Arvoliberaalinen opetus tuottaa isoja ajatuksia

Kun ihmisille opetetaan tasapäisyyttä ja elämisestä riippumatonta ihmisarvoa, niin sen seurauksena ihmisten ajatukset tuppaavat olemaan koko maailmaa syleileviä, yhtä puuta oleva maailmankaikeus itsessään. Tuollainen arvoista vapaa ajattelu ei salli aatteiden tutkimista yksityiskohdissaan, koska perustelematon oletus on, että kaikki uskonnot ja ihmiset ovat samanarvoisia.

Kun tuollaisen arvoliberaalin opillisuuden saanut sitten kohtaa ihmisiä, jotka tutkivatkin ihmisten aatteiden vaikutuksia ruohonjuuritasolla, niin seurauksena on suurta närkästystä, koska sellainen ideologioiden, uskontojen ja asioiden tutkiminen ei sovi siihen maailmankuvaan, johon ihminen on tavallaan aivopesty.

Liberals, take a long look in the mirror

http://www.startribune.com/opinion/commentaries/150242335.html

Yllä olevaa voidaan tarkastella Keskiajalla vallassa olleen uskonnollispoliittisen ajattelun kautta. Silloinkin oppineet ajattelivat isoja ajatuksia.  Mutta vaikka ne Keskiajan poliittisten johtajien ja heidän kannattajiensa ajatukset olivatkin isoja, niin ne olivat myös onttoja. Keskiajan hallitsijoiden ajattelun onttous alkoi paljastua, kun esiin alkoi tulla loputon jono filosofeja ja tiedemiehiä, jotka alkoivat ajattelemaan yksityiskohtia. Suurten kokonaisuuksien yksityiskohtien pohtiminen ja suoranainen tutkiminen johti Valistuksen aikaan. Ihmisen ruumista alettiin tutkia, planeettaan kohdistettiin tutkimusmatkailua jne…

 

Arvoliberaalille asioiden ja uskontojen arvostaminen on samaa mitä uskovaiselle on harhaoppisuus. Liberaalisti ajatteleva ei uskalla ajatella arvoja, koska sellainen ajattelu lopettaisi välittömästi ihmisen liberaaliuden.

Säilyttääkseen (arvo)liberaalin ajattelunsa, liberaalin on pakko torjua kaikkinainen asioiden ja aatteiden sisältöjen tutkinta ja niiden pohtiminen. Vain suuripiirteisyys on liberaaliudessa sallittua. Mitä leveämpi pensseli sitä liberaalimmaksi ihminen tuntee itsensä. Kaikkein liberaalimman ihmisen maailma on tasaisen harmaa, missä vallitsee sukupuolineutraalius, uskontoneutraalius, ikäneutraalius, lajineuraalius, työneutraalius, valtioneuraalius, kehitysneutraalius,… Mikroskooppi on liberaareille kielletty laite, kuten myös asioiden pohdinta, eli filosofinen ajattelu.

Liberaalinen asenne olisi mahdotonta tieteessä, missä yksityiskohtia tutkimalla ja niiden funktionaalisuutta ymmärtämällä pitää muodostaa kokonaiskuva. Liberaaleilla on jo kokonaiskuva ilman sisältöä. Liberaalius on kuin puolen metrin ratakisko, jota ei voi -tai pikemminkin ei saa- taivuttaa, koska muutoin liberaalius karkaa korvien välistä kuin vetykaasupallo vappuna.

 

Kansallinen tutkintojen viitekehys:

Yllä oleva tutkielma osoittaa, että allekirjoittanut sijoittuu kansallisen ja EU:n tutkintojen viitekehyksessä tasolle kahdeksan;

http://wiki.metropolia.fi/display/ttt/Kansallinen+tutkintojen+viitekehys

Hallitsee laajat kokonaisuudet ja asiayhteydet. Hallitsee edistyneimmät ja/ tai erikoistuneimmat sekä syvällisimmät tiedot, taidot ja/ tai teoriat, jotka sijoittuvat oman alan edistyneimmälle ja/tai erikoistuneimmalle tasolle ja alojen väliselle rajapinnalle.
Kykenee luovaan soveltamiseen.
Kykenee luomaan uutta tietoa hyvää tieteellistä käytäntöä noudattaen.

 

Eduskunnassa on 8.5. lähetekeskustelu hallituksen esityksestä laiksi tutkintojen ja muun osaamisen viitekehyksestä. Siitä huomataan, että liberaalisella ajattelulla ei voida nousta tasoa yksi korkeimmille osaamisen ja tiedon tasoille — nykypolitiikka on alinta tasoa; Hallinnossa ei saa ajatella arvostuksia.

Onko hallitus ja eduskunta korkeinta sivistyksen tasoa yllä olevan mukaan?

Onko arvoliberaalius sivistyksen kliimaksi?

sinenmaa

Reservin duunari, joka on valmis kertausharjoituksiin rehellisessä ilmastossa Englannin työlakien mukaan <a href="http://sinenmaa.blogspot.fi/" title="http://sinenmaa.blogspot.fi/">http://sinenmaa.blogspot.fi/</a>

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu