F. Diarraakaan ei pidä maalittaa

Vihreiden kansanedustaja F. Diarra on kännissä ja läpällä -tyyliin heittänyt rasistissävyisiä vitsejä metsäsuomalaisista ja lieksalaisista. On kuulemma pyytänyt anteeksikin, mutta ei sitä anteeksipyyntöä ainakaan levitetä niin ahkerasti kuin noita heittoja.
Poliitikolle yksi huolimaton lausunto voi aiheuttaa uran käännöksen alaviistoon. Saapa nähdä, kuinka F. Diarralle käy. Siltikään en yllytä ketään maalittamaan häntä, koska arvostan demokratiaa. Poliitikko nyt joutuu hieman kusitolppana olemaan, mutta eihän siitä mitään tulisi, jos kukaan ei maalittamisen vuoksi uskaltaisi alkaa ajamaan yhteisiä tai oman ryhmänsä etuja poliittisesti. Vaihtoehtonahan on esimeriksi niiden etujen ajaminen väkivaltaisesti, mikä on useimpien mielestä se huonompi vaihtoehto.
Vaikken voikaan ajatella F. Diarran äänestämistä, hänellä vaikuttaa olevan ainakin 6773 kannattajaa pelkästään Helsingissä, mikä jo sinänsä oikeuttaa hoitamaan yhteisiä asioita jopa eduskunnassa.
Se on sitten toinen juttu, että yksi humoristisen humoristinen VVF-aloitus on poistunut täältä Puheenvuorosta. Se ei ollut mielestäni rajat ylittävän pilkallinen, mutta ehkä joku on istunut ilmiantonapin päälle? Vaan siitäpä sain aiheen spekuloida F. Diarrasta Vihreiden pj:nä.
Vihreiden yhdeksi ongelmaksi näen sen, että lähes kaikki kilpailevat puolueet ovat vihertyneet, ollen mm. vihreän siirtymän takana. Tämä aiheuttaa sitten vihreille liberaalipuolue-ilmiötä. Eli miten erottua edukseen kilpailijoista, ettei käy kuin Liberaaleille vuosikymmeniä sitten. Pelkästään naisen valinnalla pj:ksi ei erotu, eikä miehet suostu. Värikkäänä ihmisenä F. Diarra saattaisi ratkaista tuon erottumisongelman oman kautensa ajaksi.

Fatim Diarra itse maalittaa.
Viite:
”Haisevia vihreitä aivopieruja”
https://vapaavuoro.uusisuomi.fi/hrautomaki/haisevia-vihreita-aivopieruja/
Ilmoita asiaton viesti
Jankuti jankuti jankuti…
Ilmoita asiaton viesti
Joo, toi blogi ei alunperinkään ollut kovin terävä eikä innovatiivinen, eikä se parane linkkiä jakamalla.
Kieli poskessahan täällä yleensä aihepiiriä käsitellään, vaikka se ei tunnu ihan kaikille aukeavan.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt löytyi selitys sillekin miksi tuo aivopieru on Vapaavuoron ykkösenä.
Ilmoita asiaton viesti
Usari bannasi VVFn ! Kuten moni kovatasoinen blogisti täällä kertoo tämä alusta on äärioikeistolainen ja tiedä mitkä käsimerkit toimituksessa heiluu!
Ilmoita asiaton viesti
Miten niin äärioikeistolainen? Itse olisin sanonut että se heiluu siellä jossain demareitten ja vihreiden välillä.
Ilmoita asiaton viesti
”Poliitikolle yksi huolimaton lausunto voi aiheuttaa uran käännöksen alaviistoon.”
Vihreiden puheenjohtajan valitsee puoluekokous jäsenten neuvoa-antavan äänestyksen jälkeen. Minä en oikein usko, että Diarran lausunnot metsässä asumisesta varsinaisesti haittaisivat hänen uraansa. koska metsissä ei kuitenkaan äänestetä vihreitä. Eikä Lieksassa. Ainakin omassa vaalipiirissään Diarran kannatus on korkea, on se sitten lausunnoistaan huolimatta tai juuri niiden vuoksi.
En oikein näe maalittamista Diarran kannattamisessa. Minua syytettiin myös naisvihasta. Tämä siitäkin huolimatta, että kannatan Diarran valitsemista puheenjohtajaksi ihan oikeasti ja täydestä sydämestäni. Aikaisemmin kannatin Emma Karia.
Ilmoita asiaton viesti
https://roskasaitti.wordpress.com/2014/02/23/tuulipuistot-ja-tuulivoimamyonteiset-ihmiset-eivat-kohtaa/
Jo vuosia sitten
kiinninkiinnitin huomiotani siihen, etteivät vihreät ja tuulivoimalat viihdy samoilla alueilla. Ilmeisestikään ei myöskään vihreät ja metsät.Ilmoita asiaton viesti
Vihreiden ongelmat liittyvät tietämättömyyteen. Tietämättömyyden johdosta he eivät kiinnitä huomionsa oleellisiin asioihin. Toki tämä sama ongelma on kaikissa puolueissa. Mutta Vihreiltä voisi odottaa parempaa tietämystä siitä, mihin pitää keskittyä luontokysymyksissä.
Vihreiden pitäisi ottaa selvää miten esim. viljelymenetelmiä muuttamalla voidaan sitoa hiiltä huomattavia määriä. Samalla uudet menetelmät parantavat maaperän ravintoarvoja ja vähentävät huomattavasti vesistöjen kuormittumista. Ilkka Herlin on muuttanut veljelymenetelmiä omilla tiluksillaan ja toivon että kaikki puolueet ja viljelijät perehtyvät aiheeseen. Kaikki kehitys ei ole pahasta.
Tuulivoimaan ja sähköautoihin suhtaudun ristiriitaisesti, koska ne aiheuttavat luonnolle paljon pahaa varsinkin maametallien kaivauksilla. Mutta myös täällä meillä metsiä kaadetaan myllyjen tieltä. Eläinkunta häiriintyy ihmisen toiminnasta, emmekä tiedä miten se vaikuttaa tulevaisuudessa esim. ruokahuoltoon. Esim. pölyttäjät ovat elintärkeitä ihmiskunnan selviämiselle.
Ilmoita asiaton viesti
Kaasukentät ja öljyalueet onneksi on niin luontoystävällisiä, puhumattakaan uraanikaivoksista.
Ilmoita asiaton viesti
Huomattavasti ystävällisempiä kuin tuulipuistot ja Kongon kaivokset.
Ilmoita asiaton viesti
Paskat on.
Ilmoita asiaton viesti
”Eli miten erottua edukseen kilpailijoista, ettei käy kuin Liberaaleille vuosikymmeniä sitten.”
Vihreiden vaalitappion puinnin yhteydessä mainittiin, että Ohisalo vei vihreitä vasemmalta SDP:n ohi, ja että puolue menetti äänestäjiä sekä SDP:lle että vasemmistoliitolle. Puolueiden arvokartta viittaa samaan ja artikkelissa mainitaan myös
Tutkijoiden mukaan yksi selvimmistä tutkimuksissa todetuista siirtymistä on, että vihreät ovat ryhmittyneet entistä selkeämmin vasemmalle. Myös arvokartoissa vihreiden ehdokkaat ovat talouspoliittisesti lähes yhtä vasemmalla kuin sosiaalidemokraattien ehdokkaat.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009449502.html
”Täydelliset ihmiset rakentamassa norpille pesiä” – Näin vihreät itse ruotivat romahdustaan
Moni vihreä kokee, että puolueen talouslinja on täysin hukassa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009511192.html
Ilmoita asiaton viesti
”Kokoomuksen puisto-osasto”, siitä ei enää puhuta.
Ilmoita asiaton viesti
Kumma kyllä että ei puhuta SDP:n puisto-osastosta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei enää voi puhua ”kokoomuksen puisto-osastosta”, nykyään se muistuttaa enemmän ”vasemmistoliiton puisto-osastoa”.
Ilmoita asiaton viesti
Eihän siinä varsinaisesti uutta ole, on vain päivitetty.
Kunnallisalan kehittämissäätiön vuonna 2015 julkaisemassa tutkimuksessa vihreiden kannattajista 59 prosenttia sijoitti itsensä vasemmistoon, 14 prosenttia keskelle ja 12 prosenttia oikeistoon. Arvoliberaalisuus–arvokonservatiivisuus-ulottuvuudella arvoliberaaleja oli 68 prosenttia, arvokonservatiiveja 0 prosenttia ja keskelle asettuvia 20 prosenttia. Tutkimuksen mukaan kiteytyksenä puolueen kannattajien kannoista voidaan todeta vihreiden olevan vasemmistopuolue.
Anna Kontulan vuonna 2004 valmistuneen kyselytutkimuksen mukaan entiset taistolaiset äänestivät usein vihreitä (45 % vastaajista) ja entisten taistolaisten keskuudessa vihreät olivat suositumpi valinta kuin Vasemmistoliitto.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vihre%C3%A4_liitto
Ilmoita asiaton viesti
Diarran kuolemattomista viisauksista tuli mieleen, että minulle on oikeastaan ihan sama mihin kaupunkiin vihreät ituhipit muuttavat harjoittamaan drag-filiaa. Lapset on valittu kohderyhmä, kun heidän äänensä ei kuulu. Siitä meillä ainakin on näyttöä.
FD on minun makuuni kyllä. Juuri sopiva luotsi Vihreille hipstereille.
Ilmoita asiaton viesti
Siihen äänestysikärajan laskemiseen kommentoin aikoinaan, että saattaisi pakkoruotsille tulla loppu, koska samoihin aikoihin ilmestyi jokin kyselytutkimus, jossa pakkoruotsia vastusti suurempi osa nuorista. Taitaisi tuota ikärajan laskua Perussuomalaiset nyt kannattaa, mutta vaalipiireille tuskin haluavat tehdä tällä kaudella mitään, kun hyöty on siirtynyt Keskustalta heille.
Ilmoita asiaton viesti
Olet kyllä oikeassa siinä, että persujen typeryyksiä saa ruotia täällä aivan vapaasti tai pahimmillaan maalittaa kirjoittamalla puutaheinää. Ei sinänsä haittaa, mutta samoilla säännöillä pitäisi kohdella vihreitäkin.
Ilmoita asiaton viesti
Diarran retoriikka on ehkä hieman vulgaaria, mutta toisaalta se keskittyy oikeisiin ongelmiin, toisin kuin vihreiden ilmasto- ja tasa-arvopolitiikka.
Ilmoita asiaton viesti
Vihreät eivät ole vakavasti otettava aikuisten puolue vaan opiskelija järjestö. Vihreät on etuoikeutetun kaupunkilaiskeskiluokan protestiliike, jonka käyttövoima on muutaman vuoden välein uusiutuva opiskelijasukupolvi, joka tarvitsee jotain vastustettavaa identiteettinsä rakentamiseen. Sitten kun he kasvavat aikuisiksi, niin alkavat äänestää aikuisten ihmisten puolueita.
Ilmoita asiaton viesti
Tuossa voi olla paljon perää. Itselläni tuli mieleen, että vaikka Vihreät on piilovasemmistopuolue, niin sillä ei ole tietääkseni yhtään rehellistä työtä tekevää kannattajaa. Tarkoitan perinteiseen työväenluokkaan kuuluvia ihmisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Kannattajat eniten koulutetuimpia…
Ilmoita asiaton viesti
Ja Ohisalo väitellyt tohtoriksi, mutta niin vaan tuli viime EK-vaaleissakin tappio ja seitsemän paikkaa meni…
Ilmoita asiaton viesti
Ohisalo oli erittäin huono pj, ei asiaosaamisensa kautta, vaan ulosannin, ei tarpeeksi jämerä eikä omaan makuun vaikka olikin kakkosehdokkaani viimeksi kun valinta tehtiin. Toki esim energiakriisi ei hirveästi asiaa auttanut, eikä nuo ”pm-vaalit”.
Ilmoita asiaton viesti
Ulosannista puuttui vaalikeskusteluissa talousosaaminen, ja mitä Ohisaloon muuten tulee niin vasemmalla laidalla kun oli niin vei vihreitä entistä enemmän vasemmalle ja se puolestaan toi lisää vasemmistolaisia kannattajia.
22.1.2022
Aiempaa suurempi osa vihreiden kannattajista sijoittaa itsensä poliittisesti vasemmistoon, ilmenee Kunnallisalan kehittämissäätiön (KAKS) tutkimuksesta.
Vihreistä vasemmistolaisten osuus on kyselyssä noussut yli 60 prosenttiin, kun se kolme vuotta sitten oli 44 prosenttia. Vihreiden kannatus on laskenut kolmen vuoden takaiseen tasoon verrattuna, ja selitys saattaa olla se, että jotkut oikeistosuuntautuneet vihreiden kannattajat ovat hylänneet entisen puolueensa.
https://yle.fi/a/3-12281954
Ilmoita asiaton viesti
Näinhän se meni tosiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärrykseni mukaan Fatim Diarra (vihr.) ei täällä US:n Puheenvuorossa ole joutunut maalittamisen eli verkkovihan kohteeksi VVF-blogeissa.
Jos henkilön kannattaminen vastuulliseen tehtävään on verkkovihaa niin mitä sitten olisikaan tämän vastustaminen ?
Bannauksen uhallakin uskallan ilmoittaa kannattavani Fatim Diarraa vihreiden seuraavaksi puheenjohtajaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Fatim Diarra on vielä Emma Kariakin parempi valinta vihreiden puheenjohtajaksi. Kunhan kukaan ei vain saisi päähänsä nostaa Ville Niinistöä koipussista…
Ilmoita asiaton viesti
Se epäilemättä säikäyttäisi persut.
Ilmoita asiaton viesti
En muista mitä lieksalaisista on sanonut mutta varmaan jotain aivan oikeaan osunutta.
Ilmoita asiaton viesti
Diarran kommentit ovat olleet typeriä ja törkeitä eikä ihme että hän on saanut niistä kovaa palautetta. Risto Jääskeläinen on täällä kirjoittavista perussuomalaisista ehdottomasti fiksuimpia ja tälläkin blogikirjoituksellaan osoitti taas olevansa tolkun mies.
Ilmoita asiaton viesti
Olen joutunut kommentoija Näräsen suosikkiblogistiksi. Se herättää hämmennystä. Etkö voisi muodon vuoksi moittia minua, edes valekunnolliseksi?
Ilmoita asiaton viesti
Pelkäätkö että kun meikäläinen kehuu, niin sinulta menee kohta koko uskottavuus persuna 😃?
Ilmoita asiaton viesti
Jos se ei riitä, niin minä rupean kehumaan.
Ilmoita asiaton viesti
Älkää nyt maalittako blogisti Jääskeläistä !
Ilmoita asiaton viesti
Antaa maalittaa, tekevät vain itsensä naurunalaisiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta tässä on kyse sellaisesta milteipä kaverillisesta naljailuhuumorista, jossa pitää olla vähän terää, ettei se olisi tylsää. Kaikki asianosaiset näyttävät olevan huumorilinjalla, joka on onnistumisen merkki.
Ilmoita asiaton viesti
Minä kyllä aidosti arvostan Jääskeläisen tyyliä verrattuna lähes kaikkiin muihin PS-blogisteihin täällä, olenpa aika varma että aitoa myös Lamminpäältä ja Näräseltä tuo on. Yleensäkin minulle on aivan sama kuka, tai mihin viiteryhmään kuuluva sanoo, tärkeää on vain mitä sanoo.
Ilmoita asiaton viesti
Luitko muuten Atte Harjanteen haastattelun uudesta Suomen Kuvalehdestä? Huomasin ajattelevani useista asioista samalla tavalla kuin hän:
”Oli aika hirveää katsoa, miten kehittyi tarina siitä, että vihreät syrjivät nuoria miehiä. Kukaan ei usko tätä, mutta en mä itse kokenut niin.”
”Viime hallitus oli vasemmistolaiseksi leimattu, vaikka siinä oli mun mielestä vain kaksi vasemmistopuoluetta ja kolme ei-vasemmistopuoluetta.”
Ilmoita asiaton viesti
Meinaat, että vasemmistopuolueita ovat stalinistivihreät ja revisionistivasmmistoliitto.
Keput, vasemmistodemarit ja vasurirkp ovat ei-vp? Maolaisesta katsantokannasta voip’ olla näin.
Ilmoita asiaton viesti
Arvasin että juuri sinun on harvinaisen vaikea ymmärtää, että vasemmistopuolueita ovat Sdp ja vasemmistoliitto. Sinähän et ymmärrä politiikasta enempää kuin seepra Saramagosta.
Ilmoita asiaton viesti
Kun on nähnyt mahdolliset tulevat pj-ehdokkaat arvokartalla, niin ei Vihreät ole sen enempää vasemmalla kuin SDP (Harjanne vs. oikeistodemarit), että entisten taistolaisten piilovasemmistopuolue olisi varmaan kaikkia tyydyttävä määrittely Vihreille?
Ilmoita asiaton viesti
Valitettavasti johto on lipsunut pahasti vasemmalle ja ideologiapolitiikkaan, toivon nyt täydellisen katastrofin jäljeltä (kolmet onnettomat vaalit takana) tehdään linjaukset uusiksi, toivon myös että johtoryhmä muuttuisi puoluekokouksessa lähes täysin. Kun minä ensimmäistä kertaa äänestin vihreitä, se oli liberaalien teknokraattien puolue, mutta siitä onkin neljännesvuosisata lähes…
Ilmoita asiaton viesti
Jääskeläinen on tosiaan siitä harvinainen persu, että hän osaa lukea. ”Blogistin kirjalliset lahjat ovat jääneet minulta aiemmin huomaamatta. Nyt on tyylikästä tekstiä. Aiemmin lukemani mielipiteet huomioiden tuskin nytkään olen samaa mieltä, mutta tykkään tyylistä. Sehän ei voi loukata ketään, paitsi ehkä shakkinappulaa”, hän kommentoi postaustani Ylinauta.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikalamminp/ylinauta/
Ilmoita asiaton viesti
Lieksa-kommentit voidaan antaa anteeksi, koska umpihullun Diarran kotisivuilta löytyy yllättävän viisas ehdotus Suomen maatalouden kehittämiseksi:
”Suomessa on valtavasti uusia kasviproteiini-innovaatioita ja kasvissyönnin määrä kasvaa. Kun me panostamme kasvipohjaisten innovaatioiden menestykseen, kehitämme samalla suomalaista maataloutta”
Ilmoita asiaton viesti
Uskoisin, että nimenomaan Fatim Diarraa kannattaa kuunnella kun suomalaista maataloutta kehitetään.
Minkä maatalousministerin hallitus menettääkään, jos vihreät eivät mene hallitukseen.
Ilmoita asiaton viesti
Vihreissä on nostettu keskustelunaiheita uudistumiseen, kuten jo vuonna 2021
Vihreän liikkeen pitäisi lähteä aidosti mukaan maanpuolustukseen
Peruskalliomme – maanpuolustus. Näin lukee maanpuolustusmitalissa. Jo yli sadan vuoden ajan Suomessa on ollut maanpuolustusvelvollisuus ja miehiä velvoittava asevelvollisuus.
Nyt tämän pakollisen palveluksen ja Suomen puolustuksen tulevaisuudesta käydään keskustelua.
Onko miehiä syrjivä velvollisuus moraalisesti ja juridisesti hyväksyttävää nykypäivän Suomessa? Miten puolustusvoimat kykenee vastaamaan hybridisodankäynnin uhkaan? Onko miljardeja maksava hävittäjähankinta todella tarkoituksenmukainen?
https://verdelehti.fi/2021/10/01/vihrean-liikkeen-pitaisi-lahtea-aidosti-mukaan-maanpuolustukseen/
– Vihreillä naisilla olisi siinäkin työsarkaa, eduskuntaryhmän kolmesta miehestä Pekka Haavisto ja Oras Tynkkynen ovat sivareita, kokoomuksesta vihreisiin siirtynyt Atte Harjanne on kapteeni.
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisesti ollut Trofim Lysenkon opissa, niin yliagronomin arvo on ansaittu ja nouhau taattua tasoa.
Ilmoita asiaton viesti
Diarra elää vasemmalla aivolohkollaan. Mitään neronleimausta ei ole tarvetta kyseenalaistaa. Paperilla kaikki näyttää ratkaistulta ja ihkulta, mutta todellisuus ei vastaa sepitelmää, jolloin käytännön tasolla utopia ei toimi.
Diarralla ole mitään tietämystä maataloudesta, eikä näin ollen käsitystä mikä on mahdollista toteutua ja mikä ei. Pro gradu -tutkielma naisten oikeuksien toteutumisesta ja sosiaalipolitiikan ja yhteiskuntatieteiden opinnot ei pätevöi kerta kaikkiaan ymmärtämään paremmin maataloutta kuin maaviljelijät itse.
Ilmoita asiaton viesti
Väitän vastaan. Diarra marketin hyllyllä näkee selvästi, että kasvisproteiinivalmisteiden tarjonnassa on vajetta. Myyjän kannattaa kuunnella asiakasta.
Ilmoita asiaton viesti
Miten näkymä marketin hyllystä liittyy maatalouteen? Yhtä vähän kuin Suomen tupakkalainsäädäntö orjatyöhön tupakkaviljelmällä.
Jos tuotannon tulot ei kata kuluja, niin hylly pysyy tyhjänä. Kuten sanoin, jos paperilla toimiva ei vastaa todellisuutta, silloin kyse on utopiasta.
Diarra ja sinä ette tiedä maanviljelystä yhtään mitään! Maatila voi olla kannattava lihantuotannossa, mutta ei proteiinituotannossa. Kun suomalaiset maatilat on lihantuotantopainotteisia, tilat lopettavat toimintansa, eikä ala rahoittamaan Diarran ja sinun rehuravinnon saantia.
Ilmoita asiaton viesti
Cityvihreälle poliitikolle vaalikarjan, lihakarjan ja lypsykarjan välinen ero on kuin caffe latteen piirretty viiva trendikahvilassa.
En aliarvioisi Fattimaa.
Ilmoita asiaton viesti
”… vitsejä metsäsuomalaisista ja lieksalaisista. On kuulemma pyytänyt anteeksikin…”
– Vuosien takaiset töräytykset tulevat varjostamaan Fatim Diarran poliittista uraa samoin kuin Jussi Halla-ahon kauan sitten bloggaamat fantasiat persumestaria. Jokainen meistä on varmaankin oman elämänsä Pekka Peitsi, jonka historiasta löytyy rajujakin mielenmuutoksia.
Mahtaisiko helsinkiläissyntyisen Diarran maineen ”korjata” vaikkapa muuttaminen penttilinkolamaisiin olosuhteisiin muutaman vuoden mittaisen äärivihreän katumusharjoituksen merkeissä?
Eilisessä Kovan viikon ilta -viihdejaksossa Jukka Lindström ehdotti vihreille tunnuseläimeksi kääpiökoira chihuahuaa. ”Se näyttää söpöltä villapaidassa, mutta pärjää huonosti Suomen luonnossa”. Tässä se onkin, kohdassa 16:30
https://areena.yle.fi/1-64828925
Ilmoita asiaton viesti
Hauska ohjelma jälleen. Kuinka ”vihervasemmistolainen” YLE tuollaista lähettää jossa kyytiä saavat niin demarit kuin vihreätkin?
Ilmoita asiaton viesti
Itselleni Fatimasta tulee mieleen hänen kaupallinen yhteistyönsä Helkaman kanssa.
Hän pyysi ja sai Helkamalta ilmaisen sähköpolkupyörän.
Minusta politiikassa on aivan tarpeeksi toimijoita, jotka eivät halua itse maksaa mistään, vaan verottaa muita.
Ilmoita asiaton viesti
No ei tuokaan ole minun silmissäni plussaa, mutta pyöräilyhän on niin vihreäää….
Ilmoita asiaton viesti
Kiintoisaa kyllä kukaan ei ole kuullut teidän entisen mestarin pyytäneen anteeksi raiskausfantasioitaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kaunokirjailija Lamminpää voisi vallan hyvin käyttää seuraavassa teoksessaan noita selvästi mieltään piinaavia raiskausfantasioita päästäkseen niistä vihdoinkin eroon.
Uskon kaunokirjailija Lamminpään anteeksipyynnön kielitieteilijä Halla-ahon suuntaan riittävän tarvittaessa kuittaamaan mahdollisen copy-paste-tekijänoikeuskiistan.
Ilmoita asiaton viesti
En usko että kukaan pyytää Jussi Halla-aholta anteeksi mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Risto Jääskeläiseltä yllättävän empaattinen blogi sellaisen puolueen suunnasta joka ei pidä empatiaa tarpeellisena ominaisuutena. Nostetaan sille hattua. Vihreät valitsevat puoluejohtajansa neuvoa antavan jäsenäänestyksen kautta. Vaikka Helsingin piiri on edelleen nippa nappa suurin jäsenmäärältään, niin se on silti vain yksi piiri muiden joukossa. Riippuu vahvasti siitä keitä puheenjohtajakisaan lopulta lähtee millaiset Diarran mahdollisuudet ovat.
Ilmoita asiaton viesti
Hauska nähdä miten Börjekin värisee pelosta koskien Fatiman mahdollista puheenjohtajuutta.
Ilmoita asiaton viesti
Me kaikki olemme olleet tosi peloissamme siitä lähtien kun kävi ilmi että yksi prosentti vihreistä kannattaa häntä. Sofia Virtaa jota kuulemma kukaan ei tiedä kannattaa 10 prosenttia.
Ilmoita asiaton viesti
Muutama piiru konservatiivisempaan suuntaan? Iltalehti on esitellyt vihreiden puheenjohtajaehdokkaita:
”Sofia Virta on selvästi joukon konservatiivisin.”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fbfbb249-6bd2-4573-b02d-db28b2182a25
Ilmoita asiaton viesti
Nopeastipa on vanhentunut juttu kun puolet potentiaalisina mainituista ehdokkaista on jo vastannut ei.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole oma suosikkini.
Ilmoita asiaton viesti
Aiheen valinta kimmahti toki siitä, että VVF-kantainen blogi oli tippunut pois Puheenvuorosta, mutta ei minulla ole erityistä tarvetta pilkata yksittäistä ihmistä. Voit vaikka käydä katsomassa ilmastoblogistani, kun olen eduskuntavaalien yhteydessä esitellyt ilmastoehdokkaita (ja vähän toki perussuomalaisiakin, vaikkei ilmastoteema olisikaan heillä ekana) tai kirjoitellut jälkipohdintoja. En minä muista ketään pilkanneeni ja vihreät ovat saaneet kohtuullisesti palstatilaa.
Esimerkki tässä:
https://roskasaitti.wordpress.com/2015/04/23/pettymysten-ilmastovaalit/
Ilmoita asiaton viesti
Jukka Väisänen (joka joskus kirjoittaa tännekin) puhui Facebookissa asiaa: ”Sofia Virran lisäksi Saara Hyrkkö lähtee kisaan. Muitakin odotetaan mukaan.
Voin kertoa, että jo näiden kahden laittaminen järjestykseen on erityisen hankalaa. Molemmat ovat päteviä ja kummankin takana voin seistä tukien. Kummatkin ovat järkeviä asiapoliitikkoja, joilla on inhimillinen ote elämään.
Odotan itse sitä, että saamme aikaan kunnon vaalin ja useamman ehdokkaan, jotta saadaan kunnon keskustelut. Toivoisin mukaan myös jotakuta eduskunnan ulkopuolelta tulevaa ehdokasta, jotta monipuolisuutta keskusteluihin saataisiin.”
Ilmoita asiaton viesti
Väyrynen?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f908fb60-85ec-4ee9-8616-c95e97c75da0
Ilmoita asiaton viesti
Näköjään minun viimeisin blogini on kadonnut. Minusta blogissani ei ollut mitään humoristista, pilkkaavaa eikä halventavaa. En ymmärrä sen poistamisen syytä. Saisikohan toimitukselta kysyttyä, mistä moinen päätös?
Yhtään blogia minulta ei tätä ennen ole poistettu.
Ilmoita asiaton viesti
”Minusta blogissani ei ollut mitään humoristista, pilkkaavaa eikä halventavaa.”
Oletan, että ehdin lukea sen, ei kait täällä ole ollut tukuttain VVF-blogiavauksia. Niin ei siinä ollut pilkkaavaa eikä halventavaa minunkaan mielestä. En nyt vaan mahda mitään sille, että koen vihreisiin kuulumattomien osalta tuollaisen kannustusryhmän humoristiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Aikoinaan suurimmalta osin SDP:hen kuulumattomien kansalaisten tukema Ahtisaari-kannatusryhmä sai puolueen kaikille kansalaisille avoimessa esivaalissa taakseen enemmistön ja Ahtisaari valittiin SDP:n presidenttiehdokkaaksi.
Tuolloin hymy hyytyi Sorsalta ja tämän kannattajilta.
Ahtisaari toimi sitten Suomen tasavallan presidenttinä 1994-2000.
Ilmoita asiaton viesti
Uimonen?
Lamminpää?
Mulari?
Ja ketä näitä prinsessoja nyt onkaan?
Kuinka monta tosiuskovaista vaaditaan seisomaan banninapilla blogin poistoon?
US toimitus varmaan osaa vastata?
Ilmoita asiaton viesti
Aasinsillalla asiasta toiseen? Blogissa on kyse Fatim Diarrasta ja vihreistä, jota yrität turhaan kieltää vasemmistopuolueeksi. Et millään myöntäisi kannattavasi vasemmistoa, siitäkö siinä on kyse?
Ilmoita asiaton viesti
En ole koskaan kannattanut vasemmistoa, olen aina ollut jonkin sortin vihreä.
Ilmoita asiaton viesti
”En ole koskaan kannattanut vasemmistoa,..”
Et siis äänestä vihreitä.
Ilmoita asiaton viesti
Olen aina äänestänyt vihreitä. Mikä tässä on niin vaikeatajuista? Äänestäisikö oikeasti vasemmistolainen puolue Atte Harjanteen eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi? Vastaus on ei!
”Kun lukee meidän ohjelmaa, ei siellä ole mitään suurta käännettä vasemmalle. Se on enemmän mielikuvallista ja viestinnällistä”, Atte Harjanne toteaa Suomen Kuvalehden haastattelussa 21.4.2023.
”Viime hallitus oli vasemmistolaiseksi leimattu, vaikka siinä oli mun mielestä vain kaksi vasemmistopuoluetta ja kolme ei-vasemmistopuoluetta.”
Ilmoita asiaton viesti
Camoon, ei yksi pääsky kesää tee ja teillä näyttää olevan yhteistä se, että kumpikaan ei myönnä olevansa vasemmistopuolueessa. Atte Harjanteelle tuskin on mieluisaa että Ohisalon johdolla vihreät siirtyi entisestään vasemmalle.
Ilmoita asiaton viesti
Kumpikaan meistä ei myönnä sellaista mikä ei pidä paikkaansa. Mutta saathan sinä kokea asiat miten haluat.
Ilmoita asiaton viesti
”Kumpikaan meistä ei myönnä sellaista mikä ei pidä paikkaansa.”
Enhän mistään sellaisesta maininnutkaan, ainoastaan sen tosiasian että vihreät on vasemmistopuolue.
Ilmoita asiaton viesti
Näin sinä asian koet, mutta ei se siitä tosiasiaa tee, sisko hyvä.
Ilmoita asiaton viesti
Sain joltain anonyymiltä viestin, että minua solvataan taas täällä.
Mika Lamminpää, minä en ole ilmiantanut Kai Niemeläisen blogia, joten puhut täysin perättömiä. Kun minulla oli tähän yhden ihmisen maalittamiseen sanottavaa, sanoin sen Janne Salosen blogissa.
Samoin minä en pidä yllä Janne Salosen yksityisyyden suojan loukkaustaan minua kohtaan, vaan Salonen itse ja sinä Mika Lamminpää peesaat. Siitä kirjoitin viimeisen bloginikin, kun syyllistyitte taas samaan.
Suunnilleen muut palstan miehet ovat vuoden kestäneen kiusaamisen minua kohtaan lopettaneet, mutta sinä ja Salonen jatkatte.
Mielestäni on täysin uskomatonta, että mies nauhoittaa yksityisen puhelun ja tuo sen julkiseen keskusteluun. Voin kertoa teille molemmille, että pidän tuommoista käytöstä mieheltä erittäin raukkamaisena. Sen tarkoitus on ainoastaan häpäistä nainen.
Viimeisessä blogissani laitoin, että jos muutatte käytöstänne, niin annan asian olla. Nyt kyllä Mika Lamminpää muistan ikuisesti, että nainen on mielestäsi p*ntava, kunhan vaan pitää suunsa kiinni.
Ilmoita asiaton viesti
Älä valehtele. En sanonut nainen, vaan Huhtasaari, joka ei ole joulunpyhien takkatulen valaisevin klapi.
Ilmoita asiaton viesti
En ole ollut kovin hyvin perillä kiusaamisestasi, mutta tarvitsetko oikeudenkäyntiä varten tai muutoin sen poistetun kommentin? Voinen kopsia sen tuolta blogin hallinnointipuolelta. Kun siinä ei ollut nimeä mainittu, en älynnyt poistakaan, mutta ylläpito on reagoinut.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Risto, ei tarvitse, koska ylläpidolla ja minulla on kuvakaappaus. En olisi muuten edes huomannut koko kommenttia, mutta onneksi joku anonyymi laittoi aamulla sähköpostia asiattomasta viestistä, joten pääsin korjaamaan minuun kohdistuvan perättömän tiedon ja jatkuvan solvaamisen.
Ilmoita asiaton viesti
Onko Suomen uutisten päätyhjäntoimittajalla taas pulaa uutisista ja pitää toinenkin valeuutinen virkata poistetun kommentin ympärille? Edellisestä onkin jo aikaa, se oli joskus ennen koronaa, mutta ainakin Niemimaa muistelee sitä lämmöllä edelleen, ja joku muukin huumorimussukka. Matias Turkkila tuskin on koskaan onnistunut kirjoittamaan toista valeuutista joka olisi täällä niin paljon huomiota herättänyt.
Ilmoita asiaton viesti
Ylläpito sen ainoastaan tietää, mutta sen tietävät varmasti etten se ainakaan ollut minä, joten poistivat Lamminpään perättömän kommentin.
Kiitos myös sille anonyymille, joka ilmoitti asiattomasta kommentista. En ehdi itse koko ajan päivystää ja korjata minuun kohdistuvia perättömyyksiä tai muita solvauksia.
Ilmoita asiaton viesti
Niin piilottiko blogisti Lamminpään mauttoman kommentin.Eikö ylläpidolla han on ainoastaan oikeus poistaa kommentti.Nyttenhän kommentti on piilotettu.Jos blogisti piilotti niin peukun nosto.Mielestäni Lamminpään kommenti oli täysin asiaton jopa Lamminpään mittarilla tarkasteltuna.Huutelee täällä anteeksiantoa toisilta vanhoista kirjoituksista,mutta ei itse tajua omien kommenttien lapsellisuutta Tosi säälittävää toisaalta tuttua Lamminpäätä , mutta rajansa lässytyksellä ja vanhojen juttujen uudelleen esiin tuomiselle.
Ilmoita asiaton viesti
Ylläpitoon minä olin yhteyksissä, koska vain he voivat tietää, kuka ilmiannon Niemeläisen blogista on tehnyt vai poistivatko oma-aloitteisesti itse. Kuitenkaan se en ollut minä, vaan Lamminpää yritti mustamaalata minua perättömästi.
Samoin nuo muut jutut, mitä hän laittoi ovat tosiaan mauttomia ja lapsellisia, enkä niihin enää puuttuisi, mutta jos aikuiset miehet tahtovat jatkaa solvauksiaan, niin pakko se on. Itse toivoisin, että Puheenvuoro jatkuisi poliittisena keskustelualustana edelleenkin, eikä henkilöön menevänä trollauksena, mitä nämä muutamat harjoittavat.
Ilmoita asiaton viesti
”Elämä on” muistelen aikonaan DNA mainoksesta.
Ilmoita asiaton viesti
Eniten henkilöön menevää trollausta harrasti Suomen uutisten päätyhjäntoimittaja Matias Turkkila mutta ei se enää tänne ehdi.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan oikeasti yritä päästä jo asiasta yli.Täällä on paljon lukijoita kun tausta tuohon uikutukseesi ei ole mitään kosketuspintaa.Oliko piilotettu kommentti ihan aikuisen oikeesti tarpeellinen.Vai heititkö sen ihan läpällä ja huumorintajullasi.Muuten mitä mieltä olet sun mahtavista ennustuksia,että kun Purrasta tuli puolueenjohtaja, niin silloin Persujen syöksy lähtee voimakkaaseen syöksyy.Mahtaa pikkuoravaa vi…aa kun sun useiden vuosien asiantuntemukseen perustuvat ennusteet eivät ole toteutuneet.
Ilmoita asiaton viesti
Minä olen päässyt siitä yli ajat sitten mutta näyttää siltä että olen loukannut Niemimaan naisellista kunniaa. Sori siitä ja jaxuhali 😀
Ilmoita asiaton viesti
Tulihan se sieltä Jaxuhalit ja kaikki.Luulisi v…tavan kuin pientä oravaa kun ei ole edes itse keksinyt sanaa vaikka on sen yrittänyt omia.Säälittävää.Otan osaa kun Ritala olisi sanonut.
Ilmoita asiaton viesti
No oikeasti olisi aika noloa jos olisin keksinyt tuollaisen sanan kuin jaxuhali. Mutta minä sen otin täällä käyttöön vinoilumielessä.