Mahtaa olla rankkaa olla Postissa töissä

Alkuperäisessä luovutuspäivä oli 6.6.

Aloitin viimeisimmän viestini Postin asiakaspalveluun: ”Kuuluuko postin työntekijöiden työnkuvaan myös petokset varastamisen lisäksi?”

Tarkoituksena ilmeisesti oli, että lähettäisin ensimmäisessä kuvassa olevan kirjeen Kiinaan ja siten avustaisin petoksessa. Postin asiaskaspalvelija on kuitenkin sen verran kokematon valehtelija, että ei huomannut tarkistaa päivämääriä ja muutenkin tarina on hyvin epäuskottava.

Paketti saapui Suomeen 6.6., mutta ohjautui väärään postitoimistoon. Kävin paikallisessa asiamiespostissa sitä useamman kerran tiedustelemassa, koska aiemmin oli käynyt niin, että en ollut saanut saapumisilmoitusta ja vasta viimeisenä mahdollisena päivänä onneksi kysyin ja sain minulle tulleen paketin. Paketteja säilytetään kaksi viikkoa ja sitten ne lähetetään takaisin.

Viimeisenä säilytyspäivänä olin jo hyvin huolissani. Olin oppinut, että Kiinassa annetut lähetystunnukset toimivat myös Postin lähetystenseurannassa, mutta lähetyksen kulkuun ei voi vaikuttaa mitenkään. Noin kello 10:00 lähetin kuitenkin palautetta, jossa kerroin ongelman ja lähetystunnuksen. Kun siihen ei vastattu, niin noin kello 14:00 menin asiamiespostiini ja sieltä soitettiin heidän tiedossa olevaan Postin numeroon, josta vastattiin, että asia hoituu ja paketti uudelleenohjataan oikeaan toimipaikkaan. Joutuisin vain odottelemaan muutaman päivän.

Ihan heti en huomannut, että joku täysin tuntematon henkilö oli vastaanottanut paketin noin neljä tuntia puhelinsoitosta. Ensin ajattelin, että onpa Postin systeemi rikki, kun uudelleenohjaus edellyttää käytännössä paketin varastamista ja harmittelin, että en enää pystyisi seuraamaan sen kulkua ja ostajan suojani oli päättynyt, koska paketti oli luovutettu onnistuneesti.

Viikon odotin ja sitten täytin Postin sivuilla vahinkovaatimuslomakkeen ja siinä ilmoitin syyksi, että paketti oli varastettu ja vaadin sen arvoa € 27,10 korvauksena.

Eilen sitten minulle soitettiin, nauhoitin puhelun ja ihmettelin varsin omituista legendaa vääristä osoitelapuista ja lähetystunnuksista. Tyydyin kuitenkin lupaukseen englanninkielisestä kirjeestä, jonka voisin lähettää paketin lähettäjälle. Sitä odotellessa ehdin vakuuttua, että olin kuullut satuilua ja vastasin sähköpostiin lähes välittömästi 07/30/19 15:33:

”Paskapuhetta.

….Poistettu tämän kirjoituksen kannalta toistoa….

Mistä vitusta sinä tiedät, että osoitetarra oli väärin!”

Tänään 11:38 lähetin taas vastauksena viestin, jonka alku oli kirjoituksen alussa:

 

”Kuuluuko postin työntekijöiden työnkuvaan myös petokset varastamisen lisäksi?

Paketti saapui 10.6. postitoimistoon 01650 eikä 6.6. kuten kirjoitat. 6.6. se vasta saapui lentokentälle.

Ilmeisesti teillä on tiedossanne tämän Elina Aaltosen postiosoite, koska hänelle on lähetetty saapumisilmoitus. Myös henkilötunnus kirjautuu järjestelmäänne pakettia vastaanottaessa. Mahtaako kyseistä henkilöä olla olemassa?

Teenkö rikosilmoituksen vai kirjoitanko blogikirjoituksen?”

 

Soitan vielä 12:55 Postin reklamaationumeroon ja kysyn neuvoa, miten toimia. Nauhoitan sen tietysti ja ainoa neuvo on osallistua petokseen. Voitte arvata mitä tein.

 

Lisäys 1.8.: Sain uuden version Kiinaan lähetettävästä kirjeestä Postilta. Lähetän sen ja Postin seurantatiedot, jotka yhdessä selittävät sekaannuksen suomalaisen osuuden ja pyydän selitystä Kiinan pään sekaannuksesta sekä ostamani tavaran uudelleenlähetystä. Päivitän tätä kirjoitusta, kun saan lisätietoja.

rkoski
Salo

IT-ammattilainen ja -kirjailija. Tehnyt aikoinaan useita Linux-levitysversioita nimillä SOT, Best, Spectra ja Lineox Linux. Julkaistuja kirjoja puolisen hyllymetriä.
Yhteystiedot: www.raimokoski.fi , www.raimokoski.com , www.lineox.net , rk at raimokoski piste com, rk at lineox piste net

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu