Hesarin toimittaja valehtelee

Toimittaja Hanna Mahlamäki kirjoitti (HS 23.10.2022) :

”Jo Gerhard Schröderin johdolla suunnitelmiin kuului, että ydinvoimasta luopuminen tarkoittaisi Saksassa energiaomavaraisuuden ja uusiutuvien energiamuotojen merkittävää lisärakentamista.

Investoinnit tuulivoimaan hiipuivat, kun niiden olisi  pitänyt kasvaa.”

Saksaan oli vuonna 2002 asennettu tuulivoimaa 12 GW . Vuonna 2022  65 GW.
Saksaan oli vuonna 2002 asennettu aurinkovoimaa 0,3 GW. Vuonna 2022  64 GW.

Eli sääriippuvaa (tuuli+aurinko) sähkötehoa on Saksaan asennettu vuodesta 2002 => 2022 yhteensä hulppeat 129 GW. ( Olkiluoto 3:n teho 1,6 GW)

Saksan jätti-investoinnit sääriippuvaan sähkötehoon ovat jatkuneet voimakkaana tähän päivään asti , eivät missään tapauksessa hiipuneet, kuten väitettiin.

Saksan keskimääräinen sähkötehon tarve on noin 57 GW, maksimi tarve noin 80 GW. Jos ratkaisu Saksan energiaongelmiin olisi tuo 129 GW:n sijoitus tuuleen/aurinkoon, on ongelma jo ratkaistu Saksassa ?

Saksan energiapolitiikka on pelottava esimerkki siitä , kun ideologia alkaa sanella ehdot luonnonlakien sijaan.

Lähetin kysymykseni Hesarin toimittajalle, päätoimittajalle ja yleisönosastoon : ei mitään vastausta.

+24
seppoviljakainen
Sitoutumaton Kotka

Filosofian maisteri (Matematiikka, fysiikka ja filosofia).
Työura yrittäjänä sähkön parissa.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu