Onko Petterin junassa venäläiset raiteet?

Petterin tunnin junaa sullotaan kuin käärmettä pyssyyn, vaikka kustannukset olisivat miljardiluokkaa. (n.3,4 miljardia alusta arvio)

Samaan aikaan Petterin oma hallitus aikoo muuttaa pohjoisen radat eurooppalaiseen, kapeampaan raideleveyteen. Myös puolustusvoimat tahtoo pohjoiseen kapeampaa raidetta.

Samaan aikaan valtatieverkostomme alkaa olla siinä kunnossa, että nopeusrajoituksia täytyy laskea asfaltissa olevien reikien vuoksi. (Tunnin junan rahoilla korjauspäällystäisi noin 34 000 km eli melkein maapallon ympäri)

Eli onko tarkoitus siirtyä kahdenraiteen politiikkaan tässäkin asiassa? Petterin tunninjuna rupeaa näyttämään hetki hetkeltä yhä vaan mielipuolisemmalta hankkeelta. Vaihtuuko raiteet Pasilassa, Tampereella vai Rovaniemellä?

Puolustuksellisista syistä Ruotsista pääsisi Kemijärvelle eurooppalaisella junalla ja vastaavasti moskovalainen panssarijuna pääsisi nopeasti Turkuun asti.

Asiallista keskustelua Petterin hulluudesta.

 

 

 

 

pakanapoika
Laitila

1971 syntynyt kansalainen, joka on 2018 sattuneen onnettomuuden jälkeen 70%:lla työkyvyttömyyseläkkeellä aivovamman vuoksi. Kirjoittelen kommentteja ja kirjoitelmia lähinnä viihdyttääkseni itseäni ja mitään kirjoittamaani ei tarvitse ottaa todesta eikä niistä pidä kimpaantua. Tyylini on aina ollut hyvinkin kyyninen, huumorini hämärää tai mustaa ja yleensäkin kaikki on kirjoitettu ns. pilkki silmäkulmassa.
Tästä eteenpäin toimitaan 30%:sti yrittäjänä (Tärisevän Torstin Avaruuskauppa Oy)

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu