Tiedote pienkansalaisliikkeille

Pienliikkeissä kiehuu: joku oli potkinut facebook-ryhmästä, eikä voinut edes puolustautua: ei nähnyt mitä ryhmän viesteissä kirjoitettiin myöhemmin.

Tällaisiä tyytymättömien ryhmiä on Suomessa muutama. Siinä ei ole mitään väärää. Pitääkin vastustaa toimia, joita ei voi hyväksyä.

Mutta teetteköhän tämän todella viisaasti?

Sanotaan esimerkiksi, että Suomessa on 5 000 "nyt saa v**** riittää" -mielentilalaista. Sitten tulee parikymmentä kalastelijaa, jotka jo päiväunissaan kaavailee olevansa kansanedustaja. Hän tietää olevansa vain kampaviinerioikeutettu eduskunnan kahviossa, mutta maistuuhan ne – etenkin jos verrataan työkkärikorvauksiin.

Nämä henkilöt ovat siis kyynärpää edellä.

Tämä ei ole mitään uutta. Isoimmissakin puolueissa "pelataan syrjään" potentiaalisia vastaehdokkaita. Paras tie menestykseen on tehdä se nimi niin tunnetuksi, että oksat pois. Ja tässä kohtaa maltti on valttia. Suurimmat vouhotukset totta kai jaetaan sosiaalsessa mediassa – huumorin vuoksi. Niihin numeroihin ei siis voi luottaa sokeasti.

Siksi ehdottaisin näille: aikuistukaa. Se tarkoittaa, että jäsenet eivät enää voi ajatella heidän hyvän ideansa olevan hyvä hallituksen tasolla. Se voi tarkoittaa, että jätätte ryhmänne ja keskustelette liittymistä vaikka poiliittiseen puolueeseen. Muistakaa: jokaisella jäsenellä on puoluekokoukessa ääni – kellään muulla ei ole.

Näille heille tärkeistä ryhmistä poispotkutuille: Mitä persut teki kun Hirvisaari tai muita perussuomalaisia erotettiin?

Siksi, ettei sota yhtä miestä kaipaa.

Olisi harvinainen poikkeus, jos yksi mies kaipaisi sotaa?

susijumala
Perussuomalaiset Turku

Olen toiminut vuosia freelance-toimittajana Suomessa ja Kreikassa. Olen makrotalouden ja frappen suurkuluttaja. Turun PS:n sihteeri (5/2013-12/2013), Turun PS:n edustaja 2014. Perussuomalaisten eduskuntaryhmän talouspoliittinen asiantuntija 2/2022 -.

Keskuspankkiaktivisti. Piensijoittaja.

Sähköpostiosoitteeni nykyisin: kts. eduskunnan verkkosivuilta sähköpostiohjeet.