Miksi Boeing -lentokoneille tapahtuu juuri nyt niin paljon onnettomuuksia?

Boeingin lentokonetehtaalta eläkkeelle jäänyt koneinsinööri John Barness ilmiantoi yhtiönsä käyttäneen low-standard osia koneidensa valmistuksessa.
Vuonna 2017 tähän liittyvässä oikeudenkäynnissä juuri ennen viimeistä istuntoa jolloin hänen olisi pitänyt antaa viimeinen lausunto aiheeseen liittyen ei John Barnessia nähty salissa – hänet löydettiin autostaan kuolleena hotellin yhteydessä olevalta parkkipaikalta – poliisin mukaan kyseessä olisi itsemurha ja tämän seurauksena oikeudenkäynti Boeingia vastaan kuivuu kokoon.

Seuraavina vuosina Boeingin valmistamille koneille tapahtuu sarja onnettomuuksia – Australian yllä pilotti menettää koneen hallinnan ja kone tippuu ilmassa sata metriä ja useita ihmisiä loukkaantui, San Franciscossa laskeutumisen yhteydessä yksi laskutelineen pyörä irtoaa, reittilennolla olevan koneen ovi irtoaa kesken lennon jne.

Lisää todisteita:
Al Jazeera -uutistoimiston toimittaja soluttautui hiljattain Boeingin tuotanto laitoksen koneinsinöörien joukkoon ja sai selville että yksikään tehtaan insinööreistä ei kuuna päivänä matkustaisi sellaisen yhtiön koneella mikäli se on Boeing.

On selvää että näin paljon onnettomuuksia ei voisi sattua yhdelle konetyypille jollei jotain perustavanlaatuista vikaa ole koneiden valmistusprosessissa – niin tai näin – kaikki tämä sataa Airbusin laariin.

Kannattaa itse kunkin varmistaa millä koneella seuraavan lomamatkan lentää.

PS. Viitteitä en nyt laittanut koska niitä on niin paljon – riittää kun panee X:n Haku kenttään sanan Boeing accident.

Tapio Sakki
Äänekoski

Hammaslääkäri, itsenäisenä yrittäjänä pidän vastaanottoa Äänekoskella.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu