Kiitos Mika Niikko
Kiitos Mika, että pidit kantasi etkä lähtenyt mukaan Nato-hötkyilyyn.
Olit ainoa Perussuomalainen kansanedustaja, joka äänesti Natoa vastaan. Arvostan.
Suomella on edessä vielä nykyistäkin ankeammat ajat, huh huh…
Omat perusteluni kielteiselle Nato-kannalleni:
Kun Suomesta tulee ulkomaiden pommittaja…
Perussuomalaiset tekevät virheen Nato-kantansa kanssa
Suomen ulkopolitiikan linjan kanssa ei pidä hötkyillä
Suuri kiitos heille kaikille:
Natoa vastaan äänestivät Veronika Honkasalo (vas), Katja Hänninen (vas), Anna Kontula (vas), Merja Kyllönen (vas), Markus Mustajärvi (vas), Mika Niikko (ps), Ano Turtiainen (vkk) ja Johannes Yrttiaho (vas).
Ilmoita asiaton viesti
Ovatko Niikko sekä Turtiainen vassareita?
Ilmoita asiaton viesti
Blogin tekstistä: ”Suomella on edessä vielä nykyistäkin ankeammat ajat, huh huh…”
Suomen valtion velka 138 miljardia euroa, hetken päästä heittämällä yli 150 miljardia euroa ja tällä tahdilla 200 miljardia rikkoutuu komiasti ennen vuotta 2030.
Kyse on kansallismieliset vs globalistit. Kokoomushan on Suomen kärkkäin ja isoin globalistipuolue.
Ilmoita asiaton viesti
Minä puolestani kiitän kaikkia sataakahdeksaakymmentäkahdeksaa edustajaa, jotka äänestivät NATOon liittymisen puolesta. Ja harmittelen, että en voi jättää äänestämättä ketään yllä mainitun listan poliitikkoa, koska en ikinä edes harkitsisi heidän äänestämistään.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt nähtiin sekin päivä että olen sinun kanssasi samaa mieltä. Mikään ei yhdistä niin kuin yhteinen vihollinen.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä heiltäkin vaati siviilirohkeutta olla yhteistä konsensusta vastaan.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan sekin yhdenlaista rohkeutta että laittaa kielensä rautatankoon talvella tai pissaa sähköpaimeneen.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitokset kuitenkin tulevat turhasta – ei Niikon ja muiden mielipide enää mitään muuta.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi ei.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ehkä heidän, mutta Erdoğanin muuttaa. https://www.is.fi/politiikka/art-2000008826412.html
Ilmoita asiaton viesti
Ei muuta myöskään Erdoğanin.Taipuuko 29 jäsenvaltiota yhden kiristäjän vaatimuksiin? Ei taivu.
Meillä kahdeksan kansanedustajaa pelkäävät ja uskovat Kremlin tiedottajia ja haluavat meidän elävän tyrannian alaisuudessa. Voivat he nähdä Venäjässä demokratiankin. Tässä demokratiassa yhden sanan lausuminen saatta tuoda jopa 15 v vankeuden.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt on Erdoğan kuitenkin jo saanut torpattua Suomen ja Ruotsin Nato-hankkeen ainakin toistaiseksi. Seuraavat vaalit ovat Turkissa 18. kesäkuuta 2023 tai sitä ennen, joten voi olla mahdollista, että hän viivyttää asiaa siihen asti, jos ei saa vaatimuslistaansa läpi.
Ilmoita asiaton viesti
Kansanäänestys on suoritettu, tulos on kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Ilmoita asiaton viesti
Eero, pirullisen hauska huomio 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Toden totta. Eihän tällaisiin lukemiin ole päästy maailman historiassa kuin vanhoissa Neuvostoimperiumin maissa ja Kiinassa.
Oli hilpeää 80-luvulla seurata äänestystuloksia, joissa 98,7% kansasta kannattaa oikeamielistä ja rehellistä vaihtoehtoa ja loput eivät pääse äänestämään pitkien matkojen tai sairastamisen takia, mutta olisivat tietenkin äänestäneet politbyroon ohjeistuksen mukaan.
Mutta Pyykköläkin voi olla huoleton. Vasurit, Niikko ja Turtiainen laitetaan kyllä uudelleenvalmennusleirille ja ensi vaaleissa prosentit lähentelee jo sataa ja kansan onnellisuus on varmaa.
Ilmoita asiaton viesti
Katkeraa on,
onneksi edustajamme hiffasivat mistä on kyse, muutamaa häirikköä lukuunottamatta.
Ilmoita asiaton viesti
Katkeraa on tosiaan huomata, että demokratia toimii paljon paremmin ilman häirikköjä. Vielä kun saisi ne viimeisetkin häiriköt hiljennettyä, niin Jannella olisi selkeämmin tuo demokratia hallittavissa.
Ilmoita asiaton viesti
En minä hiljentäisi häirikköjä, sana vapaa.
Demokratia toimii kun vaaleilla valituista edustajistamme enemmistö noudattaa kansan tahtoa. Oikein meni.
Sinä se et tunnu pitävän parlamentaarista päätöstä demokraattisena?
Ilmoita asiaton viesti
”Sinä se et tunnu pitävän parlamentaarista päätöstä demokraattisena?”
Kerrotko vielä mistä tällaisen ajatuksen olet tällä kertaa kehittänyt?
Ilmoita asiaton viesti
Esim. kommentistasi alempana:
”Ainoastaan äärivalvotuissa tiloissa ja munattomien lampaiden keskuudessa saadaan tällaisia tuloksia. Maailmassa ei ole sellaista asiaa, mistä ei 10% olisi erimieltä. Yli 90% kannatus missä tahansa vaalissa kertoo jo sen epärehellisyydestä.”
Pyydän anteeksi jos tulkintani oli väärä ja oikeasti kunnioitat parlamentaarisen enemmistön (188-8) tekemää päätöstä.
Ilmoita asiaton viesti
Kiva kuulla anteeksipyyntöjä. Tulkintasi on tosiaan väärä ja nöyränä polvillaan anteeksipyytäminen on sinulta ihan oikein.
Analyysini perustuu tosiaan siihen faktaan, ettei ihminen ole maailman historiassa osannut olla samaa mieltä oikeastaan mistään.
Meitä vastarannan kiiskejä ja vastatuuleen kusijoita on enemmänkin. Ainoastaan äärikommunistisissa maissa yhteenkuuluvuus on ollut näin selkeää.
188-8 päätös tilanteessa, jossa kaksi vuotta sitten äänet olisivat olleet jotakuinkin tasan johtaa loogisessa päättelyssä siihen, että joku on pelästyttänyt päättäjät. Venäjän pelko.
Aivan oikein. Puhtaasta pelosta tehty päätös. Kuset housussa on pelätty suurvaltaa, joka romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Voi pelkureita.
Mutta valtion tekemiä päätöksiä kunnioitan tietysti, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että nyt kun aseemme on taas terässä, lähdemme peräämään menetettyjä alueita takaisin. Eikö se ollutkin kaiken tarkoitus?
Ilmoita asiaton viesti
Niin, tämän tason päätös pitäisi olla perustuslakia hipova ja siksi saattaisi tarvita seuraavankin eduskunnan hyväksynnän.
Kiire on paholaisesta. Kyse ei ole siitä kääntyykö kannatusluvut eri asentoon, vaan kuinka nopeasti.
Ilmoita asiaton viesti
Torsti, kyllä, kansan onnellisuus on varmaa 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Paradoksaalisesti Neuvostoliitto/Venäjä aiheuttaa korkeita, yhdensuuntaisia äänestysprosentteja kotona ja ulkomailla.
Ilmoita asiaton viesti
Ainoastaan äärivalvotuissa tiloissa ja munattomien lampaiden keskuudessa saadaan tällaisia tuloksia. Maailmassa ei ole sellaista asiaa, mistä ei 10% olisi erimieltä. Yli 90% kannatus missä tahansa vaalissa kertoo jo sen epärehellisyydestä.
Ilmoita asiaton viesti
Eli kansanedustajat ovat nyt äänestäneet epärehellisesti?
Ilmoita asiaton viesti
Oletko aivan yksinkertainen? Olemme natohypetyksen aallon harjalla. Kansanedustajat eivät ole yhtään parempia tai rehellisempiä kuin mekään. Päinvastoin he juuri seuraavat galluppeja ja muuttavat päätöksensä niiden mukaan kuten olet nähnyt.
Vertaa kantoja viisi vuotta sitten, nyt ja viiden vuoden päästä.
Täsmälleen samoin tulee käymään kannabiksen laillistamisen kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
”Päinvastoin he (kansanedustajat) juuri seuraavat galluppeja ja muuttavat päätöksensä niiden mukaan kuten olet nähnyt.”
Torsti on oikeassa, näin lähes kaikki, kokoomukselaisia lukuunottamatta, käänsivät takkinsa äänestäjien näytettyä mallia.
Ilmoita asiaton viesti
Pieni tarkennus, rkp:n puolueohjelmassa on Natojäsenyys ollut jo vuosia. Ohjelmassa on toki yksi epätarkkuus, ohjelmassa visioidaan, että Suomi on Naton jäsen v.2025. Jäsenyys saattaa toteutua hiukan etuajassa.
Ilmoita asiaton viesti
Torsti: ”Yli 90% kannatus missä tahansa vaalissa kertoo jo sen epärehellisyydestä.”
Juuri näin on. Nyky-Suomi on vasallivaltio.
Ilmoita asiaton viesti
Natopäätöksen kritisoimiseksi on kaksi käyttökelpoista vaihtoehtoa:
1. Naton kannattajia on vain hieman enemmän, jäsenyydelle ei ole laajaa tukea, jota Natoon liittyminen edellyttäisi.
2. Naton kannattajia on ylivoimainen enemmistö ja eduskunnan äänestystulos on ylivoimaisuudessaan kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Onneksi äänestystulokseen pettyneet voivat hakea turvapaikkaa Venäjältä.
Ilmoita asiaton viesti
Ilkka: ”Onneksi äänestystulokseen pettyneet voivat hakea turvapaikkaa Venäjältä.”
Älä koskaan sano, kun tahti on näin kova – tiedä vaikka toteutuu. Eikö Suomi saanut turvapaikan autonomiana idästä vuonna 1809? Ei tarvinnut enää sotia vieraiden valtojen sotia.
Ilmoita asiaton viesti
Tulevaisuutesi ei ole siis lohduton, Putin toivottaa sinut tervetulleksi!
Voit mainita turvapaikkahakemuksessasi vahvuutenasi sen, että et tiedä historiasta tuon taivaallista ja voit todeta näin: ”Eikö Suomi saanut turvapaikan autonomiana idästä vuonna 1809? Ei tarvinnut enää sotia vieraiden valtojen sotia.” Tuosta Putin tykkää.
Ilmoita asiaton viesti
Ilkka, tuohan on kiinostavaa. Kerrohan ne sodat, joissa Suomen joukot isosti – Hakkapeliitta – sotivat venäjän nimiin 1800-luvulla? 1600-luvun ja 1700-luvun suur-ruotsin sodat osaat varmaankin itse googlettaa ja älä unohda Pultavaa. Nuijasotakin on hyvä googlettaa.
Ilmoita asiaton viesti
Olisi se varmaan kiinnostavaa, jos vaivautuisit tutustumaan historiaan. Suhtaudun vastenmielisesti tukiopetuksen antamiseen aikuisväestölle. Minulla ei ole oppineisuuteni johdosta tarvetta googlettaa, tiedän asiat jo ennestään.
Ilmoita asiaton viesti
” Nuijasotakin on hyvä googlettaa.” Ja millähän tavalla nuijasota liittyy aiheeseen: ”Ei tarvinnut enää sotia vieraiden valtojen sotia.”
Ilmoita asiaton viesti
Mentiin lopullisesti suur-ruotsin valtaan, tai näiltä ajoilta se syntyi.
Vähän samanlaisia aikoja kuin nyt, nyt valtaaminen ei tapahdu miekalla vaan velalla.
Ilmoita asiaton viesti
Ja mitä tämä nyt sitten tarkoittaa? Nuijasota oli Ruotsin valtakunnan sisäinen, joten sillä ei ole mitään relevanssia aiempaan väittämääsi. Mitä hel****iä tämä velka liittyy asiaan?
Ilmoita asiaton viesti
Nuijasota oli puhdas talonpoikaiskapina eli kyllä vaatii melkoista akrobatiaa vetää sieltä Tynin tapaan linjoja suomalaisten käymiin sotiin Ruotsin valtakunnan puolesta. Luultavasti samalla logiikalla vuoden 1918 sisällissota käytiin Saksan puolesta…
Ilmoita asiaton viesti
Hmm…. luin juuri äskettäin Mirka Lappalaisen (kait?) kirjoittaman teoksen Nuijasodasta. Kyllä tuo historian dosentti Turusta taitavasti solmi sen yhteen Ruotsin suurvaltapolitiikan kanssa.
– Ja vielä taitavammin nousevan aateliston mahdin rakentamiseen. Aatelistoa siis tarkasteltin yhteiskunnallisena luokkana.
Myös Ylikangas tarkasteli Nuijasotaa yhteiskuntien luokkataistenun näkökulmasta. Hänen analyyttista otettaan olen oppinut kovasti arvostamaan.
Ylikankaan näkemys talvisodan neuvotteluista oli myös mielenkiintoinen. Moskovan neuvotteluissa kumpikaan osapuoli ei tiennyt mistä neuvoteltiin, loppujen lopuksi.
– Sattumaako?
Ilmoita asiaton viesti
Nuijasodassa oli kyse taistelusta valtataistuimesta. Kyse ei ollut siitä, mitä Tyni väitti. Lappalainen käyttää nuijasodasta käsitettä sisällissota.
Ilmoita asiaton viesti
Juuri näin. Eipä tuossa nuijasodassa suomalaiset mitään suurvalta-Ruotsin puolesta tapelleet.
Ilmoita asiaton viesti
1920-30 luvuilla moni suomalainen haki turvapaikkaa Neuvostoliitosta ja saikin sellaisen. Se oli noin metrin puolitoista maanpinnalle alapuolella.
Ilmoita asiaton viesti
He osallistuivat aikanaan kapinaan Suomen sen aikaista laillista hallitusta vastaan ja ”Isä Aurinkoinen” piti heitä luonnollisesti epäluotettavana aineksena.
Ilmoita asiaton viesti
Jukka, kyllä sinne meni myös paljon idealisteja. Ikitie-elokuva ja kirja mm. kertoo tästä.
Ilmoita asiaton viesti
Manu, tämä on jo kerrottu täällä. Kuten se, että Neuvostoliitto ei ole Venäjä.
Minä olen nähnyt tämän kaiken. Olen ollut Petroskoin kansallisen teatterin aulassa, jossa on taulu 1932 valitun ensimmäisen johtajan muistolle. 1936 haettiin ja 1938 nappi otsaan. Olen esiintynyt vuonna 1993 Pohjois-Koreassa maan parlamentille ja Kim Il Sungille. Mun ystävä kuoli tsernobyliin. Hän kävi Kievin sirkuskoulun (suomen teatterikorkeakoulu) ja kun tsernobyl posahti 1986 heidän luokkansa vietiin VIIHDYTYSJOUKKOINA esiintymään posahduspaikalle. Noin 1996 kolme luokkalaista halvaantui ja kukaan heistä ei nähnyt vuotta 2000, minun hyvä ystävä mukaan lukien. Entä orange 2004 Kievissä, etsikää tietoa? Olipa taas ”jenkki-presidentin” alla Ukrainassa hienot olot… Ja katsokaa Raatteen tietä, ketkä siellä tapatettiin? Ukrainalaiset. Keitä meni 1932-33 Holodomorissa 10 miljoonaa? Ukrainalaisia kulakkeja, jotka näännytettiin nälkään.
Ilmoita asiaton viesti
Tatu, milloin aiot muuttaa Venäjälle? Voin tulla asemalle toivottamaan sinut tervemenneeksi. Toivottavasti sinulle ei käy yhtä köpelösti kuin niille suomalaisille jotka muuttivat itänaapuriin kansalaissodan jälkeen ja 30-luvulla.
Ilmoita asiaton viesti
Pekka, olipa omaperäinen ja sivistynyttä tietoa omaava kommentti. Juu, olen menossa Venäjälle, ihan omalla autolla, tai junalla tai lentäen. Taidanpa yrityksenkin sinne aukaista ja tehdä pari patenttia.
Ilmoita asiaton viesti
Tatu Tyni, kiitän kehuista. Mutta oletko ajatellut kuinka turvallista ja mukavaa olisi jäädä pysyvästi sinne Venäjälle? Ei tarvitsisi pelätä Venäjän hyökkäystä tänne Nato-Suomeen eikä sietää niitä amerikkalaisia sotilaita tuppaamassa tänne sotaharjoituksiin.
Onnea yritystoiminnalle, mutta muistathan että venäläinen perseessäpörisijä on jo keksitty😁
Ilmoita asiaton viesti
Pistän tähän kohtaan stopin lällättelylle.
Natopäätöksen kritisoimiselle on kolmaskin vaihtoehto, mikä sinun vaihtoehtoisiin nähden on suunnattomasti parempi:
Odotellaan nyt yksi kymmenen vuotta ja katsotaan miten käy.
Miksei muuten äänestystulokseen pettyneet voi hakea turvapaikkaa vaikka Ruotsista, sinne ei tarvitse viisumia? Miksi kaiken pitää olla aina mustavalkoista ja vaihtoehtoina ainoastaan Venäjä?
Ilmoita asiaton viesti
Odotellaan, odotellaan ja herätään kasakan nauruun. Sehän teille sopii mainiosti.
Ruotsi on kovaa kyytiä jättämässä hakemuksen Natoon liittymiseksi, Norja ja Viro ovat jo Naton jäseniä – ainoa Natovapaa naapuri löytyy Venäjästä. Terve menoa!
Ilmoita asiaton viesti
”Odotellaan, odotellaan ja herätään kasakan nauruun. Sehän teille sopii mainiosti.”
Miksi minulle sopisi kasakan nauru paremmin kuin sinulle? En ymmärrä, sillä kasakathan ovat Ukrainasta ja nauru hyvästä..
Voitko vähän perustella?
Ilmoita asiaton viesti
Kasakoita on sekä Venäjällä että Ukrainassa. Voisin perustella mutta olen sen verran seurannut kommenttejasi, että turhaa se olisi.
Ilmoita asiaton viesti
Torsti, Ruotsin matu-lähiö vai nykyinen Venäjä?
Minä ainakin valitsen Venäjän.
Ilmoita asiaton viesti
En ole yllättynyt. Hyvää matkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, matkat ovat olleet 2010-luvulla oikein mukavia. Toisin oli 1990-luvulla…
Ilmoita asiaton viesti
No nythän on kyse muuttamisesta, se on hiukan erilainen matka. Viihdyt varmaan hyvin Venäjällä samanhenkisten seurassa.
Ilmoita asiaton viesti
Paremmin kun ruotsalaisessa lähiössä tai itä-helsingin lähiössä.
Ilmoita asiaton viesti
Muista kiitellä Putinia siitä että Lenin lahjoitti Suomelle itsenäisyyden.
Ilmoita asiaton viesti
Venäläisten lähiöiden arkkitehtuuri on hienoa. Pikanttina yksityiskohtana parvekkeilla roikkuvat antennit ja ilmastointilaitteet.
Ilmoita asiaton viesti
”Miksei muuten äänestystulokseen pettyneet voi hakea turvapaikkaa vaikka Ruotsista, sinne ei tarvitse viisumia? Miksi kaiken pitää olla aina mustavalkoista ja vaihtoehtoina ainoastaan Venäjä?
”
Koska Ruotsikin menee Natoon eli eivät ole loputtoman tyhmiä hekään – emme onneksi mekään. Enkä oikein tiedä täyttyisivätkö ehdot turvapaikan saamiselle, mikäli suomalainen anoo turvapaikkaa Ruotsista vaikkapa sen takia, että suurin osa suomalaisia haluaa Natoon ja sinne ollaan menossa. Suomen NATO-hakemukseen pettynyt voi toki mennä toiseen NATO-maahankin eikä siinä mitään, mutten nyt heti usko, että turvapaikan saa tuolla perusteella. No mutta 10 vuoden päästä luultavasti tosiaan tiedämme enemmän monestakin asiasta. He jotka ovat ihastuneet Venäjän nykymenoon voivat mennä Venäjälle tai olkoot menemättä. Yleensä aina suurin osa ”mä muutan toiseen maahan, jos äänestetään X” puhuvat höpöjä – poikkeuksiakin on.
,
Ilmoita asiaton viesti
”Yleensä aina suurin osa ”mä muutan toiseen maahan, jos äänestetään X” ”
En minä ole muuttamassa mihinkään, korkeintaan pakkasajaksi Intiaan. Minua ei saa Suomesta kirveellä, lahjomalla tai pakottamalla.
Ilmoita asiaton viesti
Systeemioppositio äänesti mielipiteensä mukaisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Koskaan et muuttua saa.
Ilmoita asiaton viesti
Niikon poliittinen ura olikin nyt paketoitu tähän aiempien hölmöilyjen lisäksi.
Ja aivan hyvä näin.
Ilmoita asiaton viesti
Anon ryhmässä on varmaankin tilaa.
Ilmoita asiaton viesti
Noin varmaankin on. Anon laajennetun ryhmän uusi nimi voisi olla United Anals.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä se Valta kuuluu Kremlille edelleen hyvä nimi olisi. Ei tarvitse lyhennettäkään (VKK) vaihtaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jos toi meinaakin: Valta kuuluu Kouvolalle?
Ilmoita asiaton viesti
Kahdeksan surkeaa YYA-luuseria.
Ilmoita asiaton viesti
YYA meni ajat sitten. Oletko huomannut, että Ukrainassa soditaan proxy-sotaa?
Ilmoita asiaton viesti
Et ole tainnut huomata, että Venäjä yrittää liittää itseensä niin paljon alueita Ukrainasta kuin mahdollista.
Kyseessä on valloitussota. Samanlainen kuin Talvisosota. Onneksi nyt Ukrainalla on tukijoita, toisin kuin Suomella 1939. Kiitokset toki Ruotsille.
Ilmoita asiaton viesti
Manu, tuosta katsomaan Oliver Stonen dokumenttielokuva Ukraine on Fire:
https://www.bitchute.com/video/l7n6nBoJ6nMS/
Ukrainan tilanteen ja Talvisodan kanssa ei ole mikään muu yhteistä kuin sotatoimet. Neuvostoliitto vainosi kansalaisiaan ja tapatti heitä gulag-leireillä kymmeniä miljoonia. 1936-38 ns. Stalinin vainoissa meni Karjalassa enemmän suomalaisia kuin 1918 punaisten ja valkoisten joukoissa. Jos Suomi olisi liitetty Neuvostoliittoon, meillä olisi ollut Eestiäkin kovempi kohtalo.
Nyt Venäjällä ei vainota ihmisiä eikä siellä ole ateistinen kulttuuri vaan vahvan ortodoksinen. Vuodesta 2014 Ukrainan ”terijoen hallitus” on pommittanut Ukrainan venäjänkielistä väestöä, eri lähteiden mukaan uhreja on yli 14 000. Eli tilanne on täysin toinen kuin Talvisodassa.
Ilmoita asiaton viesti
”Nyt Venäjällä ei vainota ihmisiä”. Missä todellisuudessa oikein elät?
Ilmoita asiaton viesti
Paljon Venäjällä. En nyt koronan aikana, mutta sitä ennen ja olen edelleen jatkuvasti ammatillisissa yhteyksissä Venäjälle. Manu, oli kyllä yllätys itsellekin huomata 2010-luvulla, että maa on aivan toinen kuin 1990-luvulla. Olin Pietarissa ensimmäisen kerran tammikuussa 1992. Silloin oli siellä meno aikamoista.
Ilmoita asiaton viesti
”Nyt Venäjällä ei vainota ihmisiä eikä siellä ole ateistinen kulttuuri vaan vahvan ortodoksinen.”
Aiotko liittyä Moskovan patriarkaatin alaisuuteen?
”PUTININ patriarkka” eli Venäjän ortodoksisen kirkon päämies, Moskovan patriarkka Kirill, tuomitaan harhaoppiseksi poikkeuksellisessa kansainvälisen teologiryhmän julistuksessa.
Julistus on julkaistu useilla kielillä, kuten venäjäksi ja englanniksi. Se löytyy Suomen ortodoksisen kirkon verkkosivun uutisista kokonaisuudessaan suomennettuna.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008689732.html
Ilmoita asiaton viesti
Olen evankelis-luterilainen.
Suuri skisma wikipedia: ”Idän ja lännen kirkot olivat erkaantuneet jo selvästi 1000-luvulle tultaessa. Leo IX:n legaatti kardinaali Humbertus ja Konstantinopolin patriarkka Mikael Kerularios julistivat toisensa kirkonkiroukseen eli pannaan 1054.[2] Välirikon välitön syy oli paavin ja patriarkan riidat kirkollisista asioista Etelä-Italiassa. ”
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suuri_skisma
Eli perinteet kirkolliselle kahtiajaolle on pitkät.
Ilmoita asiaton viesti
Kirillin tuki Putinin sodalle on tuomittu laajalti myös ortodoksikirkon sisällä Suomessa ja muualla.
https://religiondispatches.org/prominent-russian-orthodox-church-rejects-pro-putin-patriarch-kirill-raising-tensions-within-orthodox-world/
Ilmoita asiaton viesti
Olet väärässä väitteessäsi, ettei Venäjällä vainota ihmisiä. Onko sinulta jäänyt huomaamatta, että venäläisiä on omasta maastaan paennut satojatuhansia, naapureita kannustetaan ilmiantamaan toisiaan sotaa vastustavista ajatuksistaan ja mielipiteenilmaukset sotaan liittyen voivat johtaa jopa 15 vuoden vankeuteen?
Venäjältä ei myöskään pääse vapaasti lähtemään muualle, vaan voi joutua rajalla useamman tunnin kuulusteluihin eikä sittenkään saa siirtyä rajan ylitse. Mikä sivistysvaltio rajoittaa omien kansalaistensa sananvapautta ja liikkumista ja tapattaa etnisiä vähemmistöjään täysin turhassa sodassa laajentumispyrkimyksissään toisen valtion alueella? Toki myös ihan venäläisiäkin asevelvollisia ja sopimussotilaita, jotka luulevat olevansa sotaharjoituksissa.
Ilmoita asiaton viesti
”Venäjältä ei myöskään pääse vapaasti lähtemään muualle, vaan voi joutua rajalla useamman tunnin kuulusteluihin eikä sittenkään saa siirtyä rajan ylitse.”
No olen voinut kyllä hyvin lähteä ja suomalaiset khl-jääkiekkoilijatkin tulivat tänne. Katsopa tämä Oliver Stonen dokumenttielokuva Unraine on Fire.
https://www.bitchute.com/video/l7n6nBoJ6nMS/
Ilmoita asiaton viesti
Todennäköisesti et ole kuitenkaan Venäjän kansalainen, nimittäin heistä oli kyse eikä Suomen kansalaisista.
Ilmoita asiaton viesti
jep jep
Ilmoita asiaton viesti
Minulla on kesken Anna Politkovskajan kirjaa Putinin Venäjästä vuodelta 2005. Hän antaa vähän erilaisen kuvan…ja kirjoittaja on ollut vainaja jo pitkään. Esimerkkinä, Venäjällä kuolee vuosittain useista sadoista useisiin tuhansiin varusmiestä väkivallan seurauksena. FSB on laki ja senkin yläpuolella on Putin. Aivan mielipuolista menoa. Ei ihme, että on vähän haasteita saada jätkiä sotimaan.
Ilmoita asiaton viesti
Juha, Venäjälle matkustamaan. Matkailu avartaa. Taisi olla aivan kauhiata jalkapallon mm-turnaus 2018 ja em-turnaus 2021, tai vaikka sotsin olympialaiset 2013-2014?
Ennen koronaa Pietariin pääsi Helsingistä laivalla (ex-ruotsinlaiva) ja päivän parin reissuun ei tarvinnut edes viisumia.
Ilmoita asiaton viesti
”Taisi olla aivan kauhiata jalkapallon mm-turnaus 2018 ja em-turnaus 2021, tai vaikka sotsin olympialaiset 2013-2014?
”
Venäjää ei kritisoida järjestämiensä kisojen takia. Tai voihan maata niistäkin kritisoida mikäli huvittaa, mutta on ihan pikkaisen isompiakin aiheita kritisointiin. Kivahan se varmaan on kisaturistina pyöriä kisoissa.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjällä on tapana aloittaa sota aina olympialaisten jälkeen. Saas nähdä minne hyökkää seuraavien olympialaisten päätyttyä. No, ei ainakaan Suomeen kun olemme Natossa.
Voihan toki olla ettei ole saanut hyökkäystään Ukrainaankaan silloin päätettyä ja on parhaassa tapauksessa ajettu pois koko Ukrainan alueelta Krim mukaan lukien …
Ilmoita asiaton viesti
Oletko huomannut, että jaat vanhentunutta tietoa:
Kenraali Gustav Hägglund näyttää punaista valoa Suomen Nato-jäsenyydelle.
https://mvlehti.net/2022/05/11/perussuomalaiset-tekevat-virheen-nato-kantansa-kanssa-kolumnin/
HBL 17.3.2022
General Gustav Hägglund har tidigare varit skeptiskt inställd till ett finländskt Natomedlemskap. Nu har han vänt i frågan.– Situationen har förändrats helt i och med det idiotiska ryska anfallet mot Ukraina.
https://www.hbl.fi/artikel/forsvarsmaktens-ex-kommendor-andrar-asikt-om-nato-foreslar-nordiskt-block-inom-militaralliansen/
PS. Esittelystäsi puuttuu: MV-lehden kolumnisti.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan enemmistö perussuomalaisistakin ennen 2021 eduskuntavaaleja esittänyt Natoa vastustavan kannan, mutta uuden ”neuvostoliiton” aikana ryhmäkuri puree. Elämme Suomen rappion aikaa, tästä kertoo yli 138 miljardin euron valtiovelka ja piikki on auki.
Ilmoita asiaton viesti
Oletko ottanut huomioon mahdollisuuden, että ovat vasta nyt ottaneet selvää Natosta?
Mm. tämä julkaisttin jo 15 vuotta sitten, mutta Naton vastustajilta on kuulunut enimmäkseen Natolla pelottelevaa mutua, ja kun sitten selvisikin mitä Nato on, ja mitä se ei ole, niin kanta muuttui.
Naton plussat ja miinukset
HS:n Nato-opas vertaa, miten Nato-jäsenyys ja liittoutumattomuus vaikuttavat Suomen asemaan eri tilanteissa.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000004527353.html
Ilmoita asiaton viesti
Teidän vänkyröiden maailmassa edelleen luotetaan itänaapuriin, vaikka se on hyökännyt naapurinsa kimppuun tappaen, raiskaten ja kiduttaen. Suomen kansa vei valtiojohdon NATO:on, juuri Venäjän hyökkäyksen takia. Turha on valittaa.
Ilmoita asiaton viesti
Sota ei ole koskaan toivottu tulos. Siinä on aina kaksi puolta. Ihailepa tästä Norjan ja Tanskan hävittäjien toimintaa Libyassa, kukkaslähetyksiä lähettivät ja hienoa hajuvettä:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000393858.html
Ilmoita asiaton viesti
Taidat sittenkin olla potilas etkä hoitaja mielisairaalassa
Ilmoita asiaton viesti
Missä on dosettisi?
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä sillä on doZetti.
Ilmoita asiaton viesti
Ai en tiennytkään että teillä dosetit käytössä? Luulin että lääkkeet on hoitajilla.
Ilmoita asiaton viesti
Jep, nyt on helppo äänestää vuoden 2023 eduskuntavaaleissa, jos niitä demokratian rippeitä vielä joku viitsii järjestää. Ei ole kuin yksi sopiva ehdokas meikäläisen vaalipiirissä, jos hän haluaa ehdokkaaksi. Ei tartte plärätä vaalivaleita.
Mielelläni olisin äänestänyt myös tästä NATOon liittymisestä.
Ilmoita asiaton viesti
Jouni, ehkä 2023 eduskuntavaalit korvataan 1000-2000 ihmisen gallupilla. Näinhän demokratia tapahtui Nato-äänestyksessä(kin). Syvällä Suomi sukeltaa huh huh…
Ilmoita asiaton viesti
Vaativatko eduskuntavaalit äänestystä? Tottakai.
Vaatiko NATO kansanäänestystä? No ei vaadi
Ilmoita asiaton viesti
”…1000-2000 ihmisen gallupilla. Näinhän demokratia tapahtui Nato-äänestyksessä(kin).”
Tiedoksi, että eduskunnassa, joka äänesti Natosta, on 200 kansanedustajaa, joista puhemies ei äänestänyt. (Poissa kolme)
Ilmoita asiaton viesti
Seija, tiedoksi, että puoluejohtajat yhteen ääneen esittivät, että kansa on takana. Sitten vasta puolueet tulivat mukaan. Tämä perusteltiin noilla pikku-gallupeilla.
Elämme demokratian alennustilaa, meitä johdetaan ulkomailta. Jotka olivat tässä mukana, löytävät sen edestään niin kuin siniset tekivät. Tulemme kohtaamaan todella rankkoja aikoja.
Ilmoita asiaton viesti
Vai pikkugallup. Et tiedä kyselytutkimuksen teosta, olethan persu.
Ilmoita asiaton viesti
Missä olit, kun hallitusohjelma julkaistiin? Siellä on selvästi Maininta mahdollisuudesta hakea Nato-jäsenyyttä. En nyt kiireiltäni sitä ehdi linkata tähän, mutta löytänet itsekin.
Kummasti jotkut ovat alkaneet ”Hosu-Petteröimään” Natosta vasta nyt parin kuukauden aikana, kun hallitusohjelma on jo pari vuotta siitä kertonut. Eikö olisi ollut uskottavampaa puhua asiasta heti tuoreeltaan? Kuka tuomitsi Nato-option silloin, kun se oli vain pilke Niinistön silmässä ja maininta nykyisessä hallitusohjelmassa?
Ilmoita asiaton viesti
”Missä olit, kun hallitusohjelma julkaistiin?”
Olin paskalla (kimiräikköstä mukaillen) 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Natoon liittymisestä tehtiin kaksi kansalaisaloitetta. On ihan validi tapa saada vipinää luusereihin. Gallupeilla ei mitään yhteyttä. Aloitteet toimitettiin Eduskuntaan ja lopputulos on tässä vaiheessa tämä.
Ilmoita asiaton viesti
Heikki ei Aukee, näinkö asiat sitten menivätkin. Ei aukee…
Ilmoita asiaton viesti
Otannat valittiin tarkkaan niin, että ne edustivat koko kansan mielipidettä . Kun tulos oli vielä niin järkyttävän murskaava, ja vielä kun 63% ei halunnut kansanäänestystä, on peli täysin selvä: Säälittävää itkeä asiasta.
Ilmoita asiaton viesti
Jouni Halonen, Ano Turtiaistako meinaat? 😁
Ilmoita asiaton viesti
Joko siitäkin on tehty nettigalluppi ketä äänestän?😎 Kuuden henkilön otanta, virhemarginaali kyselyn tekijän laskujen mukaan 0,1%.
Ilmoita asiaton viesti
Tommi: ”Päätöksen mahdollistivat tahot, jotka joutuvat itse eniten poliittisesti kärsimään omasta päätöksestään.”
Olipa hyvin sanottu.
Ilmoita asiaton viesti
”Järkevimmin jäsenyyden puolesta ovat keskustelleet aidot pitkäaikaiset jäsenyyden puoltajat.
Jäsenyyden haittoja tuovat ulostulot ovat kaikuneet kuuroille korville.”
Entä kenen vika se on, että Natoa vastustavat ovat heränneet tuomaan ulostulojaan vasta nyt, ja usein vähemmän järkevästi. Yhteiskunnanko?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä se on Yo-lupukin vika 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Olisiko sen verran itsekritiikkiä, että lukisit läpi omat blogisi linkeissä mainitut kirjoituksesi, ja miettisit olisiko niistä vakuuttamaan ketään Naton vastustajaksi, vai liian paksuna propagandana pikemminkin päin vastoin…
Ilmoita asiaton viesti
Seija – jos se on sun oikea nimi – tuosta lukemaan. Lopussa on johtopäätökset, eli jos et jaksa kaikkea lukea. Sivistää.
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/162201
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoisesti tässäkin blogissa on kärkkäitä kommentaattoreita, jotka kiertävät blogista toiseen, mutta joilla itsellä ei ole ensimmäistäkään omaa blogia toisten ruodittaviksi.
Ilmoita asiaton viesti
Blogien kirjoittaminen ei ole kai onneksi mikään pakkovaatimus Puheenvuoron käyttämiselle. Ja monihan on poistanut omia blogejaan syystä jos toisesta – jotkut jopa kaikki kirjoituksensa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole pakkovaatimus. Alkuaikoina taisi olla, jos ei vaatimus niin ainakin toivomus, että jokaisella piti olla ainakin se ensimmäinen oma blogi.
Ilmoita asiaton viesti
Sitten on myös blogin kirjoittajia,jotka ei salli kommentoida .Sitten on blogin kirjoittajia,jotka piilottavat kirjoittajan kanssa erimieltä olevat kommentit.Sitten on blogin kirjoittajia,jotka kirjoittavat vain otsikon.Sitten on blogin kirjoittajia ,jotka ei ota osaan blogin aiheeseen liittyviin kommentteihin.Eli näyttää tyyleissä löytyvän.
Ilmoita asiaton viesti
Tyylilajeja löytyy ja kaikki on sallittua, kunhan ne vastaavat Puheenvuoron sääntöjä. Kiinnitin vain tässä blogissa huomiota suureen blogittomien määrään.
Ilmoita asiaton viesti
Se osoittaa vihdoin heräämisen huomaamaan, minkälainen terroristivaltio Venäjästä paljastui, kun naamiot riisuttiin.
Aivan erinomaista, että em. reagoi kansa ja sitten valtiojohto. Ainoa oikea ratkaisu oli NATO:n täysjäseneksi hakeminen mahdollisimman nopeasti.
Ilmoita asiaton viesti
Jori, kuten tässä on tuotu esille: tätä iloa tulemme nauttimaan.
Mitä itse luulet, koska valtion velka ylittää 200 miljardia euroa? Kuinka paljon ennen vuotta 2030..?
Ilmoita asiaton viesti
Miten valtion velka liittyy Suomen tulevaan Nato-jäsenyyteen?
Ilmoita asiaton viesti
Mitä itse luulet koska kananmunien ja olkatoppausten hinta ylittää kipurajan?
Ilmoita asiaton viesti
Kaikesta taloudellisesta ahdingosta, energian kallistumisesta, hintojen noususta, saamme kiittää itänaapurimme sosiopaattia, joka aloitti maailmanhistorian järjettömimmän teurastuksen Euroopan valtiossa.
Ilmoita asiaton viesti
No ei tuo ihan maailmanhistorian järjettömin teurastus ole, mutta tarpeeksi ikävää jatkumoa Venäjän aikaisemmille toimille. Vaarallinen maa etenkin liittoutumattomille rajanaapureilleen. Hyvä että suomalaiset (ruotsalaiset myös) heräsivät edes nyt. Olisivat saaneet älytä jo aikaisemmin. Mutta kuten joku tuolla aikaisemmin jo totesi, niin 10 vuoden päästä tiedämme jo enemmän. NATO-hakemus oli paras päätös tässä kohtaa ylivoimaisesti suurimman osan mielestä – samoin heidän valitsemiensa kansanedustajien mielestä. Vasemmistoliiton puolikas plus Turtiainen ja Niikko eivät riitä oikein kovin pitkälle. Kaikkea muutakin voi väittää ja yrittää päästä niillä väitteillä vaikka kansanedustajaksi. Tarvitsee saada vain tarpeeksi kansalaisten ääniä.
Ilmoita asiaton viesti
Älä kirjoita paskaa. Suomen vaikeudet alkoivat EU-jäsenyydestä ja energian kallistuminen on viherhöperyyden syytä.
Ilmoita asiaton viesti
Kovin nousujohteista näyttää olevan. http://velkakello.fi/
Ilmoita asiaton viesti
Tatu Tynille pitää antaa kunniamaininta siviilirohkeudesta, kun uskalsi julkisesti täällä kiittää näitä kahdeksaa toisinajattelijaa.
Oletkin jo saanut seuraksesi palstan vakiokommentaattorit, mutta onneksi on muutama puolellasi tasapainottamassa keskustelua.
Mielenkiinnolla pitää seurata, että mitä tästä Nato-jäsenyydestä tulee vai tuleeko mitään. Laitan tähän Ville Rannan mainion pilapiirroksen, jonka oli ideoinut Jussi Jalonen. Nato-hakijamaan aamiaismurot
Ilmoita asiaton viesti
”Mielenkiinnolla pitää seurata, että mitä tästä Nato-jäsenyydestä tulee.”
– Jopa tuo on etunojan ottamista, koska jäseneksi pitäisi ensin päästä. Nyt pallo heitetään Suomen ulkopuolelle, muiden käsiin.
Ilmoita asiaton viesti
Tuomo, näin on. Miten sen nyt parhaiten ilmaisisi, jos lisään tuohon ”…vai tuleeko mitään”. Onko nyt parempi?
Ilmoita asiaton viesti
Nyt nimenomaan ryhdytään selvittämään, tuleeko siitä mitään. Tuorein ennuste hakuvaiheen kestoksi näkyy olevan 4-12 kuukautta. Ymmärtääkseni hakemusta ei ole syytä odottaa paluupostina merkinnällä ”hylätty”, koska se joko menee putkesta läpi, tai juuttuu matkalla johonkin määrittelemättömäksi ajaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisesti muut maat suhteellisen piankin tekevät päätöksensä, mutta Turkki voi halutessaan venyttää vaikka 2.4.2023 eduskuntavaalien yli ja silloin niistä tulisi Nato-vaalit.
Uskon, että Suomi, Ruotsi ja USA käyvät nyt keskusteluja mihin Turkin vaatimuksiin voisi suostua, jotta Naton osapuolet voisivat yksimielisesti kutsua Suomen ja Ruotsin liittymään sopimukseen.
Ilmoita asiaton viesti
Vai että toisinajattelijaa, jep jep.
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä toisinaan ajattelija olisi osuvampi nimitys. Toisinaan hän ajattelee, mutta silloin hän ei kirjoita.
Ilmoita asiaton viesti
On arvokas asia, että äänet jakautuivat. Parisataa (196) samoinajattelijaa eli tuvan täydeltä yksimielisyyttä olisi haiskahtanut Pjongjangilta.
V. 1917 parlamentti oli paljon epävarmempi (100-88) äänestäessään Suomen itsenäistymisestä. Enemmistö ottaa vastuun siitä, mitä tulee tapahtumaan.
Ilmoita asiaton viesti
Iltalehden artikkelissa on luultavasti sanottuna ne seikat, mitä Turkki haluaa vastineeksi Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyydestä. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d431a560-87cc-46b1-b3e0-965c08cb9300
Jos tämän eduskunnan aikana halutaan saada Nato-jäsenyys vietyä maaliin, niin noin 10 kuukautta on aikaa, koska 11. artiklan mukaan osapuolet ratifioivat sopimuksen ja panevat täytäntöön sen määräykset valtiosääntönsä mukaisesti. https://www.nato.int/cps/en/natolive/official_texts_17120.htm
Jos paljastusi, että Erdoğan onkin tehnyt tai tekee lehmänkauppoja Putinin kanssa, niin silloin voi olla tavoitteena asian venyttäminen niin, että uusi eduskunta päättäisi ratifioiko se sopimuksen ja silloin Suomeen tulisikin Nato-vaalit, jolloin ei-äänet pääsisivät kuuluville.
Aika näyttää, mitkä Erdoğanin motiivit ovat. Suomi ja Ruotsi ovat tässä joka tapauksessa kansainvälisen suurvaltapolitiikan pelinappuloina.
Ilmoita asiaton viesti
Ja Natoon Suomi ja Ruotsi ovat etsiytymässä koska seuraavassakin suursodassa ne pikkuvaltioina olisivat jälleen suurvaltapolitiikan pelinappuloita.
Toisessa maailmansodassa Suomi joutui turvautumaan natsi-Saksaan ja Ruotsi puolestaan joutui natsi-Saksan sotateollisuuden alihankkijaksi välttyäkseen maansa miehitykseltä.
Natossa kumpikaan maa ei enää jää pelinappulaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ainakin ilmeisesti tässä tapauksessa Suomea ja Ruotsia käytetään pelinappuloina, jotta Turkki saisi myönnytyksiä USA:lta ja meiltä. Toinen mahdollisuus on, että Turkki pelaa Venäjän pussiin, mutta kuten sanottua aika näyttää.
Ilmoita asiaton viesti
Erdoganin venkoilu johtunee asekaupasta ja on kotiyleisölle suunnattua teatteria. Erdogania sapettaa kun emme myyneet sille aseita joilla tappaa kurdeja. Tietenkään emme, kurdithan kukistivat Isisin.
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän siellä ole Putinilla näppinsä pelissä, kun niin rauhallisesti suhtautui Niinistön puheluun. IL: ”FT: Turkki esti Naton neuvostoa käsittelemästä Suomen ja Ruotsin jäsenhakemuksia”
Ilmoita asiaton viesti
Putin on polttanut näppinsä Ukrainassa ja joutuu katsomaan sivusta kun Suomi ja Ruotsi marssivat yhdessä Natoon. Kyllä se rauhoittaa kun tappio on kaikkien nähtävissä.
Ilmoita asiaton viesti
Uskoo ken näkee, mutta tämä tästä. Aika näyttää.
Ilmoita asiaton viesti