Mainosten jako – orjuutusta vai hyötyliikuntaa

Mainostenjako on mitä suurimassa määrin hyötyliikuntaa liikunnallisesti, taloudellisesti lähinnä orjatyötä, jos vertaa palkkaan, mitä koulutuksellani tulisi tuntia kohden saada. Kokemuksia ensimmäisestä jakokerrasta mainittakoon se, että sain heti jakokärryn, jota muuten ei kannata jättää alamäen suuntaisesti, vaikka siinä ns. jarrut ovatkin. Ensimmäisenä ihmettelin kovasti, miksi jakajan täytyisi hankkia narua palautusnippuihin, vai onko sillä lopulta muuta tarkoitusta. Jos tällä täytyisi leivän päälle saada muutakin kuin ylähuuli, niin lopulta hyötyliikunnalla loppunarun voi käyttää housujen vyönä. No palautusnippuihin saa nykyään palautuspussin, joten naru ei tarvitse sentään käyttää. Palautuspussiin voi sitten pukeutua, jos sellainen edes jää käteen. Näillä edellytyksillä jatkamaan mainostenjakoa ja nauttimaan hyötyliikunnasta ja odottelemaan tilinauhaa ensi kuussa.

Miksi jaan mainoksia? No, olen kuntoutustuella ja odottelen, että joskus ehkä jaksain palata insinöörintöihin ja ajankuluksi ajattelin hyötyliikunnallisesta näkökohdasta jakaa mainoksia, sillä kuullessani palkkausperiaatteet, niin sanoisin, että ei ihme, jos nuoret ei enää jaa mainoksia ja isoäidit haukkuu heitä patalaiskoiksi luusereiksi, vaikka todellisuudessa he taitavat arvostaa omaa aikaansa ja tuottavuuttaan taloudellisilla mittareilla, joissa huomioidaan työn arvo ja kun vallinnanvaraa on, niin mainostenjako jää niille keillä valinnanvaraa ei ole.

Köyhän ei varmaan kannata monen mielestä ryppyillä vaan tyytyä osaansa, mutta onneksi on ammattiliitot, jotka ajavat työntekijän etua, vaikka sekin kyllä monen mielestä on nykyään ammattiliittopomojen palkkapussin ja kokouspalkkioiden lihottamista. Työnantajat ne vasta riistävätkin monen mielestä, aina pitäisi tehdä paremmin, enemmän ja tuottavammin, joten nämä ovat mainoksenjakajankin syytä ymmärtää. No, peruslähtökohdat kunnossa, tarvittavat oletusarvot työelämään tiedossa. Katsotaan mitä tästäkin tulee.

Palataan, Vihreiden aluevaaliehdokas Vantaalta.

T: Sari

P.S Vihreiden ministerivallinnat sujuivat odotetusti, ainakin telttapuheiden perusteella. Toivon, että teemme upean, nousujohteisen kampanjan ja saamme aluevaaleissa ainakin 14 prosentin kannatuksen. Vantaalta mainittakoon Vantin myyntiaikeet, vai joko se myytiin, mutta ihmettelen syvästi miksi yksityinen yritys saisi hyväksyä Vantaan siivoussopimukset kuten Vantti, eli kivasti saadaan lisää työntekijöitä Vantaa kaupungille, hyväksymään sopimukset, jotka yksityinen yritys sopii, kun koko himmelin voisi hoitaa Vantissa kuten nyt.

+1
Sari Järveläinen
Vihreät Vantaa

Mainostenjakaja, koulutukseltaan tietotekniikan diplomi-insinööri ja sähköautomaatioinsinööri, opiskelen YAMK-tutkintoa Metropoliassa. Uteliaisuus ajaa ajamaan ja tutkimaan asioiden todellista olemusta, lähiluonnon, avoimuuden ja toisten tukemisen puolesta.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu