Korona-ajan fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi

Nyt kun korona on pakottanut meidät neljän seinän sisälle, niin on tärkeää pitää huolta itsestään sekä fyysisesti että psyykkisesti. Itselläni tulee oltua koneen äärellä lukien uutisia, katsoen leffoja tai sarjoja, pelaten bridgeä, osallistuen kansalaiskeskusteluun jne., eli se kattaa psyykkisen puolen.

Fyysinen puoli taas on jäänyt liian vähäiseksi. Hyötyliikuntaa saan kotiaskareissa ja kävelylenkeillä, mutta sen lisäksi voisi ottaa 15 minuuttia jokapäiväiseksi treenikseen. Katsoin Seiskasta Kike Elomaan kotoisan treeniohjeen ja mielestäni se oli hauskasti toteutettu, joten ajattelin kokeilla sitä. Alkuverryttelyn jälkeen vatsalihakset, kyykkyyn/ylös, askelkyykkyjä, rintalihakset, hauikset, olkapäät, ojentajat, selkä, takapuoli, punnerrukset, venyttely, alaselkä sekä hulavanne. Kike on nyt 65-vuotias ja vielä timmissä kunnossa, joten hän on oiva esimerkki meille muille. https://www.seiska.fi/Uutiset/Kansanedustaja-Kike-Elomaa-esittelee-koronatreeninsa-Varttitunti-paivassa-riittaa-katso

Ympäröivässä maailmassa tapahtuu ikäviä asioita, jotka turhauttavat. Kuitenkin ainoa asia, johon voimme itse varmasti konkreettisesti vaikuttaa, on omasta itsestään huolehtiminen.

 

 

 

RitvaPuolakka

Avojalakanen oululainen Raksilan tyttö. Yrittäjäaikoina 1990-luvulla asuin myös Sipoossa ja Helsingissä. Vantaalla asuessani 2016-19 mukaani tarttui bridge, jota vedän Oulun pääkirjastolla, paitsi nyt korona-aikana pelaamme netissä. Kansalaisaktiivi kiristyskirjeitä vastaan. S-posti: ritva.puolakka(at)gmail.com

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu