Feministisika ja sovinistipossu. Minä.

Välillä tunnen itse olevani jotenkin ulkopuolinen näissä nais -ja miesihmisten ikiaikaisissa riidoissa toistensa kera.

Minua on haukuttu sovinistiksi kun olen puolustanut miesten oikeutta elää, kasvattaa ja olla lastensa kanssa vaikka ilman sitä naisihmistä. Varsinkin nuo huoltajuusriidat ovat sellaisia. Ja homoseksuaalien kasvatusasiat.

Samaten koska olen sitä mieltä aivan imetyksestä lähtien että joka nainen tekee itse päätelmänsä siitä imettääkö vai eikö, olen joko sovinisti tai feministi riippuen katsantokannasta. Ans ottaa kun menee Vauvalehteen sanomaan ettei imetä niin hirveä fragis saadaan siitä kyllä aikaan, sillähän ei ole tietty mielipidettä kenelläkään pystyykö se äiskä edes tuottamaan sitä ruokaa jälkikasvunsa elämiseen.

Uusin juttu on tietty tää päivähoitokysymys. Eikö se nyt ole päivänselvää että nää äitiys -ja isyysvapaat hoidellaan sen mukaan mikä on perheelle parasta. Nykyään kun on pakko vähän ajatella tuota ansiotasoa. Tottakai se vähemmän varakkaampi yleensä jää kotiin. Eli en kannata Vihreiden juttuja tässä asiassa.

Sovinistiksi mut saa myös sillä kun ajattelen, että joka äiskä saa ihan itse päättää jääkö hoitovapaalle vai eikö. Ja koska mun mielestäni mieskin on ihan yhtä kykenevä viettämään sen hoitovapaan niin silloin olen feministi.

Siinäkin olen femakko tai sovinisti kun olen sitä mieltä, että nainen osaa tehdä "miesten töitä"  ja mies niitä "naisten töitä" siinä kuin kuka tahansa.  Aikoinani jopa kannatin naisten asepalvelusla.

No tapelkaa keskenänne. Ei enää kiinnosta. Mä oon mikä oon . Non, je ne regrette rien.

TaruElkama
Suomen ruotsalainen kansanpuolue Kerava

Varhaiskeski-ikäinen, entinen työläinen, nykyinen sairaseläkeläinen, haihattelija ja höpsisti.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu