Autoilijat taas rokotuksen kohteena
Päivän Iltalehti kirjoittaa, että hallitus esittää rikesakon lopettamista ja tilalle tulee liikennevirhemaksu, ja jo 1-5 kilometrin ylinopeudesta aletaan antaa 70€ sakko. Samoin 5-10 kilometrin ylinopeudesta aletaan sakottamaan 100€. http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711272200562109_u0.shtml
Minulla on paljon parempi ehdotus, aletaan sakottamaan myös alinopeuksista. Onhan se nyt kummallista että jos joku ajaa 60-alueella 80km tunnissa, häntä sakotetaan, mutta jos ajaa 60-alueella 40km tunnissa, siitä ei seuraa mitään sanktioita, vaikka rike on aivan vastaava. Kyllä kansalaisen tulee ajaa juuri sitä vauhtia, jonka virkamies määrännyt nopeusrajoitukseksi.
Ja kai siellä valtionhallinnossakin ymmärretään, että jos vuoden sakotuskiintiö tulee täyteen jo juhannusruuhkissa, niin koko loppuvuosi on pelkkää plussaa valtiontalouteen? Ja jos hallitus tai kansanedustajat eivät asiaa ymmärrä, niin varmasti sieltä joku asiantuntija ymmärtää asian?
Olipas taas vaikeaa kirjoittaa blogi, kun alusta temppuilee jatkuvasti.
Sakkoihin voisi lisätä vielä ALV:in!
Toisaalta huvivero olisi suotavaa ylinopeuksissa ja haittavero alinopeuksissa.
Ja tasapuolisuuden nimissä voisi vääntää tasapääveron oikeaa nopeutta ajaville!
Ilmoita asiaton viesti
Yli- ja alinopeuksien lisäksi, tottakai tulisi sakottaa myös oikeaa nopeutta ajavia, silloinhan valtiontalous nousisi plussalle ennästysnopeasti. Vaarana toki on, että poliitikot innostuvat tuhlaamaan nopeammin, kuin sakkoja keretään antamaan?
Mutta jos totta puhutaan, pyörät tulisi pitää pyörimässä, eikä estää niiden pyörimistä tällaisilla keinoilla.
Ilmoita asiaton viesti
Ruotsissa ovat keksineet ylinopeussakotukseen korvaavan menetelmän :
”
Tukholmassa otetaan käyttöön uusi keino hillitä ylinopeutta ajavia autoilijoita. Actibump-niminen hidastetöyssyjärjestelmä mittaa nopeusvalvontakameran tavoin autojen nopeuksia, mutta kameravälähdyksen sijaan autoilijaa rangaistaan automaattisella hidasteella, johon ajaminen saattaa tulla sakkolappua kalliimmaksi.
”
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/20171016220046…
Eikä tuo ole aprilliä.
Ilmoita asiaton viesti
Jaa a, mitähän kaikkea autoilijat saavatkaan vielä kokea? Tuleekohan sama meillekin kymmenen vuotta myöhemmin?
Ilmoita asiaton viesti
Ampuva peltipoliisi olisi kiva. Ei tarttisi huolehtia rekan eteen ajavista ja työpaikkojakin aukeaisi tasaiseen tahtiin ja rajat voisi vuotaa edelleenkin kun insinööriä ja lääkäriä menisi vaihtoon.
Lisäksi Mononen tarvitsisi paljon lisää kaivuuvoimia ja patologit leikkuuapua. Tässä olisi selvääkin selvempää kotouttamispotenttiaalia ja elämän kiertokulkua lisäävää draivia!
Ilmoita asiaton viesti
Joo, otetaan muutama kymmenen miljoonaa pakolaista ja laitetaan suomalaiset reservaatteihin, kuten intiaanit Amerikassa. Sillähän tämä maa saadaan kuntoon. Ja eihän noiden sakkojen tarvitse koskea kuin suomalaisia, jotka siellä reservaateissaan ajelevat leipäjonoihin. Eihän noin sakot muutenkaan koske kuin suomalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Huomaako blogisti yhdenmukaisuuden?
Pysäköintivirhemaksu (PVM) on hallinnollinen maksu, joka kohdennetaan auton omistajalle tai haltijalle riippumatta siitä kuka auton on pysäköinyt väärin.
Tuleva liikennevirhemaksu helpottaa poliisin automaattisen kameravalvonnan toteuttamista, kun esitutkintaa ei enää tarvitse tehdä, vaan maksu kohdennetaan auton omistajalle tai haltijalle riippumatta siitä kuka autoa ajaa ylinopeudella.
Mitä tulee blogin kirjoitukseen,
”Minulla on paljon parempi ehdotus, aletaan sakottamaan myös alinopeuksista. Onhan se nyt kummallista että jos joku ajaa 60-alueella 80km tunnissa, häntä sakotetaan, mutta jos ajaa 60-alueella 40km tunnissa, siitä ei seuraa mitään sanktioita, vaikka rike on aivan vastaava,”
on blogistin käsitys väärä.
Poliisi voi ihan lain puitteissa kirjoittaa sakon myös alinopeutta ajavalle. Mutta kuten monen muunkin asian kohdalla, poliisi ei sitä viitsi tehdä, koska sakko tulee perustella huolellisesti. Alinopeuden tulee vaarantaa tai häiritä muuta liikennettä, jotta siitä voi määrätä sanktion.
Traktorilla ei siis edelleenkään kannata ajella moottori- tai moottoriliikenneteillä.
Ilmoita asiaton viesti
Entä huomaako kommentoija pientä sarkasmia tai huumoria blogikirjoituksessa?
Ilmoita asiaton viesti
Sinusta ei aina Laitinen ota selevää. 😉
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos, otan tuon suurena kohteliaisuutena.
Ilmoita asiaton viesti
Päästöjä, ruuhkia ja mieliharmia saataisiin myös vähennettyä sillä, että kuukauden parittomina päivinä saisivat ajaa vain miehet ja parillisina päivinä naiset. Parittomina päivinä saattaisi liikenne olla todella sujuvaa.
Ilmoita asiaton viesti
Pitäisi kieltää myös U-käännökset ilmatilassa ellei sitä ole erikseen sallittu.
– Voisin veikata, että Keskustan kannatus putoaa ennätysmäisen alas Sipilän johdolla. ”Paskalaki” -case ei opettanut puoluejohdolle mitään. Sääli ettei puolueessa enää kellään ole selkärankaa laittaa johtoa järjestykseen. Joutaa siis mennä koko konkkaronkka kannattajineen huitsin nevadaan…
Ilmoita asiaton viesti
”Joutaa siis mennä koko konkkaronkka kannattajineen huitsin nevadaan…”
Ei sinne enää mahdu. Paikan on vallanneet pysyvästi Perussuomalaiset ry halla-ahosineen ja sisulaisineen. Asujaimiston vaikutuksesta ei huitsin nevadaan enää ole ulkopuolisilla mitään asiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Tähänkin piti sotkea Perussuomalaiset, taitaa olla muilla puolueilla todellinen hätä?
Ilmoita asiaton viesti
Peruspelko leviää jopa digitaalisesti!
THL on huolissaan!
WHO kehittää rokotetta estääkseen epidemian!
Ilmoita asiaton viesti
Joo, ei ketjua ilman Perussuomalaisia, pakkohan siihen on rokote keksiä. Vaikka kirjoittaisi kissanristiäisistä, joku tulee sinnekin puhumaan Perussuomalaisista.
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni jo pelkästä auton omistamisesta tulisi ihan varmuuden vuoksi, ja valtiontalouden alijäämänkin vuoksi sakottaa kulkupelin omistajaa vähintäinkin kerran kuussa. Ehdotetaan nyt vaikka kohtuulliset 10% kuukauden bruttotuloista. Sakot maksanut saisi sitten luvan kanssa ajaa +-1 km. yli tahi ali nopeusrajoitusten. Ai että sentään…
Ilmoita asiaton viesti
Tuota voisi laajentaa myös sosiaalisesti työttömiin, jotka voisivat joutoajallaan käydä istumassa varastoon. Tästä istumisesta saisi ”vapaudut vankilasta” – kortteja, joilla pääsisi suoraan oikeudenkäynnistä vapaalle jalalle.
Tällä olisi myös työllistävä ja BKT-lukuja kaunistava ominaisuus, kun tulosvastuulliset vankilayhtiöt eivät joutuisi seisottamaan kalliita yksikköjään tyhjän panttina.
Ilmoita asiaton viesti
Kohta meillä on valtava määrä kortittomia ammattiautoilijoita ja mitenhän sitten valtion talouden käy? Tää juttu kääntyy kyllä itseään vastaan aika nopeasti.
Ilmoita asiaton viesti
On taas niin Orwellia, pelkkää kyttäystä tiedossa. Mitä jos nopeusmittari näyttääkin väärin? Ei tällaisesta voi myöskään oppia mitään, tämähän on vain rahastusta. Kai se sote jotenkin pitää rahoittaa? Sitäpaitsi, Bernerille ja kumppaneille 100 tai 200e ei ole mitään, mutta matalapalkkaisille tällaisen virheen tehneelle (kun lakkasi tuijottamasta nopeusmittaria sekunniksi) se saattaa tietää sitä että budjetissa ei riitä rahat. Tämähän on tasavero, ja minusta täysin epäoikeudenmukainen sellaisena. Sarjassamme ”hallituksen tyhmiä ehdotuksia” taas – toivon eduskunnalle enemmän viisautta päättää tästä.
Ilmoita asiaton viesti
Kun hallitus käyttää aikansa tällaiseen toimintaan, ei ihme että valtio on ylivelkaantunut ja kohta konkurssissa. Hallitus ja eduskunta on hajoitettava ja järjestettävä uudet eduskuntavaalit. Tai pikemminkin olisi syytä siirtyä suoraan demokratiaan, ei näistä johtajista ole mihinkään muuhun kuin kansalaisen kyttäämiseen ja kiusaamiseen.
Ilmoita asiaton viesti
Aika pieni vaikutus, ei haittaa ainakaan mua, koska poliisihan ne sakotuskäytännöt lopulta määrää.
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711272200563…
Ilmoita asiaton viesti
Kaikille on varmaan tullut selväksi, ettei Ritalaa haittaa mikään eduskunnan tai hallituksen ajama asia, vaikka se olisi kuinka hullunkurinen.
Ilmoita asiaton viesti