Asiakasväistelyä

Mitä järkeä asiakasväistelyssä ?

Käytän mielelläni (vanhanaikaista ?) sähköpostia (meiliä) kahdesta syystä.

Saan kirjallisen dokumentin kysymyksestäni ja samoin vastauksesta, JOS sellaisen saan. Toinen syy on liitetiedostot. Varsin usein yritän selventää viestiäni kuvaliitteellä. Yksi kuva kertoo…

Jo meilin lähettämistä edeltää asiakasväistely. Ensin pitäisi löytää toimiva meiliosoite. Aluksi vastaan tulee vakoiluevästeet. Pitäisi suostua hyväksymään asiakkaan vakoilu, jotta yritys voisi myydä asiakkaan tiedot kaikille niistä maksaville. Vaikka tuon kipukynnyksen ylittäisinkin, meiliosoitteen löytyminen on silti varsin harvinaista. Vakoilun hyväksymällä maksan silloin tyhjästä.

Vielä pari vuotta sitten muotia oli antaa osoite muodossa ”etunimi.sukunimi@firma.fi”, mutta ilman minkäänlaista nimiluetteloa. Nykyään siitäkin on luovuttu. Ei anneta enää mitään osoitetta.

Miksi yritys, mikä ehkä haluaa myydä jotain asiakkaalle kerää esteitä ja väistelee mahdollisia asiakkaitaan ?
Toki on upeaa saada myytyä jotain asiakkaalle, mitä yritys on potkinut päähän. Siinä myynnin arvo kasvaa hienosti. Ihan euroissakin. Jos ostamisesta on tehty mahdollisimman vaikeaa, kyllä asiakkaalta silloin voi laskuttaa reilusti ylihintaa. Maksaa se kuitenkin kaiken vaivannäön jälkeen.

+3

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu