Kirjaudu blogeihin

Tiedote

Uuden Suomen vaalikone julki – Etsi ehdokkaasi eurovaaleissa

Nuorten miesten uskoontulot – kristillisyyttä vai uushengellisyyttä?

”Nuorten miesten uskonnollisuus on lisääntynyt Suomessa 2010-luvun loppupuolelta alkaen. Nuoret miehet uskovat tänä päivänä Jumalaan aiempaa enemmän sekä enemmän kuin nuoret naiset, selviää muun muassa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon viimevuotisesta kyselystä.”

”Tyttöjen ja poikien välinen kuilu sen kuin syvenee. Tytöt ovat vuosi vuodelta liberaalimpia ja pojat puolestaan konservatiivisempia.”

Usko on arvokasta, jos se antaa tarkoituksen elämään. Usko toimii ihmisessä samalla logiikalla olkoot uskon kohde mikä tahansa. Ei ole eroa hindulaisuudella, muhamettilaisuudella, kristinuskolla, skientologialla…

Jotain vierasta on artikkelin nuoren miehen kristillisyydessä:

”Sittemmin ”henkilö” on eronnut evankelis-luterilaisesta kirkosta.”

Uuden testamentin mukaan jokaisen pitää pysyä siinä asemassa, jossa on kutsuttu. Kirkon vaihdot, kaveripiiristä etääntyminen, askeesin tavoitteleminen, ei kuulosta järkevältä.

Mistä oppi on ammennettu?

”Parannuksenteon ja pyhyyden palvelustyö on Keniasta peräisin oleva kristillinen herätysliike, joka korostaa Jeesuksen paluuta, pyhyyttä ja parannuksentekoa.”

Kenia perustuu ajatukseen, että Afrikasta tuodaan aitoa kristillisyyttä maallistuneeseen Eurooppaan. Ei tuoda, vaan kristillisestä perinteestä kehitettyä taikauskoa. Poppamiesten sanasto on päivitetty kristillisyyden sanastolla.

”Pyhä henki on globaali voima, eli rukouksen kautta kyllä voi parantua ihmisiä. Suomessa Herra on parantanut tässä herätyksessä jo yli 60 ihmistä, Anttila sanoo.”

Pyhä Henki ei ole ikään kuin tähtien sodan jedi-voima, vaan Hän, persoona.

Eivätkä mitkään ihmeet todista, että ilmiöiden taustalla on Raamatun ilmoittama Jumala. olkoot parantumiset todellisia tai kosmeettisia.

Toimittajan kysymys: ”Yhteisönne puhuu esimerkiksi homoseksuaalisuudesta ja transsukupuolisuudesta synteinä. Jos mukaan pyrkisi joku seksuaali- tai sukupuolivähemmistöihin kuuluva, miten ottaisitte hänet vastaan?”

Vastaus: ”Se on Raamattu, joka kutsuu tekoa synniksi.”

Tämä on virheellistä opetusta, samaa, mitä Vladimir Putin ja Päivi Räsänen levittävät. Uusi testamentti ei missään kohtaa sano homoutta synniksi. Mitä Vanha testamentti kertoo asiasta, on juutalaisuutta.

Täydellisessä tietämättömyydessä pystyy täydessä uskonvarmuudessa kertomaan todellisuudesta vieraantunutta sanomaa:

”Mutta siitä voi vapautua. Kuten kaikista synneistä, niin myös homoseksuaalisuudesta voi vapautua, jos haluaa. Ja sama pätee transsukupuolisuuteen.”

Karismaattisuudessa on levitetty oppia ”synneistä irtaantumisesta”. Ei yksikään ihminen pysty irtaantumaan synnistä (Room.7). Koska temppu ei voi onnistua, vaikka rukoilisi ja paastoasi aamusta iltaan, synti pysyy. Synnistä irtaantuminen urakkana saattaa johtaa pahoihin mielenterveysongelmiin, joita paetaan askeesiin ja oman lihan ruoskimiseen, ruumiin orjuuteen.

Olisi hyvä selvittää opin alkeista, että synti tarkoittaa etymologisesti niin hepreassa kuin kreikassa ”mennä harhaan, vaikka tahtoo osua maaliin”. Varmasti nuoret ja kristillisyys laajemmin on tahtonut osua maaliin, mutta harhaan menossa ryvetään, kuten blogistikin. Synnin märehtiminen on hartaille uskovaisille vakiokamaa, mutta kun siitä ei pääse eroon, olisi mielenterveydellisesti järkevämpää märehtiä mukavampia asioita.

Uskoon tulleeseen henkilöön ”teki vaikutuksen hänen yhteisössään se, että Raamatun sanaa seurataan tiukasti.”

Toki näin, mutta suomalaiset Raamatun käännökset eivät vastaa alkutekstejä. Siksi on harhaanjohtavaa puhua Jumalan sanasta. Kenian globaali karismaattinen oppi tulee esiin lauseessa:

”Samalla hän kuitenkin varautuu Jeesuksen tulemiseen ja sen myötä tapahtuvaan maailmanloppuun.”

Ei Raamatun mukaan tule maailmanloppua, vaan aikakauden loppu. Jumala on jakanut maailmanajan aikakausiin.

Uskontojen uhrien tuen edustaja: ”Monissa korostetaan sitä, että kadotus ja helvetti uhkaavat niitä, jotka eivät usko oikealla tavalla.”

En tiedä pelotellaanko artikkelissa esiintyviä nuoria kadotuksella. Koska he sokeasti uskovat kirkon kääntämään Raamattuun Jumalan sanana, niin varmasti heidän mielensä on myrkytetty näilläkin opeilla, jotka kristinusko on keksinyt.

Artikkelin kuvassa näkyy mainostaulu VÄKEVÄ LOPUNAJAN HERÄTYS.

Mikäli tulee karismaattisen liikkeen toivoma suuri herätys, se on valheherätys, johon nämä nuoret on vedetty mukaan.

Suuressa eskatologisessa puheessa Jeesus varoittaa hänen nimissään nousevasta väkevästä herätyksestä.

”Ja hänen istuessaan öljypuiden vuoren päällä, tulivat opetuslapset erikseen hänen luokseen ja sanoivat: ”Sano meille, milloin nämä tapahtuvat ja mikä on sinun paluusi merkki aikakausien täyttyessä?”

Nuorten käyttämä kirkkoraamattu johtaa harhaan kirjoittaessaan kristuksen isolla alkukirjaimella: ”Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: ’Minä olen Kristus’, ja he eksyttävät monta.”

Kristus = voideltu.

Sanatarkka käännös: ”Sillä monet tulevat minun nimelläni, sanoen ’Minä olen voideltu’, ja he eksyttävät monia.”

Selkokielellä käännettynä Jeesus varoittaa hänen nimessään esiintyvästä, joka väittää olevansa Pyhällä Hengellä voideltu. Näitä on jo miljoonia. Pääjehu ei ole vielä astunut näyttämölle Jeesuksen nimessä.

”Jos silloin joku sanoo teille: ’Katso, täällä on voideltu’ tai: ’Täällä’, niin älkää uskoko. Sillä nousee valhevoideltuja ja valheprofeettoja, ja he antavat suuria merkkejä ja ihmeitä, jotta eksyttäisivät, jos mahdollista, myös valitut.”

Kuten aiemmin totesin, mitkään ihmeet eivät todista, että Jeesuksen nimessä esiintyvät ovat sitä, mistä todistavat. Valhevoidellut korostavat ihmeitä ja merkkejä osoittaakseen olevansa Jeesuksen kutsumia työntekijöitä.

Eikä ajassamme ole muita kuin vääriä profeettoja. Heitä pyörii kuin raatokärpäsiä teevee seiskoissa ja karismaattisissa liikkeissä. Raamatussa on kaikki tarvittava profetia aikakauden loppuun asti.

 

Päivän poiminta uutisvirrasta.

”Rikas intialaispari luopui yli 29 miljoonasta dollarista säästöjään aloittaakseen uuden elämän munkkeina.

Bhavesh Bhandari ja hänen vaimonsa Jinal Bhandari heittivät kirjaimellisesti pois yli 29 miljoonaa dollaria säästöjään ryhtyäkseen munkiksi.

Heistä tulee Jain-munkkeja, joiden ravinto perustuu muiden ihmisten hyväntekeväisyyteen vastineeksi henkisestä avusta.

Parin lapset aloittivat munkkielämän ja inspiroivat vanhempansa seuraamaan uskoa, joka saarnaa väkivallattomuudesta ja itsepuhdistuksesta.”

Kun intialaista pariskuntaa vertaa upporikkaisiin karismaattisiin voitelustaan kerskuviin supersaarnaajiin, niin kumpi ryhmä on vanhurskaampi eli oikeamielisempi?

 

Jälkihuomio

Tutustuin vasta blogin julkaisun jälkeen Parannuksenteon ja pyhyyden palvelustyö -liikkeen taustoihin. Myönnän pelästyneeni.  Johtaja on Profeetta Dr. Owuor. Olen törmännyt samaan hahmoon vuosia sitten, kun häntä mainostettiin Suomessa väkevänä profeettana. Hän sopi silloin ja sopii edelleen valhevoidelluksi ja vääräksi profeetaksi. Eikä hän ole ainoa supervoideltu. Heitä löytyy joka mantereelle. Kilpailu alalla on kovaa, kun pitää todistaa suuremmasta voitelusta kuin  muilla.

”TÄMÄN HERÄTYKSEN TARVITSEMME SUOMEEN”

https://www.facebook.com/100064327076381/videos/248788221565333

Profeetta Dr. Owuor.

https://www.youtube.com/watch?v=rNL-50histU

Afrikassa nämä humppaveikot menestyvät tarjotessaan kansalle sirkushuveja, mutta en olisi uskonut, että Suomesta löytyy kaikupohjaa seurakunnaksi asti. Nuoria on helpointa eksyttää, kun ei ole elämän kokemusta eikä perusymmärrystä Raamatun sisällöstä. Mennään fiiliksillä ja villitsevien henkien tarjoamilla trippimatkoilla, joihin jää koukkuun. Kaikilla on kivaa.

Kävisivät mieluummin diskoissa.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu

Kommentit (4)

Kommentoi

Sinun täytyy kirjautua sisään, jotta voit kommentoida.
  1. Tapio Tuomaala
    Tapio Tuomaala #4126858 Kirjoittaja

    Siirsin alkuperäisen kommentin blogiin. En tajunnut artikkelin perusteella, mikä voima on liikkeen taustalla. Kyseessä ei ole viaton kotikutoinen seurakunta, vaan organisoitu kansainvälinen yhteisö, joka lähettää etäpesäkkeitä ympäri maailman.

    Ilmoita asiaton viesti

  2. heikkironkko
    Heikki Rönkkö #4126950

    Poissaolevista puhutaan koska Suomi on paikka jossa ihmisiä pidetään läsnä kokonaisturvallisuuden vuoksi. Siksi Mannerheim, Sanna Marin ja Teemu Selänne. Suomi on länttä ja rahaa, sitä jankutetaan! Brändätään.

    Koko – nais – turvallisuutta Suomi-Finland.

    Ilmoita asiaton viesti

  3. Johanna Mattila
    Johanna Mattila #4128032

    Kirjoittamasi tieto on täysin väärää vääristelyä ja valheellista ja itseasiassa vastoin blogin sääntöjä. Tämä on kunnianloukkaus ja tarkoituksenmukaista mustamaalausta.

    Herran Profeetta on Raamatullinen lopunajan Profeetta, joka valmistaa kansakuntia Jeesuksen tulemukseen parannuksenteossa ja pyhyydessä.

    Tässä herätyksessä miljoonat ovat mukana maailmanlaajuisesti ja tuhansittain ihmisiä tulee uskoon vastaanottaen Jeesuksen elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi armon pelastuksen kautta.

    Raamattu lupaa, että kun teemme parannuksen synnistä ja käännymme pois pahoista teoistamme ja pahoilta teiltämme aidosta sydämestä Jeesuksessa Kristuksessa, niin saamme syntimme anteeksi Jeesuksen Veren pestessä syntisen ihmisen puhtaaksi ja muuttaen hänet pimeyden lapsesta Jumalan lapseksi.

    Monia ihmisiä parantuu ja vapautuu tässä herätyksessä monista erilaisista sairauksista taivaan alla. Tärkein on kuitenkin sielujen pelastus. Ihmeet vahvistavat uskoamme, sillä Raamatun Jumala on sama eilen, tänään ja ikuisesti, niin kuin Raamattuun on kirjoitettu, ja Hän tekee ihmeitä vielä tänäkin päivänä. Nämä ihmeet myös osoittavat Jeesuksen tulemukseen, sillä elämme Jeesuksen paluun lähellä.

    Tämä on hetki Suomelle palata Herran, Luojansa luo, vastaanottaa Jeesus sydämeensä, katua ja kääntyä pois synnistä ja valmistautua Jeesuksen tulemukseen.

    Sillä kysymys kuuluu: Missä sielusi viettää ikuisuuden? On olemassa vain taivas tai helvetti. Meillä on vain tämä elämä aikaa tehdä päätös, missä vietämme ikuisuutemme. Tämä on armon päivä, jolloin voit vielä tehdä parannuksen ja valita Jeesuksen ja ikuisuuden taivaassa.

    Lisää tietoa: http://www.jeesusontulossa.fi

    Ilmoita asiaton viesti

    • anna.anttila
      Anna Anttila #4128074
      Vastaus kommenttiin: #4128032

      Tässä mustamaalaus-artikkelissa Tapio Tuomaala rikkoo mm. näitä blogin sääntöjä vastaan:

      Älä esitä uskontoon liittyviä asiattomia viestejä.
      Älä solvaa ihmistä tai yhteisöä.
      Älä haasta riitaa.
      Käytä asiallista ja hyvää kieltä.
      Valheellisen tai perättömän tiedon ja haitallisten huhujen levittäminen on kiellettyä.
      Älä lietso vihaa ja aiheetonta pelkoa.
      Älä käyttäydy häiritsevästi.

      Tapio Tuomaalan tarkoitus on mustamaalata, herjata, haukkua ja pilkata ja sen hän tekee räikeästi valehdellen ja vääristellen asioita. Tätä hänen artikkeliaan voisi todella pitää kunnialoukkauksena, joka on rikos Suomen lakien mukaan.

      Sen sijaan Tuomaala voisi iloita, kun nuori mies on tullut uskoon ja vapautunut päihteistä, ahdistuksesta, huonosta kaveripiiristä ja löytänyt ilon, rakkauden, rauhan ja toivon Jeesuksessa.

      Miksi Pertun pitäisi pysyä ev.lut. kirkossa, joka ei enää noudata Raamatun sanaa?

      Reportteri käytti sanaa ”maailmanloppu” ei Perttu. Perttu odottaa Jeesuksen tuloa, mutta eläen myös tätä elämää täällä.

      Hedelmistään puu tunnetaan. Jos paljon ihmisiä tulee uskoon ja paranee, niin iloitaan siitä. Kunnia Jumalalle!

      Mustamaalaaja on henkilö, joka levittää väärää ja valheellista tietoa toisesta ihmisestä, liikkeestä tarkoituksenaan tahrata tämän hyvän maineen. Valitettavasti tämä mustamaalaus on erityisen yleistä Suomessa. Se voi syntyä esimerkiksi ylpeydestä, epävarmuudesta, kateudesta, jos itsellään on kuivaa, niin muillakin pitää silloin olla kuivaa.

      Myös Herramme Jeesus Kristus kärsi fariseusten pilkasta, herjauksesta, panettelusta, kun he kutsuivat Kristusta jopa pahaksi hengeksi, ja että hän paholaisen voimalla tekee ihmetekoja. Hän oli näiden ulkokultaisten uskonnollisten fariseusten vihapuheen ja vihan kohteena koko palvelustyönsä ajan, kunnes nämä mustamaalaajat lopulta teurastivat ja murhasivat Hänet ristille.

      Jos haluamme seurata pyhyydessä Herran jalanjälkiä, silloin tulemme joutumaan käymään läpi nämä samat vainot, mutta Raamattu kehottaa iloitsemaan, kun he valehdellen puhuvat kaikkea pahaa. Se kuuluu asiaan ja on erittäin hyvä merkki, koska paholainen ei ole iloinen, kun Jumalan voima toimii ja ihmisiä pelastuu. Kiitos siis Herralle!

      ”Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä. (Matt. 5:11-12)

      Ilmoita asiaton viesti