiaa sopivasti Venäjältä.
Noin toimivat EU n ylevät periaatteet.
Ilmoita asiaton viesti
Minun intressini kotisivujen pitämiseen on kertoa kansalaisille Suomessa tapahtuneista valtiopetoksista. Ne kaikki liittyvät Suomen liittymiseen ETA:an, EY:hyn ja EU:hun, joiden päätöksentekoon liittyy salaisia asiakirjoja.
Valtiopetos on rikos, joka ei vanhene.
Valtiopetoksesta seuraa, että valtiosääntöoikeudellisesti Suomi ei ole EU:n jäsen, joten mikään EU-säädöstö ei koske Suomea.
http://jormajaakkola.fi/
Ilmoita asiaton viesti
Se, että Venäjän ja EU.n välille on syntynyt kahtiajako siihen on syyllinen ainoastaan Venäjä.
Ilmoita asiaton viesti
Näin on!
Ilmoita asiaton viesti
Olen jokseenkin väsynyt taistelemaan milloin minkäkin vuoksi. Eiköhän olisi aika laskea aseet ja rakentaa yhtenäistä ja rauhallista eurooppaa ja huolehtia yhteisöstämme.
Ilmoita asiaton viesti
Noin varmaan ajateltiin myös vuoden 1939 alussa….
Ilmoita asiaton viesti
Kirjoitat että
”Euroopan komissio on julkaissut ilmastopaketin ja metsästrategian. Ne herättävät Suomessa ja myös muissa jäsenmaissa hyvin voimakasta vastarintaa.
Tämä perustuu siihen, että EU:n ilmastopolitiikka ei tosiasiassa edistä kestävää kehitystä.”
+++
Minun käsitykseni liikenteen ilmasto kysymyksistä on täysin vastakkainen Paavon kanssa .- EU on oikeassa ja Suomi ei toteuta sovittua strategiaa. fakta no 3 https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/faktat-mkh-05-2008-scenariot-2010-eu-2011-2021-ja-lvm-26-05-2021/
+++
Metsästä en muuta tiedä kun, että liikennepolitiikalla ollaan ajettu tietoisesti metsään jo yli kymmenen vuotta.
sitä vastoin ilmasto politiikasta on joku haju erityisesti sen liikenne osuudesta .
Liikenne strategiassa EU:n uusi – FIT 55 – on täydennys ja lisäpaketti vuoden 2011 liikennestrategiassa tavoiteltuihin asioihin. TArkoittaa että missään tapauksessa emme voi unohtaa mitä on sovittu vuonna 2011.
Ja meillä Suomessa juuri on hyvin vakavia puutteita vuoden 2011 sekä toteuttamistavoitteiden tutkimisissa, että toteutuksessa molemmille käsillä oleville EU n toimintatavoitevuosille – sekä vuodelle 2030 että 2050
Ongelma on , että valitettavasti Suomen ilmasto strategiassa ei ole vielä huomioitu eikä edes aloitettu tutkimaan sitä, miten raskaan liikenteen liikennemuotosiirtymät vähemmän energiaa vieviin liikenne muotoihin siirrytään.
Vrt Ruotsi:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/sisavesiliikenteen-eu-alkukarsinnat-noin-14-miljardin-eu-iwt-pottiin-suomi-ruotsi-vuosille-2021-2027/, jossa liikennemuotosiirtymät ovat otetut tosissaan.
Meillä virallinen Suomi puhuu toimii ainoastaan bioenergiaan ja sähköön siirtymisien avulla tehtävistä ilmastotoimista, jotka täyttävät niin yliopistojen tutkimusagendat ,eduskunnan ja median työlistat joista se valuu sitten alueille, kuntiin ja kaupunkeihin….viite :
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/tulevaisuutta-meri-karjala-ja-vai-jarvi-suomi/#comment-3450278.
Ja ne päästöjen pienentämis- määrät mitä logistiikkaa tehostamalla liikennemuotosiirtymien avulla voitaisiin bioenergiaa ja sähköä säästää ovat vielä arvioimatta kokonaisuudessaan. ja niistä päättäjien keskustelut ovat käymättä, kun virallista tietoa ei ole eikä sitä tuoteta EU liikennestrategian toteuttamiseksi.
Ja nyt sitten ollaan siirtymässä päästökauppaan. Tarkoittaa yksinkertaisesti sitä meillä päästökauppa tulee olemaan 10-20 % ylisuurta liikenteen osalta, ellei muutoksia toimintamalleihin tehdä. eli huomattavasti ylisuurta – tekemättömien liikennemuotosiirtymien takia-päästökauppaa.
. Tarkoittaa, että Suomen logistiset kustannukset tulevat edelleenkin olemaan eurooppalaisittain kalleimpien joukossa, = kallistuvaa kuljetusten kustannuspainetta ja osuutta teollisuudelle ja kaupalle, jota henkilö liikenne ja veronmaksajat joutuvat sitten viime kädessä maksamaan kallistuvine kustannuksineen.
Kyse on siitä että 100% liikenteen päästöpienentämiä arvioidaan 60% liikenteen energia käytön mukaan, jolle tehdään sitten infraa ja kalustoa edistäviä toimintoja valtion toimesta.
lisätietoa http://www.sisavesi.fi
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/author/bionavigaattori/
ja
http://sisavesiliitto.simplesite.com/
Ilmoita asiaton viesti