Ratsastus toisen työn hedelmillä

Kuuntelin juuri valtiollisesta informaatiojakelukanavasta iskelmän, jonka esitti Dallape, laulusolistina Sami Saari. Epäilen, ettei Sami Saari ollut edes syntynyt, kun alkuperäinen Dallape esiintyi, Sami on syntynyt 1962. Dallape on perustettu 1920-luvulla mutta esiintymisessä on ollut taukoja. Vuosien 2000-2010 väliltä ei löydy juuri mitään. Voisiko olla perusteltua, että ns. vakiintuneet nimet suojattaisiin? Tuntuu siltä, että asiakkaita vedetään linssiin tunnettujen orkesterinimien varjolla.

Vai voinko minäkin ottaa taiteilijanimekseni "Spede", "Danny", "Severi Suhonen", "Irwin Goodman", "VEK", "Dingo", "Tik Tak" ynnä muita ei-henkilönimiä, jos niitä ei ole suojattu? Ja miten taiteilijanimi tai orkesterin nimi suojataan? Onhan maailma täynnä oikeustapauksia, kun kiistellään, kuka saa käyttää jonkun orkesterin nimeä sen jälkeen, kun se on lopettanut.

paulisumanen

Työaika- ja palkkatutkija. Myyttien murtaja. Miehen biologisessa ruumiissa. Gender oli aluksi "nainen", kunnes petyin feminismiin ja vaihdoin genderikseni "mies". “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Stephen Hawking - "Menschen, die recht haben, stehen meistens allein" & "Je mehr Leute es sind, die eine Sache glauben, desto größer ist die Wahrscheinlichkeit, dass die Ansicht falsch ist" - Kierkegaard - "On parempi laskea summittain oikein kuin tarkasti väärin" - Eino Saarinen (1932-2014), kolmessa eri yrityksessä esimieheni.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu