Mahtaa olla rankkaa olla Postissa töissä
Aloitin viimeisimmän viestini Postin asiakaspalveluun: ”Kuuluuko postin työntekijöiden työnkuvaan myös petokset varastamisen lisäksi?”
Tarkoituksena ilmeisesti oli, että lähettäisin ensimmäisessä kuvassa olevan kirjeen Kiinaan ja siten avustaisin petoksessa. Postin asiaskaspalvelija on kuitenkin sen verran kokematon valehtelija, että ei huomannut tarkistaa päivämääriä ja muutenkin tarina on hyvin epäuskottava.
Paketti saapui Suomeen 6.6., mutta ohjautui väärään postitoimistoon. Kävin paikallisessa asiamiespostissa sitä useamman kerran tiedustelemassa, koska aiemmin oli käynyt niin, että en ollut saanut saapumisilmoitusta ja vasta viimeisenä mahdollisena päivänä onneksi kysyin ja sain minulle tulleen paketin. Paketteja säilytetään kaksi viikkoa ja sitten ne lähetetään takaisin.
Viimeisenä säilytyspäivänä olin jo hyvin huolissani. Olin oppinut, että Kiinassa annetut lähetystunnukset toimivat myös Postin lähetystenseurannassa, mutta lähetyksen kulkuun ei voi vaikuttaa mitenkään. Noin kello 10:00 lähetin kuitenkin palautetta, jossa kerroin ongelman ja lähetystunnuksen. Kun siihen ei vastattu, niin noin kello 14:00 menin asiamiespostiini ja sieltä soitettiin heidän tiedossa olevaan Postin numeroon, josta vastattiin, että asia hoituu ja paketti uudelleenohjataan oikeaan toimipaikkaan. Joutuisin vain odottelemaan muutaman päivän.
Ihan heti en huomannut, että joku täysin tuntematon henkilö oli vastaanottanut paketin noin neljä tuntia puhelinsoitosta. Ensin ajattelin, että onpa Postin systeemi rikki, kun uudelleenohjaus edellyttää käytännössä paketin varastamista ja harmittelin, että en enää pystyisi seuraamaan sen kulkua ja ostajan suojani oli päättynyt, koska paketti oli luovutettu onnistuneesti.
Viikon odotin ja sitten täytin Postin sivuilla vahinkovaatimuslomakkeen ja siinä ilmoitin syyksi, että paketti oli varastettu ja vaadin sen arvoa € 27,10 korvauksena.
Eilen sitten minulle soitettiin, nauhoitin puhelun ja ihmettelin varsin omituista legendaa vääristä osoitelapuista ja lähetystunnuksista. Tyydyin kuitenkin lupaukseen englanninkielisestä kirjeestä, jonka voisin lähettää paketin lähettäjälle. Sitä odotellessa ehdin vakuuttua, että olin kuullut satuilua ja vastasin sähköpostiin lähes välittömästi 07/30/19 15:33:
”Paskapuhetta.
….Poistettu tämän kirjoituksen kannalta toistoa….
Mistä vitusta sinä tiedät, että osoitetarra oli väärin!”
Tänään 11:38 lähetin taas vastauksena viestin, jonka alku oli kirjoituksen alussa:
”Kuuluuko postin työntekijöiden työnkuvaan myös petokset varastamisen lisäksi?
Paketti saapui 10.6. postitoimistoon 01650 eikä 6.6. kuten kirjoitat. 6.6. se vasta saapui lentokentälle.
Ilmeisesti teillä on tiedossanne tämän Elina Aaltosen postiosoite, koska hänelle on lähetetty saapumisilmoitus. Myös henkilötunnus kirjautuu järjestelmäänne pakettia vastaanottaessa. Mahtaako kyseistä henkilöä olla olemassa?
Teenkö rikosilmoituksen vai kirjoitanko blogikirjoituksen?”
Soitan vielä 12:55 Postin reklamaationumeroon ja kysyn neuvoa, miten toimia. Nauhoitan sen tietysti ja ainoa neuvo on osallistua petokseen. Voitte arvata mitä tein.
Lisäys 1.8.: Sain uuden version Kiinaan lähetettävästä kirjeestä Postilta. Lähetän sen ja Postin seurantatiedot, jotka yhdessä selittävät sekaannuksen suomalaisen osuuden ja pyydän selitystä Kiinan pään sekaannuksesta sekä ostamani tavaran uudelleenlähetystä. Päivitän tätä kirjoitusta, kun saan lisätietoja.
Eikö noin pieni summa ole vain näpistys ?
Joka paikashan joku pöllii aina .
Upeilla jopa 3000€ arvoisil pyörillä menestyvät narkomaanitkin monesti ajelee . Ketään ei kiinnosta .
Itse liikun&kävelen uffilta ostetuil 5€ kengil .
Ilmoita asiaton viesti
Poliisin kannalta tietysti tuo on mielenkiinnoton. Postin julkisuuskuvan kannalta ei.
Ilmoita asiaton viesti
Poliisi voisi kyllä kiinnostua siitä, että nimittelet Postin työntekijöitä rikollisiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että poliisi puuttuu asiaan. Kirjoituksessa on selkeät todisteet, että väitteeni ovat perusteltuja.
Ilmoita asiaton viesti
Ilmoitettu Postille 14:34 chatin kautta tästä kirjoituksesta ja chat päättyi 14:47. Seuraan mielenkiinnolla miten Postin ”damage control” toimii.
Ilmoita asiaton viesti
Kuuntelin äsken eilisen puhelun ja sen perusteella epäilen, että kyse on Postin vakiokäytännöistä. Minä olin vain epätavallisen aktiivinen ja osaava ja sen takia asia tuli ilmi.
Jatkotoimenpiteenä asiallisin olisi Postin oma selvitys ja pesänsiivous tai jos sitä ei tehdä, rikosilmoitus, johon hoputteena, että kyse on yleisestä lain vastaisesta käytännöstä, joka on tutkittava, jotta se kitketään.
Ilmoita asiaton viesti
Aikoinaan täällä Vantaalla Koivukylän Postin asiakkaana meni asioimiseni hyvin Postin kanssa mutta sitten yht’äklkiä Postin toiminnot menivät Koivukylän Citymarketin HENKILÖKUNNAN asioiksi. Ja kun heille monta kertaa valitin postini huonosta kohtelusta, he heittivät vartiointiyrityksen miehen/miehet minun niskaan kyttäämään, josko olen heille jollakin tapaa uhka. Siis yhtä-äkkisesti minun postiasiakkaan oikeudet oli heitetty jonkun sortin henkilökunnan asiaksi. Oleppa tarkkana, että eivät kyttää sinua kuten minua Citymarketin asiakkaana, sillä jotakin tuossa nyt on, kun kyttäävät asiakkaitaan ilmeisesti Baronan komentamina. Siis nämä kaupan kassat jotka vielä ”kaupan päälle kysyvät”, kun juuri luulet päässesi ohi kaupan kassasta vastaamatta mitään, että onko sinulla korttia.
Ilmoita asiaton viesti
Olen minä ennenkin Postin touhuista antanut rajua, mutta perusteltua ja hyvin dokumentoitua palautetta. Jälkeenpäin on sitten on lähinnä kiitelty tai oltu hiljaa. Ja jos minulla ei ole selusta turvattu, olen hyvin hillitty ja ystävällinen.
Ilmoita asiaton viesti
Seuraan myös mielenkiinnolla, miten paljon tätä luetaan. Suoraan kertyvää lukijamäärää en näe, mutta arvioisin, että ensimmäisen tunnin lukijamäärä olisi ollut noin 300.
https://youtu.be/5zY7m5s4SPU
Toinen tunti noin 250 lukukertaa.
Vuorokauden vaihtuessa lukukertoja oli kerääntynyt 925. Huomenna tullee puolet siitä.
Ilmoita asiaton viesti