Saatatte hämmästyä, sillä Suomi ei taida olla oikeusvaltio?
Poliitikot ja varsinkin oikeusviranomaiset itse painottavat omaa osaamistaan, mutta eivät riippumattomuuttaan eikä puolueettomuuttaan. Media ja yleisö on mennyt siihen auktoriteetti ansaan.
Nyt jos koskaan on oiva tilaisuus Suomessa itsetutkikseluun oikeusvaltion tavoista ja periaatteista. Riippumattomuudesta ja puoluettomuudesta.
Tässä blogeja, jotka koskevat Suomen oikeusviranomaisia poliiseista korkeimmanoikeuden tuomareihin. Dokumentit näihin blogeihin liittyen on arkistossa. Joulupukkiin voi mukisematta heti uskoa, mutta oikeuden toteutuminen Suomessa vaatii oma-aloitteista tutkintaa. Eli meidän mediakin saattaa olla läpimätä, sillä sekin valvoo itseään ja ”Päätoimittajien yhdistys” on saattanut vaarantaa median luotettavuuden?
Lue ja arvioi itse, että onko Suomi oikeusvaltio? Klikkaa hiirellä linkkejä.
Aloitan korkeimmanoikeuden tuomareista, eli kenen talutusnuorassa he ovat, kun sivutulot on monikertaiset päätoimen palkkaan nähden?
Seuraavana virkamiehet, jotka valvovat Suomen oikeusjärjestelmää. He eivät taida valvoa oikeuden tapahtumista vaan suojelevat harvoja ja valittuja.
Korruptiota ja lahjontaa on joka puolella, mutta siihen ei puututa, vaikka selkeät todisteet on?
Mitenkäs on syyttäjien laita, kun rikoksia he eivät löydä, vaikka Keskusrikospoliisin ammattitaitoiset rikoskomisariot löysivät useita rikoksia, mutta syyttäjä ei löytänyt yhtään samasta aineistosta?
http://pelisuomi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/278865-rikos-joka-odottaa-yha-selvittamista
Valvonta on vastapuolien käsissä, jolloin oikeutta ei jaeta:
Mitenkäs sitten oikeudessa ja tutkinnassa meidän ”riippumattomat ja puolueettomat” oikeusviranomaiset toimivat, niiltä piiruakaan ei oikeutta saa:
Presidenttikään ei välitä rikoksen uhreista:
Ja presidentti jakaa vielä kunniaa heille, joille se ei kuulu:
Jopa sairaat kansalaiset joutuvat tästä oikeuden puutteesta kärsimään raskaasti
http://pelisuomi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/255183-aidiltani-viesteja-haudan-takaa
Lopuksi vielä, että poliitikkojen verorahojen valvontaaa ei ole, sillä 35miljardia euroa voi valtionkristusta hävitä teille tietymättömille ja kukaan ei kysele perään.
http://pelisuomi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/187554-valehdeltiinko-veronmaksajille-pain-naamaa
No, minulle on opetettu pikkupojasta asti, että Suomi on varsin esimerkillinen oikeusvaltio jossa viisaimmat henkilöt valvovat lain pilkuntarkkaa noudattamista. Samoin minulle on kerrottu että Suomi on maailman vähiten korruptoituneitten maiden joukossa, ellei peräti listan kärjessä.
Onko minulle siis valehdeltu koko ajan? Vastaisin tähän itse, mutta minulla ei ole varaa maksaa oikeudenkäyntikuluja ja sakkoja joten taidan jättää vastaamatta.
Ilmoita asiaton viesti
Sinun lauseeseen kulminoituu koko Suomen oikeusjärjestelmä ja oikeuden hakeminen.
Ilmoita asiaton viesti
Ensinnäkin on hienoa todeta, että istuva Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö on kansanedustajana ollessaan ajatellut ja puhunut itsenäisesti!
Eduskunnan pöytäkirjaan nimittäin on kirjattu koko joukko kansanedustaja Sauli Niinistön puheita, joista kokoomuslaisena voin olla ylpeä.
Tässä on todella hieno sitaatti Eduskunnan pöytäkirjasta sivulta 2718, keskiviikkona 17.6.1992:
Ed. Niinistö: Arvoisa puhemies!
Olen useaan otteeseen parin viime vuoden aikana tässäkin salissa todennut, että EY-jäsenyys tulee merkitsemään dramaattista muutosta suomalaisessa oikeusjärjestelmässä ja että tuo dramaattinen muutos väistämättä heijastuu myös suomalaiseen poliittiseen järjestelmään. EY-selonteko osoittaa, että näin tulee käymään.
Tässä tilanteessa kannattaa esittää yksi kiteytetty kysymys, ja se on se, minkälaisen arvon me Suomessa annamme omille perustuslaeillemme. Nimittäin EY-jäsenyyden myötä me annamme EY:n oikeusjärjestykselle, EY-oikeudelle, erittäin suuren arvon. Me annamme sille niin suuren arvon, että me sitoudumme siihen, että jos Suomessa on tullut säädettyä EY-oikeuden kanssa ristiriidassa oleva laki, EY-tuomioistuin saa soveltaa suoraan EY-oikeutta, siis mitätöidä sen suomalaisen eduskunnan ratkaisun, joka on ristiriidassa EY:n käsitysten kanssa. EY-tuomioistuin voi suoran oikeusvaikutuksen periaatteen vuoksi soveltaa suomalaiseen asiaan suoraan EY-oikeutta, olipa suomalainen laki minkä sisältöinen tahansa, kunhan se vain on ristiriidassa EY-lain kanssa. Tämä on peruslähtökohta. Miten tämä liittyy suomalaisten perustuslakien kunnioittamiseen? Se liittyy sillä tavalla, että Suomessa ei ole mahdollisuutta kontrolloida tämän talon työtä sillä tavalla, että jos täältä sattuu lipsahtamaan ulos laki, joka on Suomen valtiosäännön kanssa ristiriidassa, siihen voisi joku vedota.
Se on suorastaan perustuslaissa kielletty.”
Niinistö oli oikeassa!
http://jormajaakkola.fi/Niinist%C3%B6n%20puheita%2…
Ilmoita asiaton viesti
Suomen ministerien, kansanedustajien ja valtamedian on viimeinkin otettava tosissaan, että Suomi ei ole oikeusvaltio.
Koiviston konklaavi liittyy ETA-sopimuksen liitteisiin, josta löytyy Suomea koskeva mukautusmääräys.
Suomen yrittäjät listittiin, jotta pankkien vakavaraisuus saatiin EY-direktiivin edellyttämälle tasolle 1.1.1995 mennessä, ETA-sopimuksen määräyksen mukaisesti.
Presidentti Koivisto rikkoi vallan kolmijako-oppia mennessään riippumattoman korkeimman oikeuden yläpuolelle.
http://jormajaakkola.fi/Koiviston_konklaavi
Ilmoita asiaton viesti
Koiviston konklaavi dokumentteineen on videolla
https://www.youtube.com/watch?v=jjWF2Bs5sUA
Kukaan ei pysty kiistämään presidentti Koiviston tekemää valtiopetosta.
Vasta 9612 näyttökertaa.
Laittakaa jakeluun!
Ilmoita asiaton viesti
Kun Euroopan talousalueen perustamissopimus (ETA) 27.10.1992 eduskunnassa hyväksyttiin – vain 2/3 enemmistöllä 5/6 kiireellisyysenemmistön sijasta, menetti Suomi valtiosääntöoikeudellisen suvereniteetin tämän kansanedustaja Sauli Niinistön eduskunnassa 27.10.1992 pitämän kriittisen puheen mukaisesti (eduskunnan pöytäkirjan sivu 4004):
”Ed. Niinistö:
Herra puhemies! Lähtisin oikeastaan liikkeelle siitä, mihin ministeri Pokka täällä jäi. Hänhän puhui siitä, että kansainväliset sopimukset väistämättä johtavat siihen tilanteeseen, ellemme mitään tee, että suomalaiset perustuslait ja niitten sisältämät perusoikeudet joutuvat hivenen alennusmyyntiin. Minä olen tässä suhteessa ihan samaa mieltä.
Tämä Eta-sopimus on superlaki, joka väistämättä ulottaa vaikutuksensa myöskin suomalaisiin perustuslakeihin ja erityisesti suomalaisten perusoikeuksiin. Nimittäin Eta-säännökset – liki kaikentasoiset, mm. pöytäkirjan liitteet – saavat tässä lakipaketissa olevan voimaanpanolain perusteella hyvin korostetun aseman. Jokainen suomalainen, joka soveltaa suomalaista lakia, siis viranomainen, joka tehtävästä riippumatta soveltaa suomalaista lakia, on nimittäin velvollinen olemaan soveltamatta sitä, jos se on ristiriidassa jonkun asteisen Eta-sopimukseen sisältyvän säännöksen kanssa, mm. pöytäkirjan liitteiden kanssa. ”
Kommentti:
Niinistö tuskin tiesi, mitä ETA-sopimuksen liitteisiin oli kirjoitettu Suomea koskevasta pankkien vakavaraisuuden mukautusmääräyksestä.
Merkittävää on, että Hallitusmuodon 1 ja 2 pykälistä tuli ns. kuolleita kirjaimia jo ETA-lain hyväksymisessä.
Perustuslakia ei voi muuttaa muuten kuin vaikeutetussa (valtiopäiväjärjestyksen 67 §:n mukaisessa) säätämisjärjestyksessä – kiireellisenä 5/6 enemmistöllä.
Näin Hallitusmuodon 2 §:ään kirjoitettu vallan kolmijako hävisi pykälän sisällöstä.
Kansalaiset luulevat, että vallan kolmijako on edelleen olemassa.
Kun määräys eli EU-velvoite tulee maan rajojen ulkopuolelta koskemaan Suomea, ei Suomi ole todellinen demokratia eikä oikeusvaltio.
Suomi on osa eurooppalaista diktatuuria, jossa demokratia on vain näennäistä eli saa käydä äänestämässä. Mikään ei muutu.
Ilmoita asiaton viesti
Siis jo ETA-sopimus hyväksyttiin vain 2/3 enemmistöllä.
ETA-sopimusta pidettiin vain jonkinlaisena tullisopimuksena. Eduskunnan pöytäkirjan mukaan sopimuksen sisällöstä tiesi jotakin vain 2 prosenttia kansanedustajista.
Juristi nimeltä Sauli Niinistö tiesi, mutta hänen mielipiteitään ei otettu vakavasti.
Pitää ottaa huomioon, että Niinistö kuului hallituspuolueeseen, joten rohkeita puheita Niinistö piti.
Kukaan ei kiinnittänyt huomiota lain voimaansaattamiseen vain 2/3 enemmistöllä.
Vasta EU-liittymissopimuksen hyväksymisestä on olemassa VJ 69 §:n säätämisjärjestyksen käyttämistä kritisoiva Kirjallinen kysymys 408/1994 vp:
”Pulliainen ym.: Suomen Hallitusmuodon mahdollisista muutostarpeista liityttäessä Euroopan unioniin
Eduskunnan Puhemiehelle
Liittyminen Euroopan unioniin merkitsisi Suomen kansalle perustuslain mukaan kuuluvan korkeimman vallan luovuttamista sekä eduskunnan, hallituksen ja ylimpien tuomioistuinten valtuuksien siirtämistä suurelta osin unionin ylikansallisille päätäntäelimille. Mitään vastaavaa ei ole esitetty eikä tapahtunut milloinkaan maamme itsenäistymisen jälkeen.
EU-jäsenyys edellyttää Maastrichtin sopimuksen hyväksymistä, johon pääministeri Esko Ahon hallitus jo jäsenyyshakemuksen jättöhetkellä sitoutui. Jäsenyys lopettaisi näin oman, itsenäisen kauppa- ja maatalouspolitiikkamme ja kaventaisi olennaisesti mm. talous-, verotus-, sosiaali-, alue-, raha- sekä ulko- ja turvallisuuspoliittista liikkumavapauttamme ja sitoisi Suomen näiltä osin EU:n ylikansalliseen politiikkaan. Siitä päättämiseen Suomi osallistuisi noin 3 %:n ääniosuudella. EU:n suunnitellun raha- ja talousliiton toteutuessa maamme joutuisi luopumaan omasta rahayksiköstään, markasta, ja alistumaan EU:n keskuspankin määräysvaltaan.
Eduskunnan pääsihteeri Seppo Tiitisen johtama komitea on äskettäin ehdottanut, että EUjäsenyys olisi toteutettava valtiosopimuksia koskevassa kiirehtivässä, ns. supistetussa perustuslain säätämisjärjestyksessä. Tämä tarkoittaa, että sellainen valtiosopimus, joka koskee perustuslakia, saatetaan voimaan eduskunnan yhdellä päätöksellä, 2/3 enemmistöllä. Toisin kuin normaali perustuslain muutos, tällainen poikkeuslaki ei näin ollen jää lepäämään yli vaalien, eikä valitsijoilla siis ole mahdollisuutta ottaa siihen kantaa.”
Rankkaa arvostelevaa tekstiä!
Seuraavassa kaksi merkittävää sitaattia oikeusministeri Jäätteenmäen vastauksesta ko. kysymykseen:
”Supistettu perustuslain säätämisjärjestys luotiin alun perin siksi, että eduskunnan pieni vähemmistö ei voisi estää tasavallan presidenttiä ratifioimasta eduskunnan 2/3 enemmistön hyväksymää valtiosopimusta. Perusajatuksena oli, että valtiosopimusasiat ovat lähtökohtaisesti kiireellisiä eikä niiden käsittelyä voida siirtää seuraavien vaalien jälkeiseen eduskuntaan. Tämän takia erillinen kiireelliseksi julistamismenettely poistettiin ja perustuslakia koskevat voimaansaattamislait säädettiin käsiteltäviksi yhdessä eduskunnassa 2/3 enemmistöllä.”
ja
”Valtiopäiväjärjestyksen 69 §:ssä tarkoitettua helpotettua säätämisjärjestystä voidaan toisaalta käyttää vain valtiosopimuksesta välittömästi seuraavien velvoitteiden voimaansaattamiseen.”
Oikeusministeri Jäätteenmäki antoi todellisen nimen riisutulle valtiopäiväjärjestyksen 69 §:lle: Helpotettu säätämisjärjestys!
Siis, ettei eduskunnan vähemmistö voisi estää presidenttiä ratifioimasta EU:hun liittymistä!
Näin oikeusministeri Jäätteenmäki oli asian tulkinnut. Kysymyksessä on valtiopetos, rikos, joka ei vanhene.
Jäätteenmäki on yksi Ahon hallituksen ministereistä, joka vastaa tekemisistään valtakunnanoikeudeudessa.
Mainittakoon, että Pulliaisen kysymyksen allekirjoittajia on melkoinen joukko kansanedustajia, mm. hallituspuolueesta Juha Korkeaoja.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki on suhteellista. Maailmassa ei ole ainuttakaan todellista oikeusvaltiota.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä lähempänä valtio on oikeusvaltiota, niin sitä vähemmän on väkivaltaa ja mielenosoituksia. Jos ei pyritä kohti parempaa oikeusvaltiota, niin vääryys ottaa enemmän tilaa.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa on ollut melko vähän väkivaltaa tai mielenosoituksia, mutta saattaa tietysti olla, että se kertoo lähinnä kansan alistuvasta luonteenlaadusta.
Ilmoita asiaton viesti
Arvelen, että suurin osa ihmisistä ei usko näitä juttuja, että ne olisivat Suomessa mahdollisia, koska virallisesti olemme niin hyvä oikeusvaltio ja vielä korruptoitumaton.
Ilmoita asiaton viesti
Olet oikeassa. Suomalaisilla on tapana sulkea silmänsä, korvansa ja suunsa, kun vieressä pahoinpidellään. Eivät ymmärrä, että heidän kohdalle tai läheisille saattaa käydä samoin.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä saattaa myös johtua siitä, että väliinmenemisellä on takuuvarmasti ikäviä seurauksia. Ellet saa itse turpiisi, sinulla on loistavat mahdollisuudet saada niskaasi pahoinpitelysyyte joka tietenkin tuomitaan törkeänä pahoinpitelynä jos olet joskus elämässäsi harrastanut jotakin itsepuolustuslajia.
Ilmoita asiaton viesti
Se, että Suomen perustuslakia rikottiin vuosina 1992-1994, ei kuulu oikeusvaltion toimintaan eikä demokratiaan.
Se, että Suomen EU:hun liittymisen ”neuvotteluihin” liittyy salaisia asiakirjoja, ei kuulu oikeusvaltion toimintaan eikä demokratiaan.
Se, että Suomen kansaa juoksutettiin EU-kansanäänestyksessä vaaliuurnilla, ei ole todellista demokratiaa, koska kansalta ja myös rivikansanedustajilta salattiin asioita:
1. Euro-pääyöksenteko oli tehtävä 31.12.1994 mennessä, eikä enää silloin kun se tulee ajankohtaiseksi.
2. Se, että kaikki maataloustuet olivat vain siirtymäkauden tukia, salattiin.
Katso dokumentit ja kansanedustaja Timo Kauniston puhe videolta
http://jormajaakkola.fi/141%3An%20ja%20142%3An%20E…
Suomessa tapahtui vaalipetos. Nimittäin EU-kansanäänestyksessä ei ollut kysymys vain kansalaisen ”mustatuntuu” -mielipiteestä.
Kansanäänestyslain (578/94) 3 §:ssä lukee:
”Tuleeko Suomen liittyä Euroopan unionin jäseneksi neuvotellun sopimuksen mukaisesti?”
– Mikä olikaan neuvoteltu sopimus?
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa tehtiin 1990-luvun laman yhteydessä valtiopetos salaiseksi julistetussa ns. Koiviston konklaavissa. Pankit päätettiin pelastaa ja maksajiksi valittiin markkinoilta poistettavat yritykset ja niiden omistajat. Markkinoilta poistettiin 48 000 yritystä, 500 000 ihmistä menetti työpaikkansa, yli 280 000 ihmistä ylivelkaantui ja 11 500 ihmistä teki itsemurhan vuoden 1997 loppuun mennessä. Kyysmyksessä oli omaisuuden ryöstö ja kansanmurha. Toimialarationalisoinnista eli yritysten markkinoilta poistamisesta päätettiin 100 vuodeksi salaiseksi julistetussa SSP-sopimuksessa, mikä tehtiin Esko Ahon hallituksen ja neljän ostajapankin kesken. Rikosten peittelemiseksi tehtiin Aktvi Hansa-kauppa. Tarkemmin asioista Koiviston konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
http://kalajokinen.blogspot.com/2017/06/koiviston-…
Professori Erkki Aurejärvi kertoo totuuden Suomen oikeuslaitoksen tilasta.
Suomen Oikeuslaitoksen Surkea Taso. Kuuntele Ja Hämmästy! Emeritus Professori Erkki Aurejärvi
https://archive.org/details/Oikeus
Suomessa on tapahtunut 1990-luvun laman yhteydessä valtiopetos eli salaiseksi julistettu ns. Koiviston konklaavi, jossa päätettiin pelastaa pankit. Silloinen tasavallan presidentti Mauno Koivisto puuttui riippumattoman oikeuslaitoksen toimintaa rikkoen perustuslakia. Kysymyksessä oli valtiopetos mikä ei vanhene koskaan. Valtiopetokseen liittyy 100 vuodeksi salaiseksi julistettu SSP-sopimus, jonka Esko Ahon hallitus ja neljä ostajapankkia sopivat. Sen perusteella Suomesta poistettiin markkinoilta 48 000 yritystä, 500 000 ihmistä joutui työttömäksi ja yli 280 000 ihmistä ylivelkaantui. Lisäksi 11 500 ihmistä teki itsemurhan pankkikriisin tukalassa tilanteessa vuoden 1997 lppuun mennessä. Kysymyksessä on omaisuuden ryöstö ja kansanmurha. Rikosten peittelemiseksi tehtiin Aktiv Hansa kauppa.
From: Erkki Aho
Sent: Sunday, July 28, 2019 2:28 PM
To: matti.vanhanen@eduskunta.fi ; tuula.haatainen@eduskunta.fi ; juho.eerola@eduskunta.fi
Subject: eduskunta kiireellisesti koolle
Eduskunnan puhemiehille
Suomi ei noudata oikeusvaltioperiaatetta. Meillä ei ole perustuslakituomioistuinta eikä ole selvitetty 1990-laman asioita ja valtiopetosta. Suomi voi menettää EU-rahoitusta tämän takia, sillä uskon, että Unkari ei anna asiassa periksi. Rinteen hallituksen muodostajat olivat tietoisia Suomen oikeusvaltiotilanteesta mutta eivät puuttuneet asiaan. Nyt eduskunnan puheenmiehen Matti Vanhasen on kutsuttava eduskunta kiireesti koolle ja Rinteen hallituksen on erottava. On pidettävä uudet eduskuntavaalit ja on perustettava perustuslakituomioistuin ja totuuskomissio.
Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta kuten muissa maissa on. Perustuslakituomioistuin
https://fi.wikipedia.org/wiki/
Perustuslakituomioistuin . Suomi tarvitsee perustuslakituomioistuimen ja totuuskomission, mikä selvittää 1990-luvun pankkikriisin tapahtumat sekä valtiopetos
http://valtuustoaloite.blogspot.com/
Pankkikriisistä tarkemmin http://pankkikriisi.blogspot.com/
ja oikeuslaitos ja poliisiblogissani
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/ sekä velallisten Tuki ry:n
linkstä https://www.velallistentuki.fi/
Suomi on palautettava oikeusvaltioiden joukkoon.
Erkki Aho
http://www.erkkiaho.com
Ilmoita asiaton viesti
”Pankit päätettiin pelastaa ja maksajiksi valittiin markkinoilta poistettavat yritykset ja niiden omistajat.”
Konkurssilaki on sellainen, että kaikki saatavat haetaan siihen konkurssipesään.
Jos pankki menee nurin niin silloin ne saattavat on kaikki lainat mitä on asiakkaille jaettu. Käytännössä lainat eräännytetään ja jos ei rahaa tule niin haetaan konkurssiin/ulosottoon ja kynitään sillä tavalla se mitä lähtee ja loput myydään johonkin armottomalle perintäyhtiölle, että saadaan pankin konkurssipesä taputeltua.
Pankit vaan ovat niin suuria, että tuo vaikuttaa aika moneen ihmiseen ja yritykseen ja siitä tulisi sitten sellainen dominoefekti, että olisi ollut koko suomi ulosotossa.
Se että pankit pidettiin pystyssä oli juurikin oikea veto. Se miten se on tehty on voinut sisältää virheitä mutta pankkien enemmistön pitäminen pystyssä tavalla tai toisella, siinä kohtaa kun oli jo löröt housussa, oli oikea tapa.
Virheitä mielestäni oli se, että ongelmiin ei puututtu ajoissa kun se pankkikriisi oli edennyt jo niin pitkälle, ja jälkihoito laiminlyötiin kun ihmiset käytännössä unohdettiin. Velat pitäisi nollata velkajärjestelyllä tai antamalla velkojen vanhentua.
—
Sitä en kiellä, etteikö se olisi juurikin pankkilaina se ongelmallinen juttu yritysten rahoittamisessa ja veloissa konkurssitilanteissa. Siellä kun on ne pienellä präntillä ne jutut missä laina voidaan eräännyttää tai sitten vielä joku rahakriisi että valtio sotkeutuu pankkien kautta, että pankkilaina pitäisi voida irroittaa yrityksestä tarvittaessa.
Ilmoita asiaton viesti
Tällainen lähti monelta taholta presidentille ennen laittoman hallituksen nimittämistä:
”Vaadin että Suomessa aletaan kunnioittamaan perustuslakia. Teillä, herra Tasavallan Presidentti, on ainoana mahdollisuus vaikuttaa siihen nyt jättämällä nimittämättä ministereiksi sellaisia jotka eivät sydämeltään ole valmiita noudattamaan ainoaa lakia joka kansanedustajia työssään sitoo.
Puoluekuri on laiton. Vaatimalla edustajia äänestämään puoluejohdon tahdon mukaan menetämme kollektiivisen älyn hyödyntämisen muutamien yksilöiden usein lyhytjänteistä asiaa ajamaan.
”Perustuslaki 29 §
Kansanedustajan riippumattomuus
Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset.” Lähde Finlex
Eduskunnan kävijälistat ovat julkisia. Tästä on myös Korkeimman Hallinto-oikeuden päätös jota kierretään tuhoamalla listat ennen kuin niitä annetaan vaikkapa lehdistölle.
”Perustuslaki 12 §
Sananvapaus ja julkisuus
Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.
Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta.” Lähde Finlex
Eikä ministeriksi voida nimittää epärehellistä ihmistä. Tätä kohtaa on liikaakin väärinkäytetty.
”Perustuslaki 60 §
Valtioneuvosto
Valtioneuvostoon kuuluu pääministeri ja tarvittava määrä muita ministereitä. Ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia.
Ministerit ovat virkatoimistaan vastuunalaisia eduskunnalle. Jokainen asian käsittelyyn valtioneuvostossa osallistunut ministeri vastaa päätöksestä, jollei hän ole ilmoittanut eriävää mielipidettään pöytäkirjaan merkittäväksi.” Lähde Finlex
Antti Rinteellä on kaksi taloussotkua ja ne mielestäni ovat juuri sitä epärehellisyyttä mitä perustuslaissa tarkoitetaan, eikä Antti Rinne siis voi toimia ministerinä.
Presidentti Sauli Niinistö, nyt on aika osoittaa sitä arvopohjaa mitä Suomessa tarvitaan. Suomen perustuslain tulisi olla rikkomattomana kehyksenä erityisesti poliitiikassa, eikä pelkkä ehdotus.
Kunnioittavasti (oma nimi)
Ilmoita asiaton viesti