Ihottumat ja kortisonivoiteiden teho!

Kerronpa teille uskomattoman tarinan
kekseliäisyydestä ja toivoisin samalla voivani auttaa niitä
henkilöitä joilla on pahoja ihottumia, jotka kutisevat niin ettei
saa nukuttua ja että se häiritsee kohtuuttomasti normaalielämää.

 

Sain noin vuosi sitten 49- vuotiaana
elämäni ensimmäisen kerran syyhypunkki tartunnan, joka lähti pois
Nix syyhylääkkeellä, mutta joka jätti sitkeän ihotulehduksen
iholleni. Kutina oli valtava, enkä saanut nukuttua kuin korkeintaan
nejä-viisi tuntia yössä ja ainoa voide joka auttoi kutinaan oli
Sibicort, jota käytinkin noin kahdeksan kuukautta neljästä
kahdeksaan kertaan päivässä. Olin ihotautilääkäriltä saanut
myös pitkän antibioottikuurin ja Fusicort voiteeseen reseptin, joka
hieman hellitti ihottumaa, muttei poistanut sitä. Kokeilin
ihotautilääkärin pyynnöstä myös Protopic voidetta, josta ei
kuitenkaan ollut apua.

 

Ihotautilääkäri pyysi minua
lopettamaan kortisonivoiteiden – Sibicortin ja Fusicortin – käytön,
koska olin käyttänyt niitä todellakin kahdeksan kuukauden aikana
jo ylisuuria määriä. Mutta kun ainoa joka auttoi kutinaan ja jolla
sain nukuttua oli Sibicort, niin epätoivoisena mietin mitä voisin
tehdä, kun mitkään ihotautilääkärin määräämät voiteet
eivät tehonneet ja niiden käyttö piti lopettaa.

 

Silmiini osui olikohan se nyt –
Magneettimedian – sivuilta artikkeli Ruokasoodasta jota väitettiin
joksikin ihmelääkkeeksi suolistosyöpiä vastaan ja kiinnostuin
asiasta ja enemmän nettiä selatessani huomasin jossain kerrottavan
että samainen Ruokasooda voisi auttaa iho-ongelmiinkin. Siten että
sitä laitettaisiin kylpyveden sekaan ja siellä pitäisi olla
useampi tunti.

 

Koska minulla ei ole kylpyammetta, se
poistettiin useita vuosia sitten kylpyhuoneen remontin yhteydessä.
Niin ajattelin kokeilla sekoittaa Ruokasoodaa Aqualanin
perusvoiteeseen ja sivellä sitä iholleni. Olin meinaan valmis
kokeilemaan melkein ihan mitä tahansa, niin hankalasta ihottumasta
oli kyse. Ihottumasta joka haittasi päivittäistä elämää
kohtuuttomasti ja olin jopa varma sen vievän minun henkeni. Ei
suoraan, mutta juuri uniongelmien ja niiden aiheuttamien
pitkäaikaisvaikutusten seurauksena.

 

No sivelin voiteen iholle ja annoin
olla muutaman tunnin, enkä huomannut mitään tehoa voiteella ja
koska oli ilta ja jotta saisin nukuttua, pyyhin voiteen pois ja
sivelin ohuen kerroksen Fusicorttia ja sen päälle paksummalti
Sibicorttia, kuten olin tehnyt usean kuukauden ajan. Ihmeissäni
heräsin aamulla ensimmäisen kerran kahdeksaan kuukauteen niin etten
herännyt kutinaan ja kun katsoin kelloa, huomasin nukkuneeni yli
kymmenen tunnin yöunet.

 

Seuraavaan kahteen päivään ei
tarvinnut rasvata ihoa ollenkaan, vasta kolmannen päivän iltana
alkoi iho taas hieman kutista ja nyt voitelin ihoni taas Ruokasoodan
ja Aqualanin perusvoiteen sekoituksella ja nyt kutina lähti hetken
päästä ja sen jälkeen olen käyttänyt vain ja ainoastaan tätä
itse sekoittamaani voidetta. Ja nyt noin vuosi sitten saamani
ihottuma on lähes kokonaan pois, iho on pinnalta ehjä ja vaikka
ajoittain ihon alla vielä hieman kutisee, niin se häviää hetken
päästä itsestään tai voiteen avulla.

 

Eräs ystäväni sai saksalaisesta
erittäin myrkyllisestä kuitulaastista erittäin pahan ihottuman ja
on juossut ihotautilääkärillä ja -sairaalassa jo pitkälti toista
vuotta. Eikä hänenkään erittäin paha ihottumansa ole parantunut
millään ihotautilääkäreiden määräämillä voiteilla, vaikka
hän on ollut ihotautisairaalassa sisälläkin hoidettavana. Eikä
hänkään ole saanut nukuttua ihotautiongelmiensa kanssa kunnolla.

 

Olin hänen kanssaan muutama viikko
sitten puhelinyhteydessä erään toisen asian tiimoilta ja juttu
kääntyi sattumalta ihottumiin. Kerroin oman tarinani hänelle ja
voiteen reseptin, ja ystäväni lähti samantien ostamaan Ruokasoodaa
ja Abobasen perusvoidetta – hän osti siis eri perusvoidetta kuin
minulla oli – sekoitti niitä keskenään ja siveli iholleen.

 

Seuraavana päivänä hän soitti
minulle ja kiitti minua maasta taivaaseen, hän oli pitkästä aikaa
nukkunut yli yhdentoista tunnin yöunet. Eikä hänen ihottumansa
ollut vuotanut yön aikana verta lakanoille, kuten joka yö
aikaisemmin. Hänen ihottumansa ei kiristänyt ja ihon halkeamat
olivat oudon normaalin tuntuiset ja alkaneet ikäänkuin hiukan
kadota. Ystäväni oli aivan ihmeissään.

 

Tämän jälkeen ystäväni ei ole
käyttänyt mitään ihotautilääkärien määräämiä kalliita
voiteita, vain Ruokasoodan ja Abobasen perusvoiteen sekoitusta ja
ihottuma on alkanut parantua, eikä hänellä ole enää uniongelmia
kutinan takia.

 

Ystäväni pitää voidetta miljoonien
arvoisena ja varmasti jos miettii esimerkiksi kalliiden, huonosti
toimivien ja haitallisten kortisonivoiteiden myyntiä vuositasolla,
sekä niiden – ehkäpä – korvattavuutta suhteellisen halvalla
voidesekoituksella ainakin osittain jos ei kokonaankin, olisi varmaan
myös miljoonabisnes.

 

Olenkin ollut yhteydessä asian
tiimoilta Sosiaali- ja terveysministeriöön, Tukesiin, Valviraan,
Fimeaan ja joihinkin muihin instansseihin asian tiimoilta. Mutta asia
on niin monen mutkan ja byrokratian takana, ettei minulla ole
resursseja ja voimia tällä hetkellä alkaa saattamaan tuotetta
markkinoille. Olen ollut myös lääketehdas Orioniin yhteydessä
puhelimen ja sähköpostien välityksellä ja asia on luvattu viedä
oikeille tahoille.

 

Mutta mietin asiaa toiseltakin
kannalta, jospa toimisinkin toisin kuin nykyaikana on tapana toimia
tänä ahneuden kulttuurin kammottavana aikana ja julkaisisin
tarinani kokonaisuudessaan reseptiä myöten tällä kirjoituksella
netissä ja voisin sillä tavalla auttaa omalla onnekkaalla
kokeilullani niitä joilla on pahoja ihotautiongelmia. Niitä joiden
normaalia elämää ihottumat ja kutinat vaivaavat kohtuuttomasti.

 

Toinen syy miksi ajattelin laittaa
tarinani ja voiteen reseptin kaikkien tietoisuuteen, on se että olen
viimeisen kymmenen vuoden aikana joutunut niin törkeän
systemaattisen ja järjestelmällisen viranomaisrikollisuuden
kohteeksi, ettei minulla ole mitään haluja alkaa rahoittamaan
omilla ideoillani tällaista näennäisdemokraattista roskavaltiota,
vaikka kyseessä olisi sitten miljoonabisnes joka saattaisi hyödyttää
minuakin aikalailla.

 

En tosin voi taata Ruokasoodan ja
perusvoiteen sekoituksen auttavan kaikkiin ihottumiin, mutta niin
minut kuin ystävänikin on Iho- ja allergiasairaalassa dokumentoitu
ja ystäväni on luvannut kuvata oman ihottumansa aika-ajoin ja
seurata sen paranemista. Minun tapauksessani syyhypunkkitartuntaa ei
ole todettu virallisesti, mutta todellisuudessa minulla oli
syyhypunkkitartunta josta ihottuma alkoi ja virallista toteamista ei
ole tehty siksi koska syyhypunkki lähti jo viime vuoden toukokuussa
ja ihonäyte otettiin vasta marraskuussa. Mutta muuten ihotulehdus on
dokumentoitu tarkasti.

 

En myöskään voi taata tuotteen
ehdotonta turvallisuutta pitkäaikaiskäytössä, eikä minulla ole
resursseja tehdä tarvittavia testejä ja kokeita. Mutta olen itse
käyttänyt voidesekoitusta nyt yli neljä kuukautta, ensin kaksi –
kolme kertaa päivässä muutaman kuukauden ja sitten vähentänyt
pikkuhiljaa niin että nykyään rasvaan enää noin joka toinen
päivä yhden kerran.

 

Ainoa haittavaikutus jonka olen
huomannut oli voiteen käytön vähentämisen jälkeen sormenpäiden
kuivuminen. Tosin olen rasvannut paljailla sormilla ihoani noin
vuoden verran kortisoneilla ja muilla voiteilla, joten voi se johtua
siitäkin, ja jopa kuiva tavi-ilmakin voi vaikuttaa osaltaan. Mutta
mitään muita haittavaikutuksia minä en ole havainnut. Päinvastoin
voide tuntuu aivan loistavalta ja ihottumani on parantunut lähes
kokonaan ja sormenpäidenkin kuivuminen on alkanut helpottaa.

 

Itse olen sekoittanut voidetta niin
että olen nuuskarasiaan laittanut isosta painalluspurkista Aquolanin
keltaista perusvoidetta kymmenen painallusta ja sekoittanut sekaan
teelusikallisen Ruokasoodaa huolellisesti ja sen jälkeen sivellyt
voiteen iholle ja nykyään sekoitettu määrä voidetta riittää
useaksi päiväksi, vaikka tosin alussa sitä meni enemmän. Enkä
ole huomannut että isompi määrä Ruokasoodaa, suhteessa voiteen
määrään auttaisi yhtään sen enempää.

 

Voidesekoitus on ollut aivan
ylivoimainen verrattuna lääketehtaiden voiteisiin ja tehon niin
minä kuin ystävänikin huomasimme ensimmäisestä päivästä
lähtien ja jos jollakin on pahoja iho-ongelmia, niin ehkä
kannattaisi kokeilla ja jos ei koe voidesekoitusta hyväksi niin
lopettaa käytön, kokeilu ei ole kallis. Mutta jos taas kokee
voiteesta olevan apua, niin olisin erittäin kiinnostunut ja
haluaisin kuulla asiasta palautetta. Ajattelin levittää asiaa
laajemmaltikin ja avasin oman sähköpostiosoitteen palautetta varten
ja todellakin olisin erittäin, erittäin kiitollinen palautteesta!

 

Markku Laitinen

Taidemaalari

laitinen.art@gmail.com

Ukkram09
Helsinki

Helsinkiläinen Taidemaalari joka kirjoittaa valtion erityistoiveesta yhteiskuntaa ja kansanterveyttä parantavia kommentteja ja blogeja.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu