RKP:n Henriksson pakenee Brysselin jättäen pojat kärsimään koulujärjestelmän rasismista – SDP:n Razmyar touhusi koulussa omiaan

Yle uutisoi: Tasa-arvoisia kouluja ei enää ole.
Niitä ei ole kuitenkaan ollut koko peruskoulun aikana.
Jos koulujärjestelmä ei huomioi poikien ja tyttöjen nuoruusiän kehityksen eriaikaisuutta ja erilaisuutta, mikä johtuu heidän erilaisista geeneistä ja niiden käynnistämästä neurobiologisesta kypsymisestä, mihin he eivät voi itse mitenkään vaikuttaa, niin koulujärjestelmämme harjoittaa rakenteellista rasismia kouluikäisiä poikiamme kohtaan leikkaamalla konkreettisesti heidän tulevaisuutensa mahdollisuuksia jo peruskoulussa, joka syntyi aikoinaan takaamaan kaikille lapsillemme yhdenvertaiset eli kykyjään vastaavat opiskelumahdollisuudet.
Koko peruskoulun olemassaolon aikana opettajat eivät ole jostain syystä työssään huomioineet, että A) testosteroni on paljon vahvempi pään sotkija kuin estrogeeni ja että B) nuoruusiän kehitys ajoittuu pojilla vuosille 12-18 ja tytöillä 10-14.
Nuoruusiän myllerrys onkin pojilla paljon pidempi ja myrskyisämpi kuin tytöillä. Peruskoulun päättyessä useat pojat ovat tulevaisuutensa suhteen vielä pihalla kuin lumiukot toisin kuin samanikäiset tytöt. Koska peruskoulun opettajista enemmistö on naisia, niin asiaan ei ole puututtu: naisopettajat eivät ole kantaneet huolta poikiemme tulevaisuudesta, vaikka vuonna 1917 miehemme antoivat toisena maailmassa ja ensimmäisenä Euroopassa naisillemme äänioikeuden.

Opetusministeri Anna-Maja Henrikssonilla olisi ollut miljoonan euron paikka tehdä peruskoulustamme vihdoinkin yhdenvertainen tytöillemme ja pojillemme ja jäädä Isänmaamme historiaan naispuolisena Uno Cygnaeuksena. Mutta naisena hän ei nähnyt – kyennyt, halunnut tai sekä että – poikiemme tulevaisuutta tytöiltä ja päätti hakeutua helpomman leivän ääreen Teuvo Hakkaraisen mallin mukaisesti.

SDP:n Nasima Razmyar, entinen Helsingin kasvatuksen ja koulutuksen apulaispormestari, asettelee sädekehää päänsä päälle toteamalla HS:n sivun haastattelussa 12.3.2024 seuraavaa: ”On helppoa puhua tiukasta kurista ja kännyköiden vähentämisestä ja kääntää katse pois vaikeammista asioista, esimerkiksi köyhyydestä ja sosioekonomisesta tausta.”
Tämän kommentin jälkeen on ymmärrettävää, että Razmyar ei kyennyt katsomaan apulaispormestarina peruskoulun toimimattomuuden ytimeen yläkouluvaihessa: poikien ja tyttöjen nuoruusiän kehityksen eriaikaisuuteen ja erilaisuuteen, vaan teki niin kuin naisvaltainen koulujärjestelmämme on aina tehnyt: jätti yläkouluikäiset pojat selviämään täysin yksin nuoruusiän myllerryksensä kanssa sulkien samalla monelta pojalta lukion ja yliopiston ovet.

Demarit tuntuvatkin nykyisin puuhastelevan valedemari Marinin opin mukaisesti omiaan eikä sitä, mistä heille palkka maksetaan. Kunnes he paljastuvat valedemareiksi!

Seppo Mäkinen
LKT

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu